Binnenlandse politiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maasveld

Well-known member
Ik kwam deze toevallig tegen, het resultaat van 30 jaar VVD-wanbeleid:

65f1ac0e32f4e3c9e67dc7b994f90ab0.jpg

Bron: Nibud

Eef de Kip

Well-known member
Ik zou wel is een staatje willen zien waarin deze cijfers staan maar dan verdeeld in bijvoorbeeld in percentages van 10k tot 20K, van 20 tot 30 enz. Ik heb nl wel de indruk dat er in die pensioenen een behoorlijk verschil zit.

JMD

Well-known member
Tussen 2002 en 2014 is het bruto inkomen uit pensioen met 67% gestegen.
Zelfs als je dus rekening houdt met de inflatie (die echt geen 67% is in die tijd volgens mij) zijn ze er dus nog op vooruit gegaan.

In het algemeen idd, want de uitsplitsing ben ik ook wel benieuwd naar.

Max

Administrator
Forumleiding
Door andere partijen dan de SP, 50Plus en PVV is erkend dat er een groep erop achteruit is gegaan. Dat is echter een beperkte groep. Dan kun je beter kijken hoe je dat voor die beperkte groep oplost ten koste van de groep die er fors op vooruit is gegaan, dan dat je de jongere generatie weer laat bloeden en iedere oudere er flink op vooruit laat gaan.

Eef de Kip

Well-known member
Ik denk nl wel (nergens op gebaseerd hoor) dat een klein deel van de pensionado's goed is voor het grootste deel van de pensioen en er een flinke groep is die maar een laag bedrag krijgt. Over het algemeen blijf ik wel zeggen dat het merendeel niet op een houtje hoeft te bijten. Alles nog gebaseerd op eindloon, aanvulling van volledige AOW enz.

Eef de Kip

Well-known member
Dus jij geeft Leo ongelijk?

Dat sowieso.

Nee maar ik denk heus wel dat er groepen zijn die het niet al te breed hebben net zoals er een groep is die niet weet hoe ze het geld op kunnen krijgen. Het gaat me erom dat je daar ook zou kunnen zoeken naar een oplossing ipv het alleen maar bij de huidige werkenden te leggen onder het mom dat de gepensioneerden er allemaal hun leven lang voor gewerkt hebben.

Maar het kan ook zijn dat ik er te genuanceerd over denk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan