Binnenlandse politiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivanhoe

Active member
En in hoger beroep. Uitmelken voor zoveel mogelijk zetels. Slim bezig geweest van de Wilders bashers.
Anders dan Wilders zijn het OM en de rechterlijke macht (gelukkig) niet gevoelig voor electorale consequenties. Wilders' minachting voor de rechtstaat en de trias politica is verwerpelijk en gevaarlijk. Een populist pur sang en ten koste van alles.
 

gevegt

Well-known member
Eigenlijk had Samsom even een Monaschje moeten gaan doen. Zetel roven en gelijk afsplisten.
Haha, daar dacht ik ook al aan. Dat zou pas een stunt zijn geweest.

Met deze keuze drijft de PvdA wel naar rechts en geeft het de SP meer ruimte.
 

de waan

Well-known member
Anders dan Wilders zijn het OM en de rechterlijke macht (gelukkig) niet gevoelig voor electorale consequenties. Wilders' minachting voor de rechtstaat en de trias politica is verwerpelijk en gevaarlijk. Een populist pur sang en ten koste van alles.

Opmerkelijk dat zo weinigen in de politiek zich daarover uitspreken inderdaad. Een stevig statement hierover lijkt me geen overbodige luxe.
 

Ivanhoe

Active member
Opmerkelijk dat zo weinigen in de politiek zich daarover uitspreken inderdaad. Een stevig statement hierover lijkt me geen overbodige luxe.
Ook dat heeft helaas te maken met electorale belangen. De kiezers boven principes, normen, waarden en idealen. Vox populi heerst, het is triest gesteld met de wereld.
 

Pascallovic

Well-known member
Anders dan Wilders zijn het OM en de rechterlijke macht (gelukkig) niet gevoelig voor electorale consequenties. Wilders' minachting voor de rechtstaat en de trias politica is verwerpelijk en gevaarlijk. Een populist pur sang en ten koste van alles.
Ik vind het wel vreemd dat er geen straf wordt uitgedeeld. Als je tot een veroordeling komt hoort daar een sanctie bij en nu doe je dus niks. Een typisch Nederlands compromis lijkt het wel.

Het blijkt maar weer dat al die rechters D66-softies zijn die veel te licht straffen:D
 

Ivanhoe

Active member
De straf maakt me niet veel uit, wat mij betreft was Wilders vrijgesproken, maar als een politicus de rechterlijke macht ter discussie stelt zijn we bij wijze van spreke weer terug in de middeleeuwen.
 

gevegt

Well-known member
Opmerkelijk dat zo weinigen in de politiek zich daarover uitspreken inderdaad. Een stevig statement hierover lijkt me geen overbodige luxe.

Men heeft deze week al een vlucht naar voren genomen. Op initiatief van vKlaveren wil men de gebruikte artikelen van de rechter uit het wetboek schrappen om zo tot de ultieme vrijheid van meningsuiting te komen.
 

zwammy

Well-known member
Anders dan Wilders zijn het OM en de rechterlijke macht (gelukkig) niet gevoelig voor electorale consequenties. Wilders' minachting voor de rechtstaat en de trias politica is verwerpelijk en gevaarlijk. Een populist pur sang en ten koste van alles.


Als ze wat meer nagedacht hadden was heel deze show niet nodig geweest. Ik hoorde dat mutti merkel een week eerder dan Wilders dezelfde woorden zei en een 11 minuten durend applaus kreeg. Inderdaad het zich belangrijker dan de wet voelend geweest is dit. En daar maakt Wilders uiteraardgebruik van.
 

Ivanhoe

Active member
Merkel's speech had in de verste verte geen overeenkomsten met het 'minder minder' van Wilders Zwammy, je weet beter.
 

noordooster

Well-known member
Als ze wat meer nagedacht hadden was heel deze show niet nodig geweest. Ik hoorde dat mutti merkel een week eerder dan Wilders dezelfde woorden zei en een 11 minuten durend applaus kreeg. Inderdaad het zich belangrijker dan de wet voelend geweest is dit. En daar maakt Wilders uiteraardgebruik van.

Dat argument werd gisteren door Theo Hiddema bij Pauw aangehaald.
 

gevegt

Well-known member
Waarbij Spong weer zei dat dat er niets mee te maken heeft omdat dat een Duitse aangelegenheid is wat niets te maken heeft met de Nederlandse rechtspraak.

Hiddema was niet op zijn best. Hij speelde alleen in op het gevoel en wilde niet toegeven dat de rechters gewoon de letter van de wet hadden toegepast.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan