Binnenlands nieuws

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eef de Kip

Well-known member
Ik schaam me dat ik Nederlander ben, die mensen bij wie hun hele familie op gruwelijke wijze wordt afgeslacht door IS, andere rebellen of het regeringsleger van Assad proberen met hun laatste geld en moed der wanhoop die oorlogellende achter zich te laten om dan na alle ontberingen en omzwervingen Nederland te bereiken waar je op soms wel 3 of 4 plekken wordt gehuisvest om te overnachten.

Schande Nederland, ga je schamen!!!!!
 

Jozsef

New member
Met 5 familie's ??n iPhonelader delen omdat er niet meer worden uitgedeeld. En dan doodleuk een klacht indienen. (Waar gebeurd bij opvang Crooswijk).
Ik zou ze zo hard de grens weer overtrappen... Of mag ik dat niet zeggen?
 

Pascallovic

Well-known member
Met 5 familie's ??n iPhonelader delen omdat er niet meer worden uitgedeeld. En dan doodleuk een klacht indienen. (Waar gebeurd bij opvang Crooswijk).
Ik zou ze zo hard de grens weer overtrappen... Of mag ik dat niet zeggen?
Ga jij maar eens 20 iPhones(4 gezinsleden per familie en allemaal een telefoon) volhouden met 1 oplader.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik begrijp dat de vluchtelingen in Tsjechi? ook nog moeten betalen voor hun opvang.
 

Reza

Member
Vluchtelingen zijn ook erg boos dat ze moeten betalen om hun gezin hier te laten komen. Ik hoorde van een collega (klantmanager) die de uitkering van een Syriers moet regelen, dat veel Syriers daar erg boos om zijn. Ze zijn ook geschrokken van de negatieve publiciteit in de media. Syrische mannen maken ook bezwaar tegen het feit dat ze worden geholpen door ongesluierde vrouwlijke ambtenaren. Helaas zijn we verplicht om ook deze mensen uitkeringen te verstrekken. Zo is de wet nu eenmaal. Veel Syriers vinden de uitkering krijgen ook te laag. Het is werkelijk te gek voor woorden.
 

Wigboldus

Well-known member
Veel Syri?rs, veel Syriers.....Hoeveel Syri?rs? Welk percentage is dat van alle Syri?rs hier in Nederland? Hoeveel denk je dat er heel dankbaar zijn voor alles wat ze hier krijgen? Hoeveel Nederlanders zullen echt dankbaar zijn voor wat ze hier krijgen in Nederland? Ik denk dat dat percentage lager ligt dan dat van de Syri?rs.
 

Marinos

Well-known member
Veel Syri?rs, veel Syriers.....Hoeveel Syri?rs? Welk percentage is dat van alle Syri?rs hier in Nederland? Hoeveel denk je dat er heel dankbaar zijn voor alles wat ze hier krijgen? Hoeveel Nederlanders zullen echt dankbaar zijn voor wat ze hier krijgen in Nederland? Ik denk dat dat percentage lager ligt dan dat van de Syri?rs.

Jou positieve geluiden zijn net zo ongefundeerd als de andere kant.
 

Reza

Member
Ik hoor van een vriendin, die klantmanager Werk is in de gemeente Rotterdam, dat er al wat Syriers aan de slag gegaan in de kassen in het Westland.Via loonkostensubsidie. Dat gaat wat moeizaam. Sommige kunnen het tempo van het werk niet aan. Anderen hebben er moeite mee om vroeg op te staan. Andere Syriers willen niet met vrouwen in een ruimte werken. De gemeente Rotterdam treed daar hard tegen op. Ze krijgen bv een maatregel opgelegd van 100%. Dat betekent een maand helemaal geen uitkering. Ze zijn toch behoorlijk ongemotiveerd. Helaas.
 

Keyser S?ze

New member
Ik vind het ook best wel snel. Die mensen zijn net in ons land en dan worden ze aan het werk gezet. Gun die mensen een beetje rust.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Daarnaast een arts of ingenieur in de kas laten werken lijkt mij ook niet een nuttige inzet van arbeidskrachten.
 

zwammy

Well-known member
De middeleeuwen naar de tegenwoordige tijd halen en niet begrijpen dat dit niet werkt. het is allemaal wat.
 

Wigboldus

Well-known member
Jou positieve geluiden zijn net zo ongefundeerd als de andere kant.

Dat laatste is inderdaad wat ik merk op sociale media, daar is klagen ook erg makkelijk. De verdere bevindingen die ik hier plaats zijn puur met eigen ogen gezien. En, ja er zitten mensen tussen die misbruik maken van de situatie en pakken wat ze pakken kunnen, maar er zijn er heel veel die erg dankbaar zijn. Hoe ik dat weet? Omdat ik ze minstens 1 keer per week zie en met ze communiceer. Ik ben misschien wel expres wat extra positief, omdat het negatieve toch wel in het nieuws komt. Ik hoop dat ik met mijn houding mensen kan helpen die het echt nodig hebben. Wat de politiek doet, moeten zij weten, maar ik probeer me in ieder geval als een waardig mens te gedragen. Uiteindelijk komen de hardwerkende mensen echt wel boven water, want die zijn er genoeg. Dat heb ik nu gemerkt en jaren terug ook. Ik probeer alleen niet te generaliseren door te roepen dat ZE lui zijn, of dat ZE niet willen meewerken, of ZE niet willen aanpassen. Met die woorden geef je in principe aan dat ze dat allemaal zijn. Ik merk dat veel mensen wel over ze kunnen praten, maar niet met ze.
 

Max

Administrator
Forumleiding
De mensen die negatief zijn ook extra negatief vanwege de propaganda op de NOS. Zo blijft het keurig in evenwicht.
 

Marinos

Well-known member
Dat laatste is inderdaad wat ik merk op sociale media, daar is klagen ook erg makkelijk. De verdere bevindingen die ik hier plaats zijn puur met eigen ogen gezien. En, ja er zitten mensen tussen die misbruik maken van de situatie en pakken wat ze pakken kunnen, maar er zijn er heel veel die erg dankbaar zijn. Hoe ik dat weet? Omdat ik ze minstens 1 keer per week zie en met ze communiceer. Ik ben misschien wel expres wat extra positief, omdat het negatieve toch wel in het nieuws komt. Ik hoop dat ik met mijn houding mensen kan helpen die het echt nodig hebben. Wat de politiek doet, moeten zij weten, maar ik probeer me in ieder geval als een waardig mens te gedragen. Uiteindelijk komen de hardwerkende mensen echt wel boven water, want die zijn er genoeg. Dat heb ik nu gemerkt en jaren terug ook. Ik probeer alleen niet te generaliseren door te roepen dat ZE lui zijn, of dat ZE niet willen meewerken, of ZE niet willen aanpassen. Met die woorden geef je in principe aan dat ze dat allemaal zijn. Ik merk dat veel mensen wel over ze kunnen praten, maar niet met ze.

Ja maar jij spreekt ze ook niet allemaal. Jij spreekt net zo goed een zeer select gezelschap. En wellicht willen juist de welwillende graag met je praten, terwijl de onwelwillende die behoefte niet hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan