Binnenlands nieuws

Status
Niet open voor verdere reacties.

zwammy

Well-known member
Wederom moet de politie uitrukken naar een azc, zijn die Nederlandse corpsballen ook zo agressief?
 

De Wolf

Well-known member
Lekker, we krijgen hier in februari 600 alsielzoekers. Was nog niet veel ophef over, maar zal er op deze manier vast komen.
 

Fabian

Active member
Een neef van mij houdt zijn dochter nu thuis met de Sinterklaasviering op school. Hij voelt geen behoefte om zijn dochter onderdeel te laten zijn van deze discussie. Hij gaat onherroepelijk vragen krijgen over het ontbreken van Zwarte Piet. Kinderen zijn namelijk best slim. Hij viert het die dag extra thuis.

Als meerdere mensen er zo over denken, kunnen het nog weleens karige klasjes zijn die dag bij die openbare scholen. De spijbelambtenaar kijkt uit naar die drukke dag denk ik.
 

Mario

Well-known member
Dat zwarte pietengedoe is dus gewoon iets van de aanstellerige Randstedelingen. De rest van Nederland blijkt verstandiger.

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/4153669/2015/10/01/Buiten-Randstad-verandert-Zwarte-Piet-niet-van-kleur.dhtml

Ik wordt er een beetje moe van. Gelukkig is die van mij nog klein en net Sinterklaas aan het ontdekken. Net als vorig jaar zal ik het dit jaar met haar vieren op de zaak, waar ze nog gewoon zwarte pieten hebben. Ik ben alleen bang dat het feest later op school niet meer zal bestaan. Thuis blijven we het natuurlijk wel gewoon vieren, en ik hoop dat zij er net zo van zal genieten dan als ik als kind heb gedaan.
 

Fabian

Active member
Die hele discussie is vermoeiend.

Ik ga het gewoon vieren met mijn nichtje op Sinterklaasavond en verder zal het mij een worst wezen.
 

zwammy

Well-known member
TER APEL - In Ter Apel zijn de burgers steeds minder blij met de komst van asielzoekers in het plaatselijke asielzoekerscentrum (AZC). Om uiting te geven aan hun zorgen heeft de plaatselijke handelsvereniging een brandbrief naar de gemeente gestuurd. PvdA-burgemeester Leontien Kompier heeft echter ‘een heel ander beeld’. Die noemt de zorgen van de burgers 'stemmingmakerij'. Dit meldt het Dagblad van het Noorden. Met name de winkeliers in Ter Apel klagen over winkeldiefstallen: sinds de plaatsing van asielzoekers in het AZC is het aantal aangiftes tegen winkeldiefstal enorm toegenomen. Alleen al in augustus zijn 123 aangiftes gedaan. Verzamelaangiftes, het totale aantal diefstallen komt mogelijk uit op duizend. De handelsvereniging in Ter Apel vraagt in de brandbrief om ‘extra controles en de inzet van meer boa’s’. Ook laat de handelsvereniging in de brief weten dat ‘het draagvlak voor het AZC aan het afbrokkelen is’ en dat dit ‘straks alleen maar erger wordt’ als de gemeente niet ingrijpt. De reactie van burgemeester Leontien Kompier (PvdA) in Dagblad van het Noorden: 'Geringer draagvlak? Die indruk heb ik absoluut niet. En ook die aantallen van aangiftes ken ik niet. Ik heb een heel ander beeld. De handelsvereniging doet aan stemmingmakerij. Dat doet geen recht aan de werkelijke situatie in Ter Apel.' Een vertegenwoordiger van de Jumbo meldt dat de vestiging in Ter Apel zo'n 900 tot 1000 euro schade heeft doordat asielzoekers zich te goed doen aan de levensmiddelen. Potjes worden opengedraaid, geproefd om vervolgens de potjes weer gesloten in de schappen terug te leggen. Het COA heeft aangegeven deze schade niet meer te vergoeden. Na het recente incident bij de Jumbo in Oude Pekela is het klaarblijkelijk nodig ook de klanten van de Jumbo in Oude Pekela te waarschuwen voor geopende artikelen in de schappen -

Heerlijk h?, zo'n burgemeester. Totdat zo'n winkeleigenaar een briefke met verboden voor asielzoekers ophangt. Dan hedde de poppen aan het dansen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Binnenlands nieuws

Stelletje racisten daar in Ter Apel en Oude Pekela.

Verder zal de burgemeester wel gelijk hebben. Als er geen draagvlak is, dan kan er ook geen draagvlak afbrokkelen.
 

Pascallovic

Well-known member
Burgemeester heeft gewoon gelijk. De enige reden dat zijn gemeente er toe doet in de wereld komt door die asielzoekers, anders hadden zelfde de bewoners niet van Ter Apel gehoord.
 

erka

Well-known member
Vergeet de gevangenis niet he. Die staat er ook nog.

Het AZC is er gekomen nadat het mega NAVO-depot in Ter Apel dicht ging. Werkgelegenheid, dichtbij de grens en ontzettend ver van de bewoonde wereld (lees Randstad). Betere locatie kun je vrijwel niet bedenken in NL.
 

zwammy

Well-known member
De bewoners zullen er niet zijn gaan wonen om asielzoekers te kijken lijkt me. Goed, als de burgemeester van haar priv? spaarrekening de schade elke maand betaald als het toch maar overdreven is zou dat een win win zijn dus.
 

JMD

Well-known member
Heerlijk h?, zo'n burgemeester. Totdat zo'n winkeleigenaar een briefke met verboden voor asielzoekers ophangt. Dan hedde de poppen aan het dansen.

Zo'n burgemeester heeft niet door dat het draagvlak voor asielzoekers nou niet bepaalt toeneemt met zo'n kop-in-het-zandreactie.
Overigens denk ik ook dat de burgemeester er geen last van heeft, die woont ongetwijfeld in een kast van een huis in zo'n roomblanke wijk.
 

Shayman

New member
Heerlijk h?, zo'n burgemeester. Totdat zo'n winkeleigenaar een briefke met verboden voor asielzoekers ophangt. Dan hedde de poppen aan het dansen.

De grootheid waarmee onze cultuur wordt verrijkt door die mensen maakt dit soort banale zaken totaal ondergeschikt!
 

Shayman

New member
Burgemeester heeft gewoon gelijk. De enige reden dat zijn gemeente er toe doet in de wereld komt door die asielzoekers, anders hadden zelfde de bewoners niet van Ter Apel gehoord.

Dus als ik vanavond de hele wijk afslacht dan moet de burgemeester daar blij mee zijn want zo vaak komt Lelystad niet in het nieuws?
 

gevegt

Well-known member
Zo'n burgemeester heeft niet door dat het draagvlak voor asielzoekers nou niet bepaalt toeneemt met zo'n kop-in-het-zandreactie.
Overigens denk ik ook dat de burgemeester er geen last van heeft, die woont ongetwijfeld in een kast van een huis in zo'n roomblanke wijk.
In Ter Apel? Lijkt me stug.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan