JMD
Well-known member
En niet te vergeten, raketwerpers?
Vooral dat laatste vond ik toch erg opvallend. Dat er wapens (en drugs) gevonden zouden worden was te verwachten, maar wat moet je in hemelsnaam als motorclub met raketwerpers?
En niet te vergeten, raketwerpers?
We slaan compleet door de andere kant op.
Extra aandrijving voor de brommer.Vooral dat laatste vond ik toch erg opvallend. Dat er wapens (en drugs) gevonden zouden worden was te verwachten, maar wat moet je in hemelsnaam als motorclub met raketwerpers?
Vooral dat laatste vond ik toch erg opvallend. Dat er wapens (en drugs) gevonden zouden worden was te verwachten, maar wat moet je in hemelsnaam als motorclub met raketwerpers?
Sorry maar bedoel je het zo of is het een na?eve reactie want het helpt weinig voor het opvoeren van de brommert maar voor het makkelijk uitschakelen van een voertuig door een criminele organisatie is het praktisch gezien wel heel effectief. Bukken als er zo'n ding richting je auto wordt gebruikt lijkt me niet echt te helpen.
In de jaren 90 werd er in Denemarken ruimschoots gebruik van gemaakt om auto's en gebouwen mee in de lucht te knallenIk snap best wel waarvoor het gebruikt kan worden, dat hoef je mij niet uit te leggen. Maar had niet verwacht dat een raketwerper in het bezit zou zijn van een motorclub....
Jorritsma: 'Je krijgt er gratis een mongool bij'
Almere -
De Almeerse burgemeester Annemarie Jorritsma heeft woensdag tijdens het VNG-congres voor ophef gezorgd door medewerkers van haar favoriete restaurant Tante Truus te omschrijven als mongool. "Je krijgt er gratis een mongool bij", zei Jorritsma.
Ter gelegenheid van haar afscheid van de Vereniging van Nederlandse Gemeenten werd een filmpje over het restaurant vertoond, waar mensen met een verstandelijke beperking werken. Als reactie op de video zei Jorritsma dat het eten er goed was en voegde daar fijntjes aan toe: "En je krijgt er gratis een mongool bij."
Koosnaampje
Verschillende aanwezige bestuurders reageerden verbijsterd. Een woordvoerder van de gemeente Almere laat weten dat Jorritsma geschrokken is van de reacties. De burgemeester zou juist 'dol' zijn op de medewerkers van het Almeerse restaurant en 'mongool' slechts als 'koosnaampje' hebben bedoeld. De woordvoerder spreekt tegenover Omroep Flevoland van een 'slip of the tongue'.
De hele wereld maakt zich druk behalve de "slachtoffers":
http://www.omroepflevoland.nl/nieuw...ruus-ligt-niet-wakker-van-opmerking-jorritsma
Kwam inderdaad vrij lomp uit de bek maar ze staat ook bekend als een groot fan van dat restaurant en een zeer regelmatig bezoeker. Taalkundig is er overigens niks mis mee.
Erg lomp inderdaad, maar voor de rest niks ernstigs of dat het kwetsend bedoelt was. Ze is ook niet het type die hier verkeerds mee zou bedoelen. Gewoon ongelukkig geformuleerd.De hele wereld maakt zich druk behalve de "slachtoffers":
http://www.omroepflevoland.nl/nieuw...ruus-ligt-niet-wakker-van-opmerking-jorritsma
Kwam inderdaad vrij lomp uit de bek maar ze staat ook bekend als een groot fan van dat restaurant en een zeer regelmatig bezoeker. Taalkundig is er overigens niks mis mee.