Dat weet ik want de lijst in mijn vorige posting klopt niet want dat zijn allemaal top inkomens.
Maar bij de gepensioneerden gaan jullie er vanuit dat die allemaal wel in een Mercedes kunnen rijden.
Als ik bij het plankje kon zou ik precies hetzelfde doen. Fok die ouwe lui. Als ik ergens een hekel heb dan is het een ouwe lul in een snelle Mercedes.
Zet er dan maar een lekker wijf in. Ga ik er wel naast zitten en laat ik me een keer rijden, lekker schakelpookie spelen.
Er zijn gevallen dat dit zo is maar dat is het topje van de ijsberg.
Degene die in 2008 een modaal inkomen hadden en met pensioen gingen zijn er nu ongeveer 20 tot 30% op achteruit gegaan.
Er word verwacht dat de inkomensdaling nog wel een jaar of 8 doorgaat.
Zelf ben ik op mijn 15e gaan werken omdat het geld in ons gezin hard genoeg nodig was en dat gebeurde in veel gezinnen zo.
En 's avonds ging ik naar de avondschool van 19.30 tot 22.00 uur die ik zelf betaalde toen was daar geen subsidies voor.
Daarna nog een cursus gedaan bij het PBNA omdat ik een goede middelbare opleiding wou hebben.
Dat is nu anders je mag gebruik maken van gratis openbaar vervoer, de scholen zijn gesubsidieerd.
Je moet nu misschien een paar uurtjes bij de AH vakken vullen voor een extra zakcentje, kortom het is nu veel gemakkelijker geworden.
Toen jullie begonnen te werken had mijn generatie er al 10 jaar op zitten dus i.p.v van 65 op 68 jaar met pensioen is maar peanuts.
Ook heerst er het idee dat we ons pensioen cadeau krijgen maar het is achtergesteld salaris waar we zelf voor gewerkt hebben.
We moeten er vanaf dat er in dit land Nederlanders en gepensioneerden zijn.
Wij zijn ook Nederlanders die een normaal leven willen leiden we hebben er genoeg voor gedaan en daar is die 30 miljard o.a. een voorbeeld van.