Binnenlands nieuws

Status
Niet open voor verdere reacties.

JFK

Well-known member
Er worden mensen voor minder in elkaar getrapt. Tja en dat er in een vechtpartij verkeerde woorden worden geschreeuwd lijkt me wel logisch. Maar is dat gelijk racistisch ?

wat precies de reden is vind ik niet zo interessant.
Er is een partijtje gekopschopt, daar heb ik moeite mee. Maar ik krijg de indruk en corrigeer me als ik er naast zit dat er naar verzachtende omstandigheden worden gezocht.
 

zwammy

Well-known member
Dat een ruzie om gejat bierglas als een racistisch iets wordt gebracht om je straatje schoon te vegen is anders ook behoorlijk triest. Maakt deze vechtpartij niet minder triest overig.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ik krijg juist de indruk dat er naar racistische omstandigheden wordt gezocht die er in dit geval niet zijn. Dat vechten triest, dom en kortzichtig is staat hier los van.
 

SanMark.

Well-known member
wat precies de reden is vind ik niet zo interessant.
Er is een partijtje gekopschopt, daar heb ik moeite mee. Maar ik krijg de indruk en corrigeer me als ik er naast zit dat er naar verzachtende omstandigheden worden gezocht.

Wat Zwammy en Eef dus zeggen.
 

ALenstra

Well-known member
Niemand praat dat geweld goed. Niemand heeft gezegd dat de daders vrijuit moeten gaan. Wel vergeet het slachtoffer dat hij de aanstichter was van de ellende. Maar wat mij betreft worden de daders opgespoord en gestraft.
 

gevegt

Well-known member
Als ik de berichtgeving van RTV Oost mag geloven ging het om een paar afgesloten flesjes die op de grond stonden en hij heeft ze ook weer teruggegeven. Daarna hebben ze zien kop een bettie rauw e maakt.
 

A345

New member
Niemand praat dat geweld goed. Niemand heeft gezegd dat de daders vrijuit moeten gaan. Wel vergeet het slachtoffer dat hij de aanstichter was van de ellende. Maar wat mij betreft worden de daders opgespoord en gestraft.

De oorzaak van de ellende? Een paar biertjes die iemand vergeten heeft denk je en ook al was het wel bewust, het slaat toch nergens op dat het eerste wat gezegd wordt: "Ga terug naar je eigen land, kankerneger", om vervolgens helemaal toegetakeld te worden? Sorry hoor, het zal wel weer aan mij liggen, maar ik vind het bizar. En dan staat heel Nederland weer klaar op social media om z'n opgefokte meninkje weer te verkondigen om die mishandeling nog een beetje goed te praten. Gadverdamme zeg.
 
Laatst bewerkt:

Bonehead

Well-known member
Wat is je punt?

Mijn punt is dat er stukje van social media wordt geplukt en dat in een krant wordt gezet dat graag serieus wil worden genomen. Mensen vallen er over heen, maar niemand weet eigenlijk wat er gebeurd is. Mocht deze jonge man de waarheid spreken dan hoop ik dat de daders gepakt en bestraft worden. Maar zoals je aan mijn toon wel merkt heb ik twijfels over de correctheid van dit bericht. Wellicht dat dit verandert als ik de andere kant van het verhaal zou horen. Maar ik vrees dat het nooit zover zal komen.
 

gevegt

Well-known member
De oorzaak van de ellende? Een paar biertjes die iemand vergeten heeft denk je en ook al was het wel bewust, het slaat toch nergens op dat het eerste wat gezegd wordt: "Ga terug naar je eigen land, kankerneger", om vervolgens helemaal toegetakeld te worden? Sorry hoor, het zal wel weer aan mij liggen, maar ik vind het bizar. En dan staat heel Nederland weer klaar op social media om z'n opgefokte meninkje weer te verkondigen om die mishandeling nog een beetje goed te praten. Gadverdamme zeg.
Het heeft niets met zijn kleur / afkomst te maken. Als een roomwitte dorpsgenoot het had gedaan hadden ze met dezelfde toevoegingen hem ook ietwat rauw gemaakt.
 

gevegt

Well-known member
Mijn punt is dat er stukje van social media wordt geplukt en dat in een krant wordt gezet dat graag serieus wil worden genomen. Mensen vallen er over heen, maar niemand weet eigenlijk wat er gebeurd is. Mocht deze jonge man de waarheid spreken dan hoop ik dat de daders gepakt en bestraft worden. Maar zoals je aan mijn toon wel merkt heb ik twijfels over de correctheid van dit bericht. Wellicht dat dit verandert als ik de andere kant van het verhaal zou horen. Maar ik vrees dat het nooit zover zal komen.
Zit RTV Oost er niet bovenop?
 

SanMark.

Well-known member
De oorzaak van de ellende? Een paar biertjes die iemand vergeten heeft denk je en ook al was het wel bewust, het slaat toch nergens op dat het eerste wat gezegd wordt: "Ga terug naar je eigen land, kankerneger", om vervolgens helemaal toegetakeld te worden? Sorry hoor, het zal wel weer aan mij liggen, maar ik vind het bizar. En dan staat heel Nederland weer klaar op social media om z'n opgefokte meninkje weer te verkondigen om die mishandeling nog een beetje goed te praten. Gadverdamme zeg.


Ik volg wat dat betreft zeer weinig op social media en moet het van de info hier hebben. Wat ik op de Telegraafsite volgens mij gelezen heb is dat hij ook met een vriendengroep was. Hebben zijn vrienden hem daar in de steek gelaten ?

Ik praat niets goed en zeker in dorpen is er best wel veel racisme want wat de boer niet kent .... En dat is gewoon een kut instelling en walgelijk. Maar is het hier racisme of een knokpartij waardoor er racistische taal is geuit. Dat vind ik wel een wezenlijk verschil .
 

inhethoekje

Active member
Verhaal komt ook lekker waarheidsgetrouw over als zelfs de politie je naar huis stuurt en adviseert de volgende dag nog maar eens terug te komen als het verhaal een beetje klopt.
 

inhethoekje

Active member
De oorzaak van de ellende? Een paar biertjes die iemand vergeten heeft denk je en ook al was het wel bewust, het slaat toch nergens op dat het eerste wat gezegd wordt: "Ga terug naar je eigen land, kankerneger", om vervolgens helemaal toegetakeld te worden? Sorry hoor, het zal wel weer aan mij liggen, maar ik vind het bizar. En dan staat heel Nederland weer klaar op social media om z'n opgefokte meninkje weer te verkondigen om die mishandeling nog een beetje goed te praten. Gadverdamme zeg.

Hou toch op zeg, het verhaal wordt aan alle kanten in twijfel getrokken maar A345 weet al zeker dat kankerneger is geroepen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan