Ik zie regelmatig vrouwen die met vanalles bezig zijn behalve met autorijden. Die van mij had er ook een handje aan. Haren goed doen, klooien met lippenstift, toch nog ff die vriendin appen. Zoiets moet je gewoon het rijbewijs afnemen.
Eens. Alhoewel mannen er ook een handje van hebben te bellen tijdens het autorijden.
In het VK wordt mobielgebruik tijdens het autorijden sinds 1 maart strenger bestraft. 'Jonge bestuurders' (dus met net hun rijbewijs) zijn direct hun rijbewijs kwijt als ze hun mobiel gebruiken tijdens het rijden, de rest krijgt een dusdanig hoeveelheid strafpunten dat je bij 2x betrapt al je rijbewijs kwijt bent. Je mag ook niet bellen/appen in de file of als je stilstaat.
Dit moeten we in NL ook gaan doen, want het zijn soms ook de 'bazen' die vinden dat werknemers altijd bereikbaar moeten zijn en lachend de boetes betalen als men betrapt wordt.
Gewoon de eerste keer voorwaardelijke ontzegging rijbevoegdheid en een flinke boete en de 2e keer gewoon een maand of 3 het rijbewijs innemen. Blijkbaar vinden dat soort mensen bellen belangrijker dan rijden, en kunnen ze niet kiezen tussen die 2 zaken. Dan moet er maar voor ze gekozen worden.
Bij mij zit mijn telefoon altijd in mijn koffer, en aangezien die bij mij altijd ?f op stil ?f op trillen staat (het staat zo lullig voor een docent als je mobielgebruik verbiedt in de les en dat dan je eigen mobiel afgaat) hoor ik hem gewoon niet. Als het echt belangrijk is spreken ze maar de voicemail in of bellen later maar terug.