Binnenlandse politiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

de waan

Well-known member
Dus een kleine groep mag wel als representatief gelden voor een hele bevolking als het je uitkomt?

Ok?, het overgrote deel hangt geen varkenskoppen op, maar ik heb verre van het idee dat de gemiddelde tegenstander er nou heel erg genuanceerde beeldvorming op na houdt. Ik heb heel wat van die voxpopjes gezien die bang zijn dat hun kinderen niet meer alleen de straat op kunnen. Wat ook weer niet zo gek is als ze worden gevoed door dit soort niet-onderbouwde bangmakerij, stigmatisering en opgeblazen retoriek van Zijlstra. Ik heb in ieder geval weinig gehoord over waarden, tradities en "manier van leven", wat trouwens ook compleet inhoudsloze termen zijn.

Zo'n groep is er altijd al geweest. Vroeger kwam de PvdA voor ze op. Ooit. Lang geleden.

Hij maakt zich kennelijk wel erg druk over deze mensen. Nu nog daadwerkelijk iets voor ze doen dan.

In plaats van al die wegkijkers bij D66/GL/PvdA die zeggen dat er weinig aan de hand is. Tsja, vanuit de grachtengordel, Bezuidenhout en de villawijken van het Gooi en Wassenaar en Bloemendaal lijkt er ook weinig aan de hand.

Wat moet dat toch makkelijk zijn, zo'n simplistisch wereldbeeld.

Wegkijkers (check), niks aan de hand (check), grachtengordel (check). Bingo!


Interessante stelling. Ik denk alleen dat je je vergist in die zin dat die onlustgevoelens al lang niet meer beperkt zijn tot de onderlaag maar al diep in de middenlaag en hogere lagen zijn doorgedrongen.

Het is maar een theorietje van de koude grond, maar er zijn ten opzichte van tien, twintig jaar geleden zoveel minder vastigheden en zekerheden, er wordt zoveel meer van mensen gevraagd en iedereen moet ook zelfredzaam zijn. Er is een groep die zich daarin niet staande wee te houden, die zien dat vluchtelingen geholpen worden en dat er daardoor ook nog meer concurrenten binnen komen. Ik kan mij best goed voorstellen dat zij het er moeilijk mee hebben. Ik zie ook vooral veel onmacht in hun reacties.

En ja, ook in betere sociale kringen zal er tegenstand zijn, maar daar liggen dan in regel weer andere motieven aan ten grondslag.
 
Laatst bewerkt:

Keyser S?ze

New member
Het is maar een theorietje van de koude grond, maar er zijn ten opzichte van tien, twintig jaar geleden zoveel minder vastigheden en zekerheden, er wordt zoveel meer van mensen gevraagd en iedereen moet ook zelfredzaam zijn. Er is een groep die zich daarin niet staande wee te houden, die zien dat vluchtelingen geholpen worden en dat er daardoor ook nog meer concurrenten binnen komen. Ik kan mij best goed voorstellen dat zij het er moeilijk mee hebben. Ik zie ook vooral veel onmacht in hun reacties.

Hmmmm, dat lijkt een beetje op de tekst van Zijlstra die je zo onzinnig vond.
 

Keyser S?ze

New member
Ik zit nu mijn hersens te pijnigen met de vraag hoe je het voor elkaar krijgt daar ook maar enige gelijkenis in te zien.

Niet te veel pijnigen, het is tenslotte weekend. Zijlstra heeft het over de teloorgang van onze samenleving zoals wij die kennen. Jij hebt het over het verlies van vastigheden en zekerheden. Dat heeft wel iets van elkaar weg.
 

JMD

Well-known member
Ok?, het overgrote deel hangt geen varkenskoppen op, maar ik heb verre van het idee dat de gemiddelde tegenstander er nou heel erg genuanceerde beeldvorming op na houdt. Ik heb heel wat van die voxpopjes gezien die bang zijn dat hun kinderen niet meer alleen de straat op kunnen. Wat ook weer niet zo gek is als ze worden gevoed door dit soort niet-onderbouwde bangmakerij, stigmatisering en opgeblazen retoriek van Zijlstra. Ik heb in ieder geval weinig gehoord over waarden, tradities en "manier van leven", wat trouwens ook compleet inhoudsloze termen zijn.
Westerse normen en waarden zijn absoluut geen inhoudsloze termen. Vergelijk het eerste de beste Europese land met het eerste het beste Arabisch/Afrikaans land en jij kan direct de verschillen opnoemen qua leefbaarheid in die landen en wat er wel en niet mag, dat weet ik zeker. Wat is er mis mee om te benoemen wat de Europese landen anders maakt qua normen en waarden dan andere landen?

Wat moet dat toch makkelijk zijn, zo'n simplistisch wereldbeeld.

Wegkijkers (check), niks aan de hand (check), grachtengordel (check). Bingo!
Die bingo kan ik ook over jouw opmerkingen houden:
'voxpopjes gelezen' (check) (opnieuw dus: slechts een deel van de groep is direct iedereen (of je moet meer dan een miljoen voxpopjes gelezen hebben)), 'simplistisch wereldbeeld' (check), 'opgeblazen retoriek' (check)

Het is maar een theorietje van de koude grond, maar er zijn ten opzichte van tien, twintig jaar geleden zoveel minder vastigheden en zekerheden, er wordt zoveel meer van mensen gevraagd en iedereen moet ook zelfredzaam zijn. Er is een groep die zich daarin niet staande wee te houden, die zien dat vluchtelingen geholpen worden en dat er daardoor ook nog meer concurrenten binnen komen. Ik kan mij best goed voorstellen dat zij het er moeilijk mee hebben. Ik zie ook vooral veel onmacht in hun reacties.
Dit ben ik grotendeels met je eens. Maar hoe denk je dat het voor die mensen is als zij commentaar hebben op vluchtelingen 'omdat die wel geholpen worden' en dan weggezet worden als racistisch ofzo. Toen de vluchtelingenproblematiek dit najaar begon, was dat de standaard reactie. Eenieder die tegen ongelimiteerd vluchtelingen binnenhalen was, werd direct bij Wilders geplaatst. Pas later (toen bleek dat 'wir schaffen es' loze woorden waren en echt niet zo makkelijk uit te voeren) bleek dat er dus wat meer haken en ogen aan zaten. En ja, een kleine groep reageert niet goed door varkenskoppen e.d. op te hangen en te protesteren door gemeentehuizen te bezetten of vuurwerk af te steken. Maar er zijn ook zat 'goede' demonstraties geweest.
 

ALenstra

Well-known member
Zou het er misschien mee te maken hebben dat er een onderlaag is ontstaan die niet meer mee kan komen in de maatschappij en die geen uitzicht hebben op verbetering? En zou de VVD daar met zijn principes en uitgangspunten niet een een beetje heel veel aan bijgedragen hebben?
Je bedoelt dat dankzij de VVD die onderlaag is ontstaan?
 

Susa

New member
Heeft die Camiel Eurlings (gewezen kroonprins van het CDA) zijn meisje in elkaar getikt of zou de boel opgeblazen zijn ?
 

SanMark.

Well-known member
Heeft die Camiel Eurlings (gewezen kroonprins van het CDA) zijn meisje in elkaar getikt of zou de boel opgeblazen zijn ?

Albert Verlinde melde gisteren dat het ??n en ander eerst maar eens bewezen moet worden voordat je iemand schuldig acht. ( tussen neus en lippen door melde hij ook nog even dat hij Pa Eurlings goed kende)

Het zou eind december gebeurd zijn en het komt nu pas naar buiten/ word aangifte gedaan.

Volgens mij heb ik hier nog geen mening over wie ik moet geloven.
 

Pascallovic

Well-known member
Heeft die Camiel Eurlings (gewezen kroonprins van het CDA) zijn meisje in elkaar getikt of zou de boel opgeblazen zijn ?
Als het daadwerkelijk op een feestje gebeurd zou zijn, dan zou het toxh al eerder uitgelekt zijn door getuigen zou je denken. Voor de rest zien we wel eat het OM en de rechter er dan mee gaan doen.
 

leo1949

Well-known member
Heeft die Camiel Eurlings (gewezen kroonprins van het CDA) zijn meisje in elkaar getikt of zou de boel opgeblazen zijn ?

Dit boefje dat steelt van het volk kan er ook nog wel bij: De Limburgse VVD-politicus en raadslid Clemens Meerts.
 

JMD

Well-known member
Albert Verlinde melde gisteren dat het ??n en ander eerst maar eens bewezen moet worden voordat je iemand schuldig acht. ( tussen neus en lippen door melde hij ook nog even dat hij Pa Eurlings goed kende)
Haha, Verlinde die aangeeft dat eerst iets bewezen moet worden... Die hele roddelrubriek van hem is precies het tegenovergestelde.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan