Maar de oerknal is niet zo onmogelijk als hier gesuggereerd wordt. Het doet me denken aan het 'experiment' van (uiteraard) Amerikaanse geloofsgekkies, die gooiden allerlei soorten metaal in een lege schuur en toen er na een maand geen auto stond, was dat hun bewijs dat de oerknal onzin is.
Maar de Big Bang is 'gewoon' in een lab na te bootsen. Dus het is niet eens een theorie, in dat opzicht. De vraag is wat er in de 13 miljard jaar tussen de oerknal en de tijd van de huidige mens is gebeurd.
Het lijkt me iig heel veel meer logischer dan het scheppingsverhaal, wat uiteindelijk door mensen is opgeschreven en dus een vooroordeel/voorkeur heeft. Alleen al over het begin kun je 100.000 meningen vinden. Was Adam ??n persoon, of een metafoor voor de man? Het laatste zou wel beter uitkomen voor de vraag 'hoe kregen Cain en Abel kinderen?', maar de bijbel is toch best standvastig, dat Adam ??n persoon is. En Moeder/mama/oma Eva dus ook. Maar goed, als het even niet uitkomt, is het vaak 'in een context bedoeld' of 'je moet het anders interpreteren'. En als er echt een Almachtige God bestaat, die in een paar dagen alles regelt en maakt, kijk dan dagelijks eens op teletekst pagina 101 en leg het me dan nog eens uit...