Binnenlands nieuws

Status
Niet open voor verdere reacties.

SanMark.

Well-known member
Naar verluid was dat optreden nodig omdat hij zich flink verzette bij de aanhouding. Lijkt me dan vrij geoorloofd. Dat ze daarna de situatie verkeerd hebben ingeschat is wel verwijtbaar lijkt me.

Naar verluidt werd hij ook pas onwel in de politiebus, dat bleek ook iets anders te zitten .
 

zwammy

Well-known member
Na 3 aanslagen op vrijdag een lichtgetinti?r die roept ik heb een wapen. Ik had m al gelijk kapotgeschoten, ben ook niet zo'n goede agent denk ik.
 

Shayman

New member
Maar in dit geval misschien wel op zijn plaatst.

Er schreeuwt een mongool op een feestje in Den Haag een aantal keren dat ie een gun heeft; dan kun je beter eerst een stadswacht sturen die hem gaat vragen of hij dat niet meer wil doen en dat hij een eventueel wel aanwezig wapen af moet geven omdat we met elkaar hebben afgesproken dat we dat niet gewenst vinden.

Kleurtje maakt dan weinig uit maar zo snel en hard mogelijk afvoeren lijkt me dan altijd een prima optie in elk geval. Dat het een Antilliaan is zal hem ook niet hebben geholpen natuurlijk want daar zitten procentueel toch wat meer mafkezen tussen maar dat lijkt me iets wat hij ook had kunnen incalculeren.
 

SanMark.

Well-known member
Er is hier niet geschoten maar die man is neergehaald door de politie en daarna gestikt. Daar zit nog wel enige tijd tussen voordat je dood gaat aan zuurstof gebrek.

Het lijkt me toch wel dat 5 agenten 1 persoon met gecontroleerd geweld kunnen aanhouden.



Was hij neergeschoten was het al een ander verhaal geweest omdat er dan een ander soort dreiging is.
 

Marinos

Well-known member
Ik begrijp dat hij geen drank en drugs gebruikt Had.

Welke mafketel gaat volkomen nuchter nou bleren dat hij een wapen heeft?!
 

SanMark.

Well-known member
Ik begrijp dat hij geen drank en drugs gebruikt Had.

Welke mafketel gaat volkomen nuchter nou bleren dat hij een wapen heeft?!

Is dat al duidelijk dat hij dat daadwerkelijk gezegd heeft ?

Want hij zou ook onwel zijn geworden in de politiebus wat een dag later dus alweer ontkracht is. Politie was dus gelijk al bezig om de schuld richting de arrestant te schuiven.
 

Shayman

New member
Dat blijkt weliswaar uit de statistieken maar dat mag je als politie natuurlijk niet mee laten wegen.

Hopelijk doen ze dat wel. Bij een normale risico- of impactanalyse wordt alles toch ook in kaart gebracht? Bij een dikke blanke 50-er in pak in een nieuwe Mercedes is er gewoon minder kans dat er wat illegaals aan vooraf is gegaan dan bij 4 Marokkaantjes van 20-25.
 

Eef de Kip

Well-known member
Politie was dus gelijk al bezig om de schuld richting de arrestant te schuiven.

Het is toch ook zijn eigen schuld dat hij gearresteerd is? of heeft de politie random iemand opgepakt?

Verder lijkt het me niet zo gek dat ze met 5 man op iemand moeten gaan liggen omdat die compleet flipt, zal regelmatig voorkomen.
 

zwammy

Well-known member
Goed, vanavond weer rellen in de Schilderswijk. Mooi toch dat opkomen voor de medelanders. Moeten meer mensen doen. Ik weet nog wel wat wijken waar ze mogen gaan protesteren.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Binnenlands nieuws

Van de week zag ik dezelfde figuren op een filmpje door de Schilderswijk rennen als met de ISIS demonstraties. Volgens de NOS voetbalsupporters. Ik neem aan dat zoals Maasveld aangeeft de beroepsprotesteerders gaan aansluiten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan