Binnenlandse politiek

erka

Well-known member
Van der Staaij heeft zoals gewoonlijk weer eens gelijk. Stel dat Rutte nu vanaf het begin wel alles goed had gedaan. Dan was het antwoord over de memo: over vertrouwelijke memo's doe ik geen mededelingen. En dan was de uitkomst precies hetzelfde, namelijk dat de dividendbelasting wordt afgeschaft.

En nog iets. Slappe oppositie. Als je zo negatief bent en geen vertrouwen meer hebt, kom dan met een motie van wantrouwen.
 
Laatst bewerkt:

Friesland

Well-known member
En nog iets. Slappe oppositie. Als je zo negatief bent en geen vertrouwen meer hebt, kom dan met een motie van wantrouwen.

Eens, maar wellicht hoopten ze met een motie van afkeuring op steun van een van de coalitiepartijen. Een aantal oppositiepartijen gaven aan dat zij het zien als een motie van wantrouwen. Van der Staaij en Segers geven aan dat het voor hen onduidelijk is of het nu een motie van afkeuring of een motie van wantrouwen is.
 

erka

Well-known member
76 is opvallend. Kabinet heeft 76 maar de SGP was ook tegen. De strikte afspraak bij de coalitie is dat alle kamerleden aanwezig zijn bij stemmen om verrassingen te voorkomen. Maar hier was dus niet iedereen aanwezig.
 

Friesland

Well-known member
In de wetenschap dat de SGP onofficieel gedoogpartner is, kunnen coalitiepartijen het veroorloven om gezamenlijk maximaal 7 kamerleden te missen.
Als je de SGP niet meerekent, kan de coalitie zich slechts ??n absentie veroorloven.
 

erka

Well-known member
Maar ook 17 om 16. Dus ??n van de partijen die nodig was om de 16 aan een meerderheid te helpen is tijdens de formatie stiekem met de andere partijen gaan praten. Lekker dan.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik las het. Zou ik ook wel pissig worden als je voor een reiskostenvergoeding steeds naar Den Helder bent gereden.
 

Ska P 187

Well-known member
De VVD blijft maar doorgaan met het belazeren van de 2e kamer en vooral het Nederlandse volk.
Vooral Wiebes en Rutte, en ik ben bang dat ze er ook nog mee wegkomen.
.

............................>>>>>Kijk zo worden wij nu belazerd<<<<<

Met de vvd heb ik geen problemen, je weet waar die vandaan komen en komen, met succes, voor hun belangen op.
De coalitiegenoten die er maar klakkeloos in mee gaan, terwijl ze eigenlijk voor andere zaken zouden moeten zijn, tsja.
 

JMD

Well-known member
Het wordt nog leuker: van de landelijke Christen Unie mag de CU in Den Helder niet samenwerken met de PVV aldaar... Pfff...
 
Bovenaan