Binnenlandse politiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

de waan

Well-known member
Ik krijg sowieso altijd al een beetje het zuur van mensen die alles maar in de hokjes "links" en "rechts" willen duwen, maar als ik dit simplistische gezwets lees kan het niet anders of hij is door Rutger Bregman compleet onder tafel geluld vanavond.
 

JMD

Well-known member
Ik krijg sowieso altijd al een beetje het zuur van mensen die alles maar in de hokjes "links" en "rechts" willen duwen, maar als ik dit simplistische gezwets lees kan het niet anders of hij is door Rutger Bregman compleet onder tafel geluld vanavond.

Zolang partijen zich nog op die manier (links-rechts) afficheren is dat toch niet gek?

Dat Susa, gevegt, de waan en JFK dit geen leuk stuk vinden snap ik wel....
 

de waan

Well-known member
Het is vooral het idee dat hij geeft dat er homogene blokken zouden zijn, links en rechts. Terwijl er tussen verschillende groepen die je links (en rechts) zou kunnen noemen net zulke grote verschillen zijn als tussen links en rechts. Hij versimpelt het op enorm: Syriza is niet eerlijk en Syriza is links, dus links is niet eerlijk.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Binnenlandse politiek

Maakt het allemaal wel wat eenvoudiger. Het is verder net hoe je naar partijen kijkt. De PVV is slecht, dus een rechtse partij. Terwijl de PVV op bepaalde vlakken gewoon een kopie is van de SP.
 

JMD

Well-known member
Het is vooral het idee dat hij geeft dat er homogene blokken zouden zijn, links en rechts. Terwijl er tussen verschillende groepen die je links (en rechts) zou kunnen noemen net zulke grote verschillen zijn als tussen links en rechts. Hij versimpelt het op enorm: Syriza is niet eerlijk en Syriza is links, dus links is niet eerlijk.
Hij geeft wel meer voorbeelden dan alleen Syriza volgens mij...
 

gevegt

Well-known member
Top ambtenaar Pieter Cloo lijdt aan geheugenverlies. Kan iemand uitleggen waarom die man nog steeds in overheidsdienst werkt en niet in een inrichting zit voor behandeling?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Een slecht geheugen is toch juist handig in dat soort functies? Zeker als je ter verantwoording wordt geroepen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan