Binnenlandse politiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

JMD

Well-known member
Die oppositiepartijen kunnen wel van alles wensen, maar ze ontkomen er niet aan om in een coalitie te gaan zitten met een partij die in een vorig kabinet zat. Ik geef je nu al op een briefje dat de VVD wederom in vo,gend kabinet gaat deelnemen.
Sinds 1994 heeft de VVD op 3 jaar constant in een coalitie gezeten.

Ik had het over in een kabinet gaan zitten zonder verkiezingen, dat doet de oppositie nooit.
 

JMD

Well-known member
Waarom vielen er trouwens pas na de 3e ronde ineens 2 af??

Waarom niet bijvoorbeeld na elke ronde de kandidaat met de minste stemmen? (zoals bij het kiezen van een Olympische stad)
 

gevegt

Well-known member
De nieuwe voorzitter staat ook aan de leiding van 600 ambtenaren. Gezien enkele posts van leden op dit mooie forum, kan dat helemaal niet.
 

zwammy

Well-known member
Lekkere tweets trouwens van onze kamervoorzitter:

Er zijn grenzen aan wat je kan aanhoren. Misselijkmakend #Wilders #apb15

Wat een afschuwelijk debat! #Wilders #apb15

Dat gaat nog gezellig worden samen.
 

JMD

Well-known member
Dat zijn de regels.

Die zeggen dat je eerst 2 ronden voor niks stemt (als er geen meerderheid is) en dat er pas na de 3e ronde ineens meer mensen gaan afvallen.
Vind het sowieso vreemd dat er schuivingen zitten tussen de 1e, 2e en 3e stemronde.
 

DeMaster

Active member
Dit bewijst wel weer de zwakte van Nederland; van Toorenburg was mijn verwachting maar helaas denken ze er in Den Haag anders over.
Hopende gaat deze voorzitter snel de fout in, kunnen ze opnieuw stemmen.
 

leo1949

Well-known member
Dit bewijst wel weer de zwakte van Nederland; van Toorenburg was mijn verwachting maar helaas denken ze er in Den Haag anders over.
Hopende gaat deze voorzitter snel de fout in, kunnen ze opnieuw stemmen.

En dan een betrouwbare VVD-er zoeken, dat is volgens mij ook niet eenvoudig als je zo het afgelopen jaar bekijk.
En de vorige voorzitter die de PvdA leverde deed het heel goed en Khadija is al een tijd vice voorzitter en heeft dus ervaring.
Ze heeft in de in de laatste stemming meer dan de helft van de stemmen en Ton Elias kwam net aan 1/3 dus zelfs met de stemmen van de PVV had hij het nog niet gered. Ik gun haar die kans en hoop dat ze het goed doet.
 

gevegt

Well-known member
En dan een betrouwbare VVD-er zoeken, dat is volgens mij ook niet eenvoudig als je zo het afgelopen jaar bekijk.
En de vorige voorzitter die de PvdA leverde deed het heel goed en Khadija is al een tijd vice voorzitter en heeft dus ervaring.
Ze heeft in de in de laatste stemming meer dan de helft van de stemmen en Ton Elias kwam net aan 1/3 dus zelfs met de stemmen van de PVV had hij het nog niet gered. Ik gun haar die kans en hoop dat ze het goed doet.
:duim:
 

leo1949

Well-known member
Ton Elias zei: "Als je niet tegen je verlies kan moet je het spel niet spelen"
Dat is toch een heel andere reactie dan die van de PVV, ik vind het een heel sportieve opmerking van hem. :duim:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan