Binnenlands nieuws

Pieros

Active member
Dader en slachtoffer hadden samen al een roofoverval gepleegd op een 65 jarige vrouw. M'n medelijden is al meteen een stuk minder

En het waren zo’n lieve jongens…..

Ik las ook dat moeder het slachtoffer had gewaarschuwd om dat bewuste moment niet naar Schiedam (of was het nou Vlaardingen?) te gaan, want daar was hij al twee keer beroofd. Allemaal zaken die niet passen bij die leeftijd. Triest verhaal.

JMD

Well-known member

Dit soort zaken blijft toch heel apart. Aan de ene kant haal je juist zaken die aan religie gekoppeld worden weg (geen Kerstfeest meer enz) als organisatie, maar aan de andere kant ga je juist meer met het andere geloof mee. Waarbij nota bene vrouwen en mannen nog gescheiden worden.

En binnenkort als organisatie weer in de bres springen voor meer rechten vor vrouwen...
Echt, hoe hypocriet kan je zijn.

JMD

Well-known member

Dit soort zaken blijft toch heel apart. Aan de ene kant haal je juist zaken die aan religie gekoppeld worden weg (geen Kerstfeest meer enz) als organisatie, maar aan de andere kant ga je juist meer met het andere geloof mee. Waarbij nota bene vrouwen en mannen nog gescheiden worden.

En binnenkort als organisatie weer in de bres springen voor meer rechten vor vrouwen...
Echt, hoe hypocriet kan je zijn.
Het plan wordt nu toch ingetrokken van het gescheiden houden van man en vrouw
Echt, hier is over vergaderd enz, is er dan niemand in die hele werkgroep en vergadercyclus die niet van tevoren bedenkt dat het gescheiden bidden enz nou niet echt aansluit bij een inclusieve samenleving ed.?

JMD

Well-known member
Rijbewijs afnemen van die drie gasten en nooit meer teruggeven, als je zo nodig stil wilt staan op de snelweg ga je maar stil staan bij je huis ofzo.

En leg ze maar doodslag als straf op.

gevegt

Well-known member
Rijbewijs afnemen van die drie gasten en nooit meer teruggeven, als je zo nodig stil wilt staan op de snelweg ga je maar stil staan bij je huis ofzo.

En leg ze maar doodslag als straf op.
Een tijdje geleden deden een aantal Friezen het zelfde.
Die kregen applaus.

JMD

Well-known member
Bij xr doen ze het zo ongeveer 10x per jaar, die krijgen gratis vervoer naar de stad en worden niet eens bestraft… ;) (itt de blokkeerfriezen)

gevegt

Well-known member
Persoonlijk vind ik Friezen die tegen beleid protesteren en Friezen die onderling ruzie maken op de snelweg ook niet echt een goede vergelijking.
Het verschil zit in de voorspelbaarheid van de actie. Die van de Friezen waren spontaan met auto's en levensgevaarlijk.
Die van XR worden aangekondigd en begeleid waardoor het gevaar op ongelukken nihil is.

JMD

Well-known member
Het verschil zit in de voorspelbaarheid van de actie. Die van de Friezen waren spontaan met auto's en levensgevaarlijk.
Die van XR worden aangekondigd en begeleid waardoor het gevaar op ongelukken nihil is.
Ook die actie van de Blokkeerfriezen was aangekondigd, ze hadden al gedreigd dat die KOZP-demonstranten Friesland niet in kwamen.
En ze zijn vervolgd, terwijl XR overal mee wegkomt.

Persoonlijk vind ik Friezen die tegen beleid protesteren en Friezen die onderling ruzie maken op de snelweg ook niet echt een goede vergelijking.
Precies.

Jef400

Well-known member
Zag net de beelden, ook echt groot. Heel blok vernietigd.
Dystopisch. Naast mijn werk bij de spoorwegen heb ik in de eerste helft van vorig jaar een afstudeerstage bij de veiligheidsregio gedaan. Daar heb ik iets van brandweerinhoud mee gekregen. Die moeten zich machteloos voelen omdat ze niet weten of ze iedereen eruit hebben kunnen halen.

erka

Well-known member
Mogelijk aangestoken. Er zijn personen gezien vlak voor de brand. Gore klootzakken als dat klopt, zeker als het volwassenen zijn geweest

erka

Well-known member
Dystopisch. Naast mijn werk bij de spoorwegen heb ik in de eerste helft van vorig jaar een afstudeerstage bij de veiligheidsregio gedaan. Daar heb ik iets van brandweerinhoud mee gekregen. Die moeten zich machteloos voelen omdat ze niet weten of ze iedereen eruit hebben kunnen halen.

In een historische binnenstad ben je zo machteloos. Veel van die historische panden zijn van binnen nog deels van hout, vaak is er kamerverhuur boven en de toegang is meestal kruipdoor-sluipdoor. En amper ruimte en overzicht in de straten eromheen

Bovenaan