Binnenlandse politiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pascallovic

Well-known member
Schijnbaar durft men hier meer dan in eigen land. De mensen van de vluchtgarage(waar ze nu niet meer zitten overigens) vragen om opleiding, cursussen en gerechtigheid. Het bed, bad en brood is te weinig voor ze dus daar gaan ze niet heen. Overigens hebben ze die gerechtigheid ook gewoon gehad aangezien er in verschillende procedures door de rechter is geoordeeld dat ze terug moeten. Ze willen dat wij ook nog hun dagbesteding regelen, terwijl een uitspraak tot terugkeren negeren. Maar waarom hier wel alles durven te vragen en in je eigen land niet?
 

de waan

Well-known member
Het gaat er toch niet om wat de mensen van de vluchtgarage of zijzelf willen? De vraag is of je zolang ze hier zijn voor de nacht onderdak biedt of de straat op schopt.

Verder is het ook niet zo relevant, want het is wel duidelijk dat de gemeentes voor de eerste optie kiezen, ongeacht wat de landelijke politiek er van vindt.
 

Max

Administrator
Forumleiding
In bijna veel landen staat men de mondigheid van de burger niet echt toe. In die zin integreert men dan weer wel. Maar goed, als je volgens de spelregels uitgeprocedeerd bent, dan is het gewoon klaar. Het is heel jammer en menselijk gezien heb je met ze te doen, maar wij kunnen niet voor de hele wereld zorgen.
 

JFK

Well-known member
Die hordes chronisch ontevreden Nederlanders die zich jubelend op Facebook melden als er weer een boot vol vluchtelingen verzopen is vind ik anders wel aardig in de buurt van afval komen.
Daar draaide mijn maag van om. Kotsmisselijk wordt ik van die chronisch zure, onverdraagzame types.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Want mensen moeten hier ook naar de voedselbank. Die argumentatie.

Die zie ik wel regelmatig voorbij komen uit mijn vaders kant van de familie. Juichen vanwege gezonken bootjes heb ik nog niet voorbij zien komen.
 

gevegt

Well-known member
Ik ben gelukkig nog steeds niet op FB of Twitter.
Dat scheelt toch al gauw een boel ergernis en de mods daar een boel werk om mij er af te schoppen als ik op dat soort idioten zou reageren.
 

Pascallovic

Well-known member
Het gaat er toch niet om wat de mensen van de vluchtgarage of zijzelf willen? De vraag is of je zolang ze hier zijn voor de nacht onderdak biedt of de straat op schopt.

Verder is het ook niet zo relevant, want het is wel duidelijk dat de gemeentes voor de eerste optie kiezen, ongeacht wat de landelijke politiek er van vindt.
Ik vind de vraag al verkeerd, want de praktijk leert met die vluchtgarage en een andere groep in het pand er naast dat zelfs met een bed, bad en brood er lang niet altijd gebruik van wordt gemaakt. Het antwoord op de vraag of we wel of niet standaard bed, bad en brood beschikbaar moeten stellen lost het echte probleem niet op. Heeft de regering straks een week vergadert en heb je een zwak compromis op een klein probleem terwijl het grote probleem blijft. Dat schiet gewoon niet op.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik ben gelukkig nog steeds niet op FB of Twitter.
Dat scheelt toch al gauw een boel ergernis en de mods daar een boel werk om mij er af te schoppen als ik op dat soort idioten zou reageren.

Twitter doe ik niet aan, maar op Facebook kan je goed mee reaguren. Daar hakt men heerlijk op elkaar in.
 

gevegt

Well-known member
En wat is het standpunt van het CDA eigenlijk?
Die houden zich wijselijk op de achtergrond met hun steeds rechtsere agenda. Vooral gezien het feit dat hun eigen achterban ooit is begonnen met het huisvesten van uitgeprocedeerde asielzoekers.
 

JFK

Well-known member
Die houden zich wijselijk op de achtergrond met hun steeds rechtsere agenda. Vooral gezien het feit dat hun eigen achterban ooit is begonnen met het huisvesten van uitgeprocedeerde asielzoekers.

Precies! Stel zo'n vraag aan Buma en die Volendamse boerin en je word het bos in gestuurd.
Gelukkig bestaan er ook types zoals die Voordewind van de CU.
 

Keyser S?ze

New member
Het gaat er toch niet om wat de mensen van de vluchtgarage of zijzelf willen? De vraag is of je zolang ze hier zijn voor de nacht onderdak biedt of de straat op schopt.

Verder is het ook niet zo relevant, want het is wel duidelijk dat de gemeentes voor de eerste optie kiezen, ongeacht wat de landelijke politiek er van vindt.

En dat is dus kwalijk van die gemeenten want die horen daar niet over te gaan. Als kabinet en parlement iets besluiten dan kun je als gemeente niet op eigen houtje iets anders gaan doen. Dan wordt het een mooi zootje in het land.

Nog los van het feit dat gemeentes haar eigen inwoners met enige regelmaat in de kou laten staan. Dan moet je niet raar opkijken dat je de handen niet op elkaar krijgt als je wel geld gaat uitgeven aan uitgeprocedeerden.
 

JFK

Well-known member
Voordewind is een naam waar Erka ( en ik ook ) vrolijk van wordt.

Ik hoorde vandaag op de radio en hij gaf aan dat deze kwestie erg belangrijk is voor de CU. Dan kunnen VVD en de PvdA er wel uit zijn, maar dan hebben ze ook nog rekening te houden met de CU.
 

gevegt

Well-known member
Ik hoorde vandaag op de radio en hij gaf aan dat deze kwestie erg belangrijk is voor de CU. Dan kunnen VVD en de PvdA er wel uit zijn, maar dan hebben ze ook nog rekening te houden met de CU.
Mijn hoop is dan ook nog steeds dat maandag het kabinet valt.
 

gevegt

Well-known member
En dat is dus kwalijk van die gemeenten want die horen daar niet over te gaan. Als kabinet en parlement iets besluiten dan kun je als gemeente niet op eigen houtje iets anders gaan doen. Dan wordt het een mooi zootje in het land.
Dat is de burgemeester van Den Haag niet met je eens. Die geeft aan dat de gemeente dat wettelijk weldegelijk zelf kan en mag bepalen.
 

Ska P 187

Well-known member
Kan er niet wat gedaan worden met invoerrechten en dergelijke, dat de EU die gewoon afschaft op producten uit ontwikkelingslanden ofzo. Dat die gasten daar, boeren ed, ook op een eerlijke manier kunnen concurreren met de boeren hier. Subsidies hier ook afschaffen voor boeren, ik weet niet eens of die nog bestaan, maar ik weet eigenlijk wel zeker van wel. In principe ben ik sowieso tegen subsidie?s, voor bepaalde productontwikkeling is het soms een mooie push, maar een product moet zo snel mogelijk op zich zelf staan natuurlijk.
Ook dat speculeren op de voedselmarkt waardoor de prijs van voedsel onnodig hoog is en de winst bovendien ook nog eens in de verkeerde zakken terecht komt, zijn dat soort zaken niet belangrijk om eens een keer aan te pakken.
Opzich snap ik ook wel dat er niet oneindig veel vluchtelingen naar Nederland/ EU kunnen komen of dat mensen dat niet willen, al is dat een schijntje van wat er in de regio?s zelf wordt opgevangen, maar geef die mensen in ieder geval een eerlijke kans, zover wij dat vanuit hier kunnen, om hun zaakjes te regelen.
Zo zijn er volgens mij nog oneindig veel meer zaken die met regelgeving gemakkelijker gemaakt kunnen worden, want het lijkt wel alsof het rijke westen zoveel geeft, maar ik heb het vermoeden dat er voor iedere Euro die ?gegeven? wordt er minstens tien worden verdiend.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan