Batigoal
Well-known member
Daar heb je een punt, maar dat waren ook mensen die boos waren op de manier waarop de beslissingen werden 'doorgedrukt' door de diverse gemeentes. De manier waarop ze dat protesteren deden was zeer verwerpelijk, maar ik kon me wel iets van de boosheid voorstellen. Als jij in je dorp met 500 man ineens 2000 azielzoekers krijgt dat lijkt me niet prettig. Dat is hetzelfde als Amsterdam en Rotterdam er ineens 2,4 miljoen binnen krijgt. Dat is gewoon niet behapbaar voor de gemeentelijke faciliteiten en be?nvloedt flink het straatbeeld. Die asielzoekers verdienen een goede plek in onze samenleving, zodat ze opgevangen kunnen worden. Hadden er bv 10 in zo'n dorp van 500 geplaatst geworden dan kunnen zij gewoon 'instromen' en meedoen en zijn er genoeg vrijwilligers om hen wegwijs te maken en te helpen. Veel van die protestanten waren niet extreem-rechts, die waren gewoon boos. Maar boos zijn op de komst van vluchtelingen maakt je no niet exreem-rechts.
Zo kun je alles wel recht praten of in een context plaatsen. Die GroenLinks-juffie doet deze oproep misschien ook niet vanuit extreemlinkse gedachten, maar omdat ze bezorgd is voor de toestand van het land. Niks extreemlinks aan toch?
Prima dat mensen boos zijn over de komst van AZC's, maar wanneer je met stenen gooit en vernielingen aanbrengt gebruik je geweld bij je acties en dat maakt je in mijn ogen extreem. Dat geldt voor beide kanten.
Maar zullen we dan ook even tellen hoe vaak er vanuit extreemlinks geweld wordt gebruikt, die lijst is veel langer. En dan niet eens alleen de aanslagen op politici (en help me even hoeveel linkse politici beveiliging nodig hebben), maar ook dingen als het besmeuren van een winkel met verf omdat er krokodillenleer verkocht wordt (zoals van de week in in meen Amsterdam).
Dat mag je doen, net zoals de lijst met extreemrechtse incidenten de voorbije 5 jaar heel lang is.
En hoe bepaal je wat erger is; is het besmuiken van winkels erger dan het gooien van een varkenshoofd naar een moskee?