Binnenlandse politiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pascallovic

Well-known member
Beetje pijnlijk. Ik ben benieuwd of de PvdA hem nog de verkiezingen laat leiden of hem eerder opzij schuift.

Aboutaleb heeft al aangegeven niet te willen en de kroonprins bakt er als minister niet veel van. Kun je beter Samsom de klappen laten opvangen.
 

zwammy

Well-known member
En we krijgen misschien een nieuw referendum. De 2 Erdogan hangpoppen in de kamer willen graag het bakken met geld naar Marokko sturen wat pas geleden is afgeschaft terugdraaien. Hoop dat wanneer ze genoeg stemmen halen dat Plasterk inziet dat democratie geld kost en niet de stemhokjes gaat halveren.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Hoeveel stemgerechtigde Marokkanen wonen er in Nederland? Ruimschoots onvoldoende voor een referendum neem ik aan?
 

JMD

Well-known member
Waarom werd eigenlijk uberhaupt ooit geld gegeven aan Marokkanen/Nederlanders in Marokko?
 

leo1949

Well-known member
Gelukkig gaat zoals het volgens de berichten uitziet aan het einde van het jaar geen belastingverlaging komen zoals afgelopen jaar. :duim: :duim:
 

leo1949

Well-known member
Rechts is tegenwoordig een hot item en daar past solidariteit niet in maar graaien des te beter.
Samen met mijn familieleden die hun pensioen niet gehaald hebben is er genoeg betaald door ons.
Dus hoef ik sinds ik ook rechts ben geworden niet meer solidair te zijn met andere mensen.
Jullie moeten gewoon je eigen pensioen bij elkaar sparen en niet zeggen dat wij het opmaken.
Want mijn generatie en de generatie ervoor hebben al deze pensioenpotten gevuld.
 

Joost

Well-known member
Rechts is tegenwoordig een hot item en daar past solidariteit niet in maar graaien des te beter.
Samen met mijn familieleden die hun pensioen niet gehaald hebben is er genoeg betaald door ons.
Dus hoef ik sinds ik ook rechts ben geworden niet meer solidair te zijn met andere mensen.
Jullie moeten gewoon je eigen pensioen bij elkaar sparen en niet zeggen dat wij het opmaken.
Want mijn generatie en de generatie ervoor hebben al deze pensioenpotten gevuld.

Ik heb zelden zoveel onzin bij elkaar gezien.

Je pensioen bestaat uit 3 stukjes, AOW, bedrijfspensioen en zelf gespaard geld.
Het 2e en 3e stukje heb je ZELF opgebouwd, daar komt niemand aan.
Het 1e stukje krijg je van alle mensen die NU premier AOW betalen.

Je zou dankbaar moeten zijn dan je zelf in een periode hebt gewerkt waarin er veel meer werkenden dan gepensioneerden waren, daardoor heb je jarenlang relatief weinig AOW premie hoeven te betalen. Iedereen die nu werkt betaald relatief gezien veel meer.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Oef, Joost kan een weekje op DVK vakantie als de heren moderators mild zijn.
 

zwammy

Well-known member
Het aantal asielaanvragen uit Oekra?ne is de laatste jaren explosief gestegen. Het vermoeden bestaat dat steeds meer Oekra?ners naar Nederland komen om misbruik te maken van gratis geld van de zogenoemde 'terugkeerregeling'.


Staatssecretaris Klaas Dijkhoff van Veiligheid en Justitie overweegt daarom de regeling stop te zetten en gaat onderzoek doen, weet de NRC. "Je vraagt je af hoeveel mensen er alleen komen voor zo’n regeling. Als blijkt dat er misbruik is, zal ik de regeling stopzetten", aldus Dijkhoff.

Als de groei van het aantal asielaanvragen van mensen uit Oekra?ne doorzet zoals nu, komt het aantal in 2016 boven de 700 uit. Twee jaar geleden waren dat er nog 58.

De 'terugkeerregeling' houdt in dat asielzoekers geld krijgen van de Nederlandse staat om thuis makkelijker een nieuw bestaan op te kunnen bouwen.

Dus na de Bulgarenfraude komt er gewoon een andere oostblokhoerenland hier geld ophalen, kan ook allemaal gewoon. Maar misschien wordt er misbruik gemaakt. Misschien wel Klaas, ik denk het niet hoor. Ze vinden ons allemaal zo aardig hier denk ik.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Wanneer je dergelijke regelgeving invoert regel je toch meteen anti-misbruikbepalingen?
 

Ivanhoe

Active member
Dus na de Bulgarenfraude komt er gewoon een andere oostblokhoerenland hier geld ophalen, kan ook allemaal gewoon. Maar misschien wordt er misbruik gemaakt. Misschien wel Klaas, ik denk het niet hoor. Ze vinden ons allemaal zo aardig hier denk ik.

Moeten we zeker scherp op zijn. Aan de andere kant, horen we de zuinige Nederlander ook niet klagen zolang die Oostblokkers onze wandjes zwart willen stucen voor maximaal een tientje de m2. Om nog maar te zwijgen over de Nederlanders die via dubieuze uitzendbureautjes in het Oostblok diezelfde Oostblokkers hier naar toe halen om voor 1 euro bruto per uur te werken. Maar dat is geen misbruik natuurlijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan