Binnenlandse politiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pascallovic

Well-known member
Toen Opstelten vertrok ging Teeven in zijn kielzog mee omdat dat het gebruik was wanneer een minister van OV&J zou opstappen. Waarom gaat Dijkhof dan nu niet mee?
 

erka

Well-known member
Omdat Dijkhoff de coming man bij de VVD is en het goed doet in de media? En omdat hij door de kamer wel gepruimd wordt.
 

gevegt

Well-known member
Toen Opstelten vertrok ging Teeven in zijn kielzog mee omdat dat het gebruik was wanneer een minister van OV&J zou opstappen. Waarom gaat Dijkhof dan nu niet mee?
Die zat er ten tijde van dit dossier nog niet. Komt bij dat hij nu mateloos populair is.
Als hij lijstrekker van de VVD zou worden halen ze zo tien zetels meer.
 

erka

Well-known member
Maar hoe dan ook, de slechtste minister in vele jaren is eindelijk weg. Arrogante blaaskaak zonder enig politiek gevoel.
 

leo1949

Well-known member
Het is mooi geweest met rechts.
Zoals ik al eerder schreef "Veni vidi foetsie"
En nu Rutte nog.
 
Laatst bewerkt:

Hankie

Well-known member
Teeven was toen het onderwerp en de Opstelten het lijdendvoorwerp, omdat een minister altijd verantwoordelijk blijft wat zijn voorgangers hebben gedaan.

Dat blijf ik altijd zo wonderlijk vinden, verantwoordelijk zijn voor de shit van een voorganger.
 

Joost

Well-known member
Toen Opstelten vertrok ging Teeven in zijn kielzog mee omdat dat het gebruik was wanneer een minister van OV&J zou opstappen. Waarom gaat Dijkhof dan nu niet mee?

Dijkhof is toch helemaal geen partij in deze zaak? Van der Steur adviseerde de vorige minister. Het is, zeker in retrospectief, raar dat van der Steur de opvolger van Opstelten werd.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Die zat er ten tijde van dit dossier nog niet. Komt bij dat hij nu mateloos populair is.
Als hij lijstrekker van de VVD zou worden halen ze zo tien zetels meer.

Ik verwacht dat Rutte ook komende verkiezingen weer een goede uitslag gaat behalen, maar Dijkhoff is inderdaad wel een populaire gast. Ik ben benieuwd of hij Zijlstra gaat passeren in de rangorde bij de VVD.
 

gevegt

Well-known member
Dat blijf ik altijd zo wonderlijk vinden, verantwoordelijk zijn voor de shit van een voorganger.

Het is ter bescherming van ons politieke stelsel. Zo dwing je af dat men geen doofpotten cre?ert en later kan zeggen dat het je voorganger was.
Erg belangrijk in dit stelsel.
 

Hankie

Well-known member
Het is ter bescherming van ons politieke stelsel. Zo dwing je af dat men geen doofpotten cre?ert en later kan zeggen dat het je voorganger was.
Erg belangrijk in dit stelsel.

Klopt dat is ook belangrijk maar om afgerekend te worden daarop snap ik niet.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het is ter bescherming van ons politieke stelsel. Zo dwing je af dat men geen doofpotten cre?ert en later kan zeggen dat het je voorganger was.
Erg belangrijk in dit stelsel.

Eens, maar tegelijkertijd kan je na een paar minuten al achter iets komen wat je de kop kost. Dat kan in situaties wrang zijn.
 

Pascallovic

Well-known member
Dijkhof is toch helemaal geen partij in deze zaak? Van der Steur adviseerde de vorige minister. Het is, zeker in retrospectief, raar dat van der Steur de opvolger van Opstelten werd.
Teeven was in zijn rol als staatssecretaris ook geen partij in de zaak en toch ging ie weg onder het mom "Als de minister opstapt op VnJ, dan gaat de staatssecretaris mee".
 

gevegt

Well-known member
Klopt dat is ook belangrijk maar om afgerekend te worden daarop snap ik niet.
Omdat hij anders kan zeggen dat hij er niets vanaf wist. Of erger, er over liegen.
De Kamer, die hem moet contoleren, heeft dan geen poot meer op te staan. Weg democratie.
 

erka

Well-known member
De pers is ook een stel wolven he. Zelfs als hij de kamer uitloopt direct aanvallen. Laat die man toch even denk ik dan. Uitleg komt toch nog wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan