Binnenlands nieuws

Status
Niet open voor verdere reacties.

JMD

Well-known member
Je hebt bij de Haj? bij Lelystad zelfs een parkeerplaats speciaal voor vrouwen. En waag het echt niet je kar daar neer te zetten, ik kreeg me daar toch een blik van "dan bijten we 'm er wel af hoor".

Op meerdere plekken is dat...
 

Ska P 187

Well-known member
Als we nou gewoon eens zorgen dat vrouwen gelijk betaald krijgen, voor gelijk werk dan kunnen we dat overige gezeik toch gewoon overwege laten?
 

JMD

Well-known member
Als we nou gewoon eens zorgen dat vrouwen gelijk betaald krijgen, voor gelijk werk dan kunnen we dat overige gezeik toch gewoon overwege laten?

In heel veel sectoren is dat gewoon al zo (gezondheidszorg, onderwijs).

Het probleem zit met name in de 'hogere' regionen, daar is het verschil wel significant aanwezig.
 

Ska P 187

Well-known member
Bij de overheid zal dat inderdaad zo zijn, maar wat ik begrijp is dat in het gewone bedrijfsleven bepaald niet het geval.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Binnenlands nieuws

Ik hoor dat regelmatig, maar ik kan mij er zelf niet zo veel bij voorstellen. De organisatie waarvoor ik werk is dat totaal niet aan de hand. Hoe brengen ze het in kaart? Kijken ze gewoon naar het gemiddelde loon van een vrouw en die van een man op de arbeidsmarkt? Lijkt me nogal een appels met peren vergelijkingsonderzoek.
 

Ska P 187

Well-known member
Ja weet ik eerlijk gezegd niet, maar dat is toch wat er steeds in het nieuws terecht komt/kwam, of niet?
Ik heb vanavond te weinig fantasie om daar een lobby achter te zoeken, maar het zal ongetwijfeld kunnen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Men stapt er vaak overheen dat in den regel je carri?re iets minder snel vordert als je twee of drie dagen per week werkt, dan dat je voltijd werkt. Het is nog steeds zo dat over het algemeen veel meer mannen voltijd werken dan vrouwen zowel absoluut als relatief. Met name met carri?res waarmee je in de hogere regionen van bedrijven kan komen ontstaan er zo inkomensverschillen die wat mij betreft niet direct met man/vrouw zijn te maken hebben.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Moet je RTL Boulevard kijken, daar schuift hij nog wel eens aan.
 

Mario

Well-known member
Het OM bevestigd dat de Arubaan Mitch Henriquez daadwerkelijk door geweld van de politie is overleden. Dat gaat de komende dagen weer gezellig worden in de Schilderswijk.
 

Maasveld

Well-known member
Het OM bevestigd dat de Arubaan Mitch Henriquez daadwerkelijk door geweld van de politie is overleden. Dat gaat de komende dagen weer gezellig worden in de Schilderswijk.
Ik las dat de racismekaart werd getrokken. Dat kwam wel echt als een daverende verrassing.
 

Keyser S?ze

New member
Het OM bevestigd dat de Arubaan Mitch Henriquez daadwerkelijk door geweld van de politie is overleden.

Dat is iets te kort door de bocht. Letterlijk is de tekst als volgt:

Volgens een sectieonderzoek kan het overleden van Henriquez verklaard worden door een bij hem ontstaan zuurstoftekort. De hoofdofficier kan niet specifieker zijn op het overlijden door zuurstoftekort. Dit is mogelijk een gevolg van het politieoptreden van de politie, aldus Nooy.
 

Maasveld

Well-known member
Naar verluid was dat optreden nodig omdat hij zich flink verzette bij de aanhouding. Lijkt me dan vrij geoorloofd. Dat ze daarna de situatie verkeerd hebben ingeschat is wel verwijtbaar lijkt me.
 

JMD

Well-known member
Maar op de beelden zie je ze met 4 agenten op die man liggen... Dat vind ik dan wel erg overdreven, hij is al 'uitgeschakeld', doe hem handboeien om en hou hem met zijn 2-en vast.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan