Binnenlands nieuws

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jozsef

New member
Zwammy mag blij zijn dat ie nog leeft. Die gaat toch zeker vanaf nu alleen nog maar lachend en fluitend door 't leven?
 

A345

New member
Het gaat niet om Angela Groothuizen, of 'de vluchteling' of wat dan ook.

Het gaat erom dat je overkomt als een zuurpruim die elk negatief nieuwsberichtje over vluchtelingen, Marokkanen of de overheid hier neergooit en die feiten presenteert alsof heel Nederland een groot kloteland is met alleen maar klootzakken, criminelen en graaiers. Daar pas ik voor

Zwammy, voor de duidelijkheid, ik heb enorm veel respect voor mensen werkzaam in de zorg en vind het erg nobel wat je doet. Het lijkt er (vanuit mijn kamertje) soms alleen op alsof je nooit meer kan lachen.
 
Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
Is toch ook gewoon zo? Volgens Wolf de Fries wonen jij en ik in steden waar de kogels ons dagelijks om de oren vliegen.
 

A345

New member
Is toch ook gewoon zo? Volgens Wolf de Fries wonen jij en ik in steden waar de kogels ons dagelijks om de oren vliegen.
Haha, ik moet zeggen dat Rotterdam me prima bevalt. Ik woon wel in een zwarte buurt, maar voel me geen moment onveilig. Integendeel, de Turkse supermarkt bij mij in de straat heeft de goedkoopste en beste kebab die ik ken.
 
Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
Haha, ik moet zeggen dat Rotterdam me prima bevalt. Ik woon wel in een zwarte buurt, maar voel me geen moment onveilig of wat dan ook.

Ik woon in een witte buurt van Amsterdam en ik voel mij ook geen moment onveilig, maar statistisch gezien woon ik vermoedelijk wel zo'n beetje op het slechtste stukje Amsterdam als je op de schietpartijen af gaat. Ik denk niet dat er in Amsterdam een andere plek is waar vier schietpartijen in vier jaar tijd hebben plaatsgevonden in een straal van een paar honderd meter. Verder valt het wel mee met de misdaadcijfers. Al hebben er wel een hoop inbraken in de buurt plaatsgevonden. Daar zal ik echter niet snel last van hebben met een appartement op twee hoog in een wijk waar vrijwel ieder ander appartement (veel) duurder is.
 

A345

New member
Ik woon in een witte buurt van Amsterdam en ik voel mij ook geen moment onveilig, maar statistisch gezien woon ik vermoedelijk wel zo'n beetje op het slechtste stukje Amsterdam als je op de schietpartijen af gaat. Ik denk niet dat er in Amsterdam een andere plek is waar vier schietpartijen in vier jaar tijd hebben plaatsgevonden in een straal van een paar honderd meter. Verder valt het wel mee met de misdaadcijfers. Al hebben er wel een hoop inbraken in de buurt plaatsgevonden. Daar zal ik echter niet snel last van hebben met een appartement op twee hoog in een wijk waar vrijwel ieder ander appartement (veel) duurder is.

Het is ook hoe je er zelf instaat. Ik heb heel erg het idee van mocht ik ooit beroofd worden, of ik ben echt op de verkeerde tijd op de verkeerde plek, dan is dat zo. Daar heb je zelf weinig invloed op. Ik heb geen zin om mijn kwaliteit van leven op het spel te zetten door constant maar bang te zijn.
 

zwammy

Well-known member
Zwammy zit jij tegen het overspannen zijn aan ? Of ben je dat misschien al ?

Zwammy mag blij zijn dat ie nog leeft. Die gaat toch zeker vanaf nu alleen nog maar lachend en fluitend door 't leven?

Juist wat Jozsef zegt, ik geniet voortaan fluitend van alles wat er gebeurt.

Het gaat niet om Angela Groothuizen, of 'de vluchteling' of wat dan ook.

Het gaat erom dat je overkomt als een zuurpruim die elk negatief nieuwsberichtje over vluchtelingen, Marokkanen of de overheid hier neergooit en die feiten presenteert alsof heel Nederland een groot kloteland is met alleen maar klootzakken, criminelen en graaiers. Daar pas ik voor

Zwammy, voor de duidelijkheid, ik heb enorm veel respect voor mensen werkzaam in de zorg en vind het erg nobel wat je doet. Het lijkt er (vanuit mijn kamertje) soms alleen op alsof je nooit meer kan lachen.

Ahh, dan heb ik het verkeerd begrepen, excuus van mijn kant. Nee hoor, Nederland is een heerlijk land, maar als we zo doorgaan blijft dat niet zo, en dan krijg ik een schurft aan mensen die roepen dat het in andere landen nog veel erger is, mij schijt die landen niets want ik voed hier mijn kinderen op en niet ergens anders.
 

A345

New member
Ahh, dan heb ik het verkeerd begrepen, excuus van mijn kant. Nee hoor, Nederland is een heerlijk land, maar als we zo doorgaan blijft dat niet zo, en dan krijg ik een schurft aan mensen die roepen dat het in andere landen nog veel erger is, mij schijt die landen niets want ik voed hier mijn kinderen op en niet ergens anders.
Geen excuus nodig. Natuurlijk is het zaak dat we moeten uitkijken dat het niet de verkeerde kant opgaat met het land, maar wat dat betreft heb ik echt wel vertrouwen in onze politieke leiders.

Door mijn studie zit ik nu heel dicht op de overheid en de Europese Unie. En zo is het mij wel duidelijk geworden dat het echt allemaal geen vanzelfsprekendheid is om een land te besturen. En wat de Europese Unie betreft, laat ik het zo zeggen, vooral de nadelen worden uitgelicht door populisten als Wilders. De riante voordelen die deze Unie ons als land biedt zijn niet populair als item in de media.
 

Keyser S?ze

New member
Door mijn studie zit ik nu heel dicht op de overheid en de Europese Unie. En zo is het mij wel duidelijk geworden dat het echt allemaal geen vanzelfsprekendheid is om een land te besturen. En wat de Europese Unie betreft, laat ik het zo zeggen, vooral de nadelen worden uitgelicht door populisten als Wilders. De riante voordelen die deze Unie ons als land biedt zijn niet populair als item in de media.

Dan zijn de Pechtolds van deze wereld dus ook populisten want die dragen uitsluitend de voordelen van de EU uit en bagatelliseren per definitie de nadelen van de EU.
 

Fabian

Active member
Ahh, dan heb ik het verkeerd begrepen, excuus van mijn kant. Nee hoor, Nederland is een heerlijk land, maar als we zo doorgaan blijft dat niet zo, en dan krijg ik een schurft aan mensen die roepen dat het in andere landen nog veel erger is, mij schijt die landen niets want ik voed hier mijn kinderen op en niet ergens anders.

Jij mag een dergelijk toekomstbeeld hebben, maar dring die mij niet op als zijnde een feit.
 

zwammy

Well-known member
Geen excuus nodig. Natuurlijk is het zaak dat we moeten uitkijken dat het niet de verkeerde kant opgaat met het land, maar wat dat betreft heb ik echt wel vertrouwen in onze politieke leiders.

Door mijn studie zit ik nu heel dicht op de overheid en de Europese Unie. En zo is het mij wel duidelijk geworden dat het echt allemaal geen vanzelfsprekendheid is om een land te besturen. En wat de Europese Unie betreft, laat ik het zo zeggen, vooral de nadelen worden uitgelicht door populisten als Wilders. De riante voordelen die deze Unie ons als land biedt zijn niet populair als item in de media.

Het gaat meer om alle verdragen die genegeerd worden door de grote euro landen en daarna als ze constant terecht gewezen worden door de landen die de akkoorden en verdragen wel nakomen en de gedreigd worden als ze hun poot stijf houden (Hongarije, Polen, Denemarken enz.) Merkel heeft gewoon haar hand overspeeld, en de unie kost bakken meer geld als dat het oplevert. Zeker wanneer de schuld van Oekraine ook nog even betaald dient te worden.

Dan zijn de Pechtolds van deze wereld dus ook populisten want die dragen uitsluitend de voordelen van de EU uit en bagatelliseren per definitie de nadelen van de EU.

Pechtold is inderdaad nog een stuk erger, die heeft het liefst dat Nederland een provincie wordt van het grote Europese rijk.



Jij mag een dergelijk toekomstbeeld hebben, maar dring die mij niet op als zijnde een feit.

Ik heb alleen maar feiten gequoted, en dan gooi ik er nog maar een procent of 5 op van wat er daadwerkelijk allemaal misgaat. Maar ik zal voortaan met bloemen strooien
 

Ska P 187

Well-known member
Een bosje, een bosje, een bosje rode rozen!

@a345, de EU is me wel duidelijk en ben ik wel okay mee, maar wat zijn de voordelen van de ? en streep die eens weg tegen de nadelen.
 
Laatst bewerkt:

Wigboldus

Well-known member
Juist wat Jozsef zegt, ik geniet voortaan fluitend van alles wat er gebeurt.



Ahh, dan heb ik het verkeerd begrepen, excuus van mijn kant. Nee hoor, Nederland is een heerlijk land, maar als we zo doorgaan blijft dat niet zo, en dan krijg ik een schurft aan mensen die roepen dat het in andere landen nog veel erger is, mij schijt die landen niets want ik voed hier mijn kinderen op en niet ergens anders.

Je wil alleen de positieve invloeden van de rest van de wereld in Nederland beleven en niet de negatieve dus.
 

Shayman

New member
Inderdaad geen goed plan.

Zo, zondagavond werden paar honderd meter verderop 2 mensen gevonden in de kruipruimte van een woning (stiefvader, moeder en dochter waren vermist opgegeven door broer kort daarvoor). Stiefpapa gisteren gevonden en gearresteerd en pas vanavond was de identiteit van de 2 gevonden personen bekend (moeder en dochter). Leek een redelijk normaal gezin maar als ik de berichten aan elkaar knoop dan is het daar enorm mis gegaan!
 

Shayman

New member
Bekend bij Jeugdzorg?

Dat is het aparte, totaal niet. Mijn vriendin weet wie het waren en was een knus gezinnetje op het oog (ook beetje Tokkie op het oog maar dat zijn er wel meer hier, is niet echt een Villawijk) waarbij het stel altijd gearmd de hond uitliet. Volgens de buren was er ook nooit wat aan de hand maar de vader van de vermoedelijke moordenaar zei wel dat ze regelmatig ruzie hadden, soms gebeuren dingen alleen achter de voordeur zonder dat iemand het merkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan