Binnenlands nieuws

Max

Administrator
Forumleiding
Zit langs mijn hardlooprondje. Snap niet dat iemand uit Badhoevedorp daar naar de steiger gaat aan de Nieuw West kant. Ik denk dat je aan de Amsterdamse Bos kant minder snel gezeik hebt. Wel verder fietsen ongetwijfeld.

Wapenbezit is een groot probleem in Amsterdam in met name Nieuw West en Zuidoost. De nieuwe politiebaas wilde er wat aan gaan doen, maar sommige raadsleden vinden dat racistisch en eisen hetzelfde regime in Oud Zuid.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Volgens een deel van de bevolking is er te weinig aandacht voor, omdat het slachtoffer blank is.

Op zichzelf is het af en toe wild west in Amsterdam en is dit in die zin niet bijzonder. Alleen in andere gevallen is het slachtoffer niet geheel onschuldig. Dat maakt deze zaak wel anders.
 

ALenstra

Well-known member
Iemand die gelijk begint te schieten nadat hij aangesproken wordt is sowieso een zeer gevaarlijk persoon. Die moet van de straat. Ik hoop dat ze hem pakken en dat hij daarna een zware straf krijgt.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Iemand die gelijk begint te schieten nadat hij aangesproken wordt is sowieso een zeer gevaarlijk persoon. Die moet van de straat. Ik hoop dat ze hem pakken en dat hij daarna een zware straf krijgt.

Het aantal tips valt vies tegen. Dus verwacht er niet te veel van.
 

ALenstra

Well-known member
De politieke correctheid in Amsterdam kent geen grenzen. Het bekende standbeeld dat bij het Olympische Stadion staat wordt weggehaald omdat het een verwijzing zou zijn naar de Hitler-groet. Het beeld krijgt een plek binnen het stadion.
 

JMD

Well-known member
Ik las het ook idd...

Feiten blijven lastig voor die politiek correcten, ze denken er niet bij na dat die beelden van de Spelen van 1928 zijn en dat Hitler pas jaren later aan de macht kwam.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dat is ook wel erkend, alleen men vond onvoldoende bron dat de Romeinse groet echt bestond. Wel leuk al die rubberen tegels. Investeer liever in kennis/onderwijs.
 

JMD

Well-known member
Dat is ook wel erkend, alleen men vond onvoldoende bron dat de Romeinse groet echt bestond. Wel leuk al die rubberen tegels. Investeer liever in kennis/onderwijs.
Klopt. Maar wat ik vreemd vind is dat dit beeld er ook stond in 1945. Als men het toen zo vlak na de oorlog geen probleem vond, waarom nu dan wel?

En verder investeert dit land al jaren niet in kennis/onderwijs. Althans, er gaat wel meer geld naar de scholen, maar omdat dat niet geoormerkt is eindigt het bij de bestuurders.
 

Max

Administrator
Forumleiding
De cancel cultuur. Ik woon nog geen kilometer van dat beeld af en ik vind het ook altijd wel een opmerkelijk gezicht. Je weet alleen dat het een Olympische groet betreft. Ik heb er eigenlijk ook nog nooit ophef over gehoord. Dit weghalen komt voor mij ook echt volkomen uit de lucht vallen. Schijnbaar is er een sterke lobby gaande. Het Olympisch Kwartier heet sinds dit jaar The Olympic. Schijnbaar moet het allemaal worden afgestemd op de expats en de toeristen.
 

Abubakari

Well-known member
De politieke correctheid in Amsterdam kent geen grenzen. Het bekende standbeeld dat bij het Olympische Stadion staat wordt weggehaald omdat het een verwijzing zou zijn naar de Hitler-groet. Het beeld krijgt een plek binnen het stadion.
In dit specifieke geval kan ik het mij best voorstellen en vind ik het niet heel raar. Alleen dat het er nog zo lang gestaan heeft is wel raar.

 

Max

Administrator
Forumleiding
Het is een vreemd gezicht en elke keer als ik er lang loop weer, maar met de kennis van de Olympische groet is het gelijk verklaard. Dan is het gek om het dan zolang na de oorlog alsnog weg te halen. Dat ze dit beeld vijftig jaar geleden hadden weggehaald had ik dan wel begrepen.
 

De Wolf

Well-known member
Ik vraag me ook af waarom het 75 jaar lang geen probleem was.

De BLM discussie zal ook wel andere groepen aan het denken hebben gezet. De Tweede Wereldoorlog is voor Nederland een hele zwarte periode. Dan begrijp ik ook wel dat dit beeld voor een aantal nabestaanden pijn doet.
 

JMD

Well-known member
De BLM discussie zal ook wel andere groepen aan het denken hebben gezet. De Tweede Wereldoorlog is voor Nederland een hele zwarte periode. Dan begrijp ik ook wel dat dit beeld voor een aantal nabestaanden pijn doet.
Ja maar goed, als je die pijn de afgelopen jaren niet hebt gevoeld, waarom dan nu ineens wel?
 
Bovenaan