Binnenlandse politiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

Max

Administrator
Forumleiding
Dat ging om een wezenlijk onderwerp. Niet te vergelijken dus.

Als je met elkaar afspreekt dat als er 300.000 handtekeningen schriftelijk worden opgehaald er dan een referendum mag worden georganiseerd, dan moet je niet meer willekeurig gaan kijken wat je wel of niet een goed onderwerp vindt. Van de VVD kan ik het begrijpen, maar de PvdA was mede initiatiefnemer van de referendumwet. Ieder onderwerp die de grens haalt, daar moet gewoon voldoende budget voor worden vrijgemaakt om serieus een referendum te kunnen houden.
 

gevegt

Well-known member
Een referendum is een referendum gevegt. Omdat jij het quatsch vind wil dat nog niet zeggen dat de rest van Nederland dat ook vindt
De rest van Nederland? Je blaast nogal hoog van de toren.

Een referendum is per definitie onzinnig omdat hooguit 1% van de stemmers weet waar het om gaat.
 

Max

Administrator
Forumleiding
De rest van Nederland? Je blaast nogal hoog van de toren.

Een referendum is per definitie onzinnig omdat hooguit 1% van de stemmers weet waar het om gaat.

Ik ben nou ook niet een groot voorstander van referenda, maar ongeacht het onderwerp moet je het wel serieus organiseren. De democratie kost nou eenmaal geld.
 

zwammy

Well-known member
Goed, de kiesdrempel is ruim gehaald, dus het zou de overheid gewoon sieren om gewoon te doen wat de burgers vragen. Maar goed, eurovoorzitter en veel baantjes nog in het verschiet h?. Kom gevegt, even geld overmaken voor de democratie, krijg je dit als cadeau

http://i.imgur.com/yF9VaHy.jpg
 

gevegt

Well-known member
Ik ben nou ook niet een groot voorstander van referenda, maar ongeacht het onderwerp moet je het wel serieus organiseren. De democratie kost nou eenmaal geld.
Als 20 miljoen niet genoeg is ( wat ik betwijfel ) moeten ze net als bij normale verkiezingen meer vrijwilligers optrommelen.
 

gevegt

Well-known member
Goed, de kiesdrempel is ruim gehaald, dus het zou de overheid gewoon sieren om gewoon te doen wat de burgers vragen. Maar goed, eurovoorzitter en veel baantjes nog in het verschiet h?. Kom gevegt, even geld overmaken voor de democratie, krijg je dit als cadeau

http://i.imgur.com/yF9VaHy.jpg
Jammer, maar ik maak nooit digitaal geld over. Veel te onveilig.
Hoewel ik die kop niet kan uitstaan moet ik dus het cadeautje helaas maar missen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
D66 gaat toch akkoord met het Belastingplan. Dat scheelt weer een hoop gedoe.
 

leo1949

Well-known member
Het zat er wel in dat Van Miltenburg opgeofferd zou worden om de andere VVD-ers in de luwte te houden.
Toch is de Teeven deal iets waar de VVD zich behoorlijk in verslikt heeft.
 

erka

Well-known member
Nu wordt zij geofferd anders gaat Rutte zelf voor de bijl. Het leven is hard bij de VVD.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Te hopen is dat dit oneerlijke plan door deze gebeurtenissen ook geen doorgang zal vinden.

Als VVD-er kun je deze opmerking natuurlijk alleen maar weglachen.

Nu wordt zij geofferd anders gaat Rutte zelf voor de bijl. Het leven is hard bij de VVD.

Ik ving iets op dat ze zelf de shredder heeft gehanteerd. Verder logisch inderdaad dat zij geofferd wordt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan