Binnenlandse politiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

Max

Administrator
Forumleiding
Teeven, Rutte en nog een paar liegen tegen de Tweede Kamer en bepalen de speelruimte van de onderzoekscommissie.

Ik heb even het samenvattend overzicht van de commissie gescand van ruim veertig pagina's, maar ik heb de naam van Rutte of zijn functienaam niet zien staan. Gek dat het schijnbaar de conclusie is van de onderzoekscommissie, maar het niet in hun samenvattend overzicht in hun rapport staat.
 

Friesland

Well-known member
Nu wordt zij geofferd anders gaat Rutte zelf voor de bijl. Het leven is hard bij de VVD.

Waarom zou Rutte moeten opstappen vanwege de totale incompetentie van de Tweede Kamervoorzitter? Dat valt toch niet onder de verantwoordelijkheid van de regering. :cab:

Deze kamervoorzitter heeft een negatief beeld laten bestaan over de positie van kamervoorzitter. Ik zou dan ook blij zijn, als ze vandaag inderdaad op zou stappen, ze is gewoon totaal ongeschikt gebleken. Als je terugdenkt aan Van Nieuwenhoven, Weisglas en Verbeet, dan is het voorzitterschap van Van Miltenburg op zijn zachts gezegd tenenkrommend gebleken, soms zelfs lachwekkend, zoals die keer dat ze tijdens een debat wegliep.
 

erka

Well-known member
Natuurlijk is het in eerste instantie haar incompetitie. Daar zijn de meeste mensen het wel over eens. Ongeschikt als kamervoorzitter. Kun je vooral haarzelf aanrekenen, ondanks dat ze wel flink gepushed is door Rutte destijds.

Maar de afhandeling van het dossier Teevendeal valt natuurlijk wel onder verantwoordelijkheid van Rutte. Ondanks dat Rutte zelf niet genoemd wordt is hij uiteindelijk als leider van dit kabinet wel eindverantwoordelijk. Maar eerst sneuvelen Opstelten en Teeven om het bonnetje en nu Miltenburg om het shreddertje. Doet ie slim, die Rutte.
 

gevegt

Well-known member
Ik heb even het samenvattend overzicht van de commissie gescand van ruim veertig pagina's, maar ik heb de naam van Rutte of zijn functienaam niet zien staan. Gek dat het schijnbaar de conclusie is van de onderzoekscommissie, maar het niet in hun samenvattend overzicht in hun rapport staat.
Rutte heeft gelogen tegen de Tweede Kamer dat hij niets wist van de Teevendeal en dus ook niet op de hoogte was van de bedragen. Dat was een leugen. Tevens heeft hij er mede voor gezorgd dat Brummen niet met Teeven mocht praten.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Waarom zou Rutte moeten opstappen vanwege de totale incompetentie van de Tweede Kamervoorzitter? Dat valt toch niet onder de verantwoordelijkheid van de regering. :cab:

De Tweede Kamer stelt toch zelf haar voorzitter aan? Laat de Tweede Kamer maar opstappen.

Ondanks dat Rutte zelf niet genoemd wordt is hij uiteindelijk als leider van dit kabinet wel eindverantwoordelijk.

Ook al verantwoordelijk voor Mansveld etc. Op die manier zullen premiers wel vaak opstappen.

Rutte heeft gelogen tegen de Tweede Kamer dat hij niets wist van de Teevendeal en dus ook niet op de hoogte was van de bedragen. Dat was een leugen. Tevens heeft hij er mede voor gezorgd dat Brummen niet met Teeven mocht praten.

Waar kan ik dat terug vinden?
 

gevegt

Well-known member
Waarom zou Rutte moeten opstappen vanwege de totale incompetentie van de Tweede Kamervoorzitter? Dat valt toch niet onder de verantwoordelijkheid van de regering. :cab:

Deze kamervoorzitter heeft een negatief beeld laten bestaan over de positie van kamervoorzitter. Ik zou dan ook blij zijn, als ze vandaag inderdaad op zou stappen, ze is gewoon totaal ongeschikt gebleken. Als je terugdenkt aan Van Nieuwenhoven, Weisglas en Verbeet, dan is het voorzitterschap van Van Miltenburg op zijn zachts gezegd tenenkrommend gebleken, soms zelfs lachwekkend, zoals die keer dat ze tijdens een debat wegliep.
Prima dat ze opstapt, maar dan wel eerst verantwoording afleggen aan de Tweede Kamer.
 

gevegt

Well-known member
Waar kan ik dat terug vinden?
In zijn antwoorden tijdens het bonnetjes debat en later nog in interviews over Teeven en zijn baas.

Hopelijk wordt de PvdA eindelijk wakker en gaan ze woensdag instemmen met een persoonlijk onderzoek onder ede.
 

erka

Well-known member
Ook al verantwoordelijk voor Mansveld etc. Op die manier zullen premiers wel vaak opstappen.

Waar zeg ik dat hij moet opstappen eigenlijk?

edit: o, ik zie het al. Ik zei dat Rutte zelf voor de bijl gaat.

Bedoelde ik niet te letterlijk. Meer dat hij dan ook verantwoording moet afleggen.
 

erka

Well-known member
O ja, we hebben over de Teevendeal ook nog de vriendin van Rutte, Edith Schippers, gehad met haar parano?de inslag. Het was allemaal een complot!! Moest ook de aandacht afleiden. Staat nu in rapport Oosting dat van externe krachten geen sprake was.
 

Max

Administrator
Forumleiding
In zijn antwoorden tijdens het bonnetjes debat en later nog in interviews over Teeven en zijn baas.

Hopelijk wordt de PvdA eindelijk wakker en gaan ze woensdag instemmen met een persoonlijk onderzoek onder ede.

Maar het heeft niet het rapport gehaald. Ok.

Verder zal PvdA niet teveel gaan pushen. Ze zijn nu in de peiling ongeveer even groot als GroenLinks. Verder heb je nog de zaak Commissie Stiekem waar het lek vermoedelijk uit het PvdA kamp komt die nog moet wordt uitgespeeld. Nee, ook dit zal wel weer met een sisser aflopen.

Waar zeg ik dat hij moet opstappen eigenlijk?

edit: o, ik zie het al. Ik zei dat Rutte zelf voor de bijl gaat.

Bedoelde ik niet te letterlijk. Meer dat hij dan ook verantwoording moet afleggen.

Daar las ik het inderdaad in. Verder als iemand opgeofferd wordt, dan is het meestal om iemand anders zijn positie te beschermen.
 

erka

Well-known member
En dan mag straks de multifunctionele Henk Kamp de rommel weer opruimen, kan ie mooi van het aardgas- en windmolensdossier af, waar hij het moeilijk mee heeft.

Het is allemaal zo voorspelbaar.

Ton Elias wordt vast kamervoorzitter trouwens en d?t is nou wel een goede voorzitter.
 

JFK

Well-known member
O ja, we hebben over de Teevendeal ook nog de vriendin van Rutte, Edith Schippers, gehad met haar parano?de inslag. Het was allemaal een complot!! Moest ook de aandacht afleiden. Staat nu in rapport Oosting dat van externe krachten geen sprake was.
Ik vind dat Schippers ergens wel een punt had.
Jaren lang was er geen bonnetje en opeens toen het weer speelde kwam het boven water.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan