Binnenlandse politiek

erka

Well-known member
Voorspelling: die Grapperhaus is straks de 1e minister die valt in dit kabinet.
Moeilijkste ministerie en bovendien politiek relatief onervaren.
 

Pascallovic

Well-known member
Voorspelling: die Grapperhaus is straks de 1e minister die valt in dit kabinet.
Moeilijkste ministerie en bovendien politiek relatief onervaren.
Zeker niet uit te sluiten. In de interviews kwam ie vooralsnog ook niet sterk over en dan heeft ie schijnbaar in het verleden wat opvallende meningen getweet. Dan spelen er ook nog een aantal andere zaken rond hem. Maar goed wie weet dat het brandhout van de VVD eerst in de problemen komt met Dekker en Wiebes.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Lijken inderdaad drie grote kanshebbers, maar tussen al die onbekenden kan zo maar nog een verrassing zitten.
 

JMD

Well-known member
Dekker was al een dramatische staatssecretaris van Onderwijs, als minister is ie helemaal ongeschikt.
Wat ben ik blij dat die Dekker van onderwijs weg is. Nu hebben we o.a. Slob van de CU. Is oud-leraar. Voor het eerst in tijden dat we een oud-docent als minister van Onderwijs hebben.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Verschrikkelijk mensen die leraren. Dat gaat een grote klerezooi worden.
 

JMD

Well-known member

Krijgen we nieuwe verkiezingen, haalt de combinatie SP/GL/PvdA weer geen meerderheid en sluit de SP bij voorbaat al de VVD uit waardoor de SP weer niet in het kabinet komt en wacht Leo weer tot het kabinet valt zodat hij weer hoop heeft op een meerderheid voor SP/GL/PvdA, dat weer niet gebeurt etc...
 

Max

Administrator
Forumleiding
Leo hoopt volgens mij op een meerderheid SP/50Plus. GL en PvdA zijn ook gewoon guur rechtse partijen.
 

Mario

Well-known member
Willem had volgens mij niet echt zin in die beediging van het nieuwe kabinet. Je zag 'm denken "Wie zijn al die sukkels?" of "Waarom mocht Maxima wel naar Thailand?" :D
 

erka

Well-known member
Ik denk dat hij deze ceremonie graag zou willen veranderen. Dat het gefilmd wordt komt ook van hem. Van Bea moest het besloten blijven.
 
Bovenaan