Binnenlands nieuws

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bonehead

Well-known member
Zit RTV Oost er niet bovenop?

Geen idee. Ik las het op tubantia.nl en daar hadden al velen hun mening, pro of anti, klaar liggen terwijl ik eigen geen idee heb wat er is gebeurd en over het helemaal dus eigen mening heb tenzij er hoor en wederhoor wordt toegepast.

A345

New member
Ik volg wat dat betreft zeer weinig op social media en moet het van de info hier hebben. Wat ik op de Telegraafsite volgens mij gelezen heb is dat hij ook met een vriendengroep was. Hebben zijn vrienden hem daar in de steek gelaten ?

Ik praat niets goed en zeker in dorpen is er best wel veel racisme want wat de boer niet kent .... En dat is gewoon een kut instelling en walgelijk. Maar is het hier racisme of een knokpartij waardoor er racistische taal is geuit. Dat vind ik wel een wezenlijk verschil .
Ik ben het wat dat laatste betreft zeker met je eens, maar het toont weer aan hoe Nederland in twee kampen verdeeld is.

inhethoekje

Active member
Je loopt in een dorp, er staan flesjes bier op tafel die niet van jou zijn,een paar boeren zeggen dat je er met je fikken vanaf moet blijven.
Nou ben ik niet van het platteland,maar discussies duren daar volgens mij niet lang als het om bier gaat.

A345

New member
Hou toch op zeg, het verhaal wordt aan alle kanten in twijfel getrokken maar A345 weet al zeker dat kankerneger is geroepen.

Als dat tussen aanhalingstekens staat als zijnde een citaat dan denk ik dat wel ja.

Je weet zelf toch ook wel hoe dat gaat in zulke dorpen.

@Bonehead: Op Tubantia heb ik ook even meegelezen, volgens mij zit zo'n 80% daar het mishandelen goed te praten, met dito plusjes erbij.

Overigens heeft de broer die dit op social media heeft gezet, het nergens over direct racisme gehad. Dat maakte de landelijke media ervan.

A345

New member
Je loopt in een dorp, er staan flesjes bier op tafel die niet van jou zijn,een paar boeren zeggen dat je er met je fikken vanaf moet blijven.
Nou ben ik niet van het platteland,maar discussies duren daar volgens mij niet lang als het om bier gaat.
Ze stonden niet op tafel en hij heeft ze teruggegeven.

gevegt

Well-known member

De flesjes stonden op de grond.

SanMark.

Well-known member
maar het toont weer aan hoe Nederland in twee kampen verdeeld is.

Ten eerste ; Hoe meer (vermeende) racisme discussie's er komen hoe groter beide kampen gaan worden. Dan word het echt 'wij' 'zij' .

Ten tweede ; Ik denk dat de donkere Nederlander ook wel iets te vaak de racisme kaart speelt. Ik kan iemand een lul vinden om de persoon die hij is. Als ik dat tegen een neger/Marokkaan zeg word vaak gelijk gezegd omdat het aan de afkomst ligt dat ik hem een lul vind. En dat is gewoon onjuist. En stel dat ik hem zou uitschelden voor teringneger. Ben ik dan racistischt bezig ?

zwammy

Well-known member
Overigens heeft de broer die dit op social media heeft gezet, het nergens over direct racisme gehad. Dat maakte de landelijke media ervan.

Afgelopen vrijdag is er op de kermis in Geesteren mijn broertje in elkaar geslagen omdat hij vroeg of iemand wou ophouden met racistische grappen te maken. Zijn er mensen die dit hebben gezien of meer weten over de persoon die dit zou hebben gedaan? Mijn broertje is zijn 1 voortand kwijt en zijn andere is half afgebroken, hij mag nu voor de rest van zijn leven met een tandprothese in z'n mond lopen en hij had ook veel verwondingen aan zijn gezicht/kaak. Ons familie zou het zeer op prijs stellen als dit bericht zoveel mogelijk gedeeld wordt en hopelijk vinden we de dader zo snel mogelijk door middel van dit bericht."

Je bedoeld dat de reden er niet bijstond, dat klopt.

SanMark.

Well-known member

Ik wel. Ben je onbekend op een dorpsfeest en je gaat populair lopen doen of bier van iemand anders drinken. Dan ben je aan de beurt en lig je heel gauw buiten de tent. En ja als je dan ook nog een kleurtje hebt ben je misschien wel net wat eerder aan de beurt.

gevegt

Well-known member
Ik geloof niet dat dit het geval geweest zou zijn. En ik zou denken dat jij dat ook niet zou vinden.

Nu niet meer, in een vorig leven wel.
Toen was er altijd wel een aanleiding om een robbertje te vechten. Af en toe vroegen we zelf een ABBA plaat aan om het uit te lokken.
Of Barry White, die deed het ook altijd goed.

A345

New member
Och, het zit in het DNA van de boeren. Wat een binkies h?! Want met die boeren in het oosten moet je niet sollen.

Hou toch op hoor.

SanMark.

Well-known member
Even opgezocht. Geesteren heeft 4333 inwoners. Nou ik weet genoeg.

Als buitenstaander moet je op zo'n feest gewoon zeer goed op je tellen passen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan