Binnenlands nieuws

Status
Niet open voor verdere reacties.

Max

Administrator
Forumleiding
Het probleem is dat het gepresenteerd wordt alsof hij om zijn kleur klappen heeft gevangen, maar het ook met zijn gedrag te maken blijkt te hebben. Er wordt al veel gepolariseerd door partijen als Denk en de PVV, maar dit helpt niet.

Verder heeft SanMark. helemaal gelijk dat op niets af de racismekaart wordt getrokken door mensen met een kleurtje. Als ik iemand wijs op de veiligheidsvoorschriften op de werkvloer, dan doe ik dat niet omdat hij een kleurtje heeft maar omdat ik geen brokken wil. Ook Hoek heeft gelijk dat iedere bevolkingsgroep racistisch is. Een blank iemand voor (kanker)kaaskop uitmaken is niet minder racistisch dan iemand voor (kanker)neger uitmaken.
 

zwammy

Well-known member
Dat denk ik ook plus ook nog wat leeftijdsverschil met Gevegt, Zwammy , Bonehead en mijn persoontje.

Al zal het in mijn geboortedorp nog steeds zo toe gaan.

Jep. Bij ons was het wijk tegen wijk. Stond je met 10 man in een bepaald speeltuintje wist je dat je anders naar huis ging dan dat je aankwam. Wijken verdedigen. Wat was dat een onnozel iets zeg achteraf ☺
 

Makanaky

Well-known member
Om identiteit te vormen moet men zich afzetten tegen datgene wat men n?et is. Dit 'vijandbeeld' versterkt op haar beurt weer de interne samenhang in de groep.
 

Batigoal

Well-known member
Om identiteit te vormen moet men zich afzetten tegen datgene wat men n?et is. Dit 'vijandbeeld' versterkt op haar beurt weer de interne samenhang in de groep.

Zeker als er dan ook nog elementen meespelen die totaal niet eigen zijn. Ik heb schoonfamilie gehad uit het Oosten, omgeving Zwolle, en ik was als Westerling per definitie een arrogante klootzak. Ik vond het Calimero-gehalte bij die boeren altijd wel hilarisch om mee te maken en vooral om mee te sollen. Gesprekken op verjaardagen met neven uit dorpjes uit de omgeving waren een feest omdat ze zo makkelijk op te naaien zijn op het eergevoel of wat het ook is. Hoe snel men opgehitst raakt over de 'grote boze buitenwereld' en dat terwijl ik zelf ook maar uit Ridderkerk kom.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Binnenlands nieuws

Heel herkenbaar. Laatste jaar van mijn studie gingen we met alle laatste jaars landelijk in een klooster in Brabant. De verhouding tussen Amsterdam en Rotterdam was prima, maar ondanks dat de Brabanders de helft van de totaal aantal studenten leverde gedraagde ze zich als ware Calimero's. Dan is het inderdaad wel zo leuk om daar op in te spelen.
 

JMD

Well-known member
Heel herkenbaar. Laatste jaar van mijn studie gingen we met alle laatste jaars landelijk in een klooster in Brabant. De verhouding tussen Amsterdam en Rotterdam was prima, maar ondanks dat de Brabanders de helft van de totaal aantal studenten leverde gedraagde ze zich als ware Calimero's. Dan is het inderdaad wel zo leuk om daar op in te spelen.
Gedraagde???

Oeps, ben ik niet van jou gewend...

Heel herkenbaar je verhaal inderdaad.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Binnenlands nieuws

Fuck, geen nachtrust gehad. 's Morgens vroeg eerste vlucht uit Riga. Ik maak overigens wel vaker stomme fouten.
 

inhethoekje

Active member
Zeker als er dan ook nog elementen meespelen die totaal niet eigen zijn. Ik heb schoonfamilie gehad uit het Oosten, omgeving Zwolle, en ik was als Westerling per definitie een arrogante klootzak. Ik vond het Calimero-gehalte bij die boeren altijd wel hilarisch om mee te maken en vooral om mee te sollen. Gesprekken op verjaardagen met neven uit dorpjes uit de omgeving waren een feest omdat ze zo makkelijk op te naaien zijn op het eergevoel of wat het ook is. Hoe snel men opgehitst raakt over de 'grote boze buitenwereld' en dat terwijl ik zelf ook maar uit Ridderkerk kom.

Ik woon al enige jaren in het Oosten van het land, kom nog naar Rotterdam omdat er nog familie woont en Feyenoord er speelt, maar om te zeggen dat ik nog steeds een ras Rotterdammer ben, dacht het niet, mijn dialect neigt zelfs steeds meer naar dat van hier.
Maar niet voor mijn werk en schoonfamilie, die zien mij nog steeds als een Rotterdammer met een grote muil.
Als ik op het werk iets zeg dan krijg ik steevast te horen ;''Ja maar jij komt uit het Westen, daar zeggen ze sneller waar het op staat''.

Als ik dan zeg dat mensen uit het Oosten stiekemerds zijn omdat ze liever achter je rug over je lullen als dat ze het je in je gezicht zeggen heb ik het helemaal gedaan.
 

Janssen

Well-known member
Zeker als er dan ook nog elementen meespelen die totaal niet eigen zijn. Ik heb schoonfamilie gehad uit het Oosten, omgeving Zwolle, en ik was als Westerling per definitie een arrogante klootzak. Ik vond het Calimero-gehalte bij die boeren altijd wel hilarisch om mee te maken en vooral om mee te sollen. Gesprekken op verjaardagen met neven uit dorpjes uit de omgeving waren een feest omdat ze zo makkelijk op te naaien zijn op het eergevoel of wat het ook is. Hoe snel men opgehitst raakt over de 'grote boze buitenwereld' en dat terwijl ik zelf ook maar uit Ridderkerk kom.

Dat heeft denk ik vooral met het niveau mensen te maken dat jij treft op die verjaardagen.

Als ik naar mezelf kijk -uiteraard geheel objectief want zo ben ik- heb ik daar totaal geen last van.
 

Ivanhoe

Active member
Dat heeft denk ik vooral met het niveau mensen te maken dat jij treft op die verjaardagen.

Als ik naar mezelf kijk -uiteraard geheel objectief want zo ben ik- heb ik daar totaal geen last van.
Zullen meer types van het niveau - pak m beet - een gevegt zijn geweest.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan