Binnenlands nieuws

JMD

Well-known member
Jep. Jaar of 10 geleden was er ook zo'n brand in de binnenstad van Leeuwarden. Overleed ook iemand, waarvan men wist waar hij was, alleen konden ze hem niet meer bereiken...

Abubakari

Well-known member
Mogelijk aangestoken. Er zijn personen gezien vlak voor de brand. Gore klootzakken als dat klopt, zeker als het volwassenen zijn geweest
Maar ook goed mogelijk dat dat niet zo is. Er valt niks over te zeggen en personen gezien in het centrum van Arnhem zegt natuurlijk ook niks.

De politie gaat onderzoeken of bij de brand die vannacht uitbrak in de binnenstad van Arnhem sprake is geweest van brandstichting. Het is te vroeg om daar 'verder iets over te kunnen meedelen', zei Erik Bomhof, districtschef van de politie Gelderland-Midden, zojuist op een persconferentie. "We zijn nog niet eens binnen geweest en dat gaat de komende uren ook niet gebeuren."

erka

Well-known member
Maar ook goed mogelijk dat dat niet zo is. Er valt niks over te zeggen en personen gezien in het centrum van Arnhem zegt natuurlijk ook niks.

Klopt, daarom zei ik ook mogelijk en als dat klopt.

Maar personen gezien bij de locatie enkele minuten voor het uitbreken om 3:45 's nachts op een stille woensdagnacht zegt nog nét ietsje meer dan personen gezien om 3:45 's nachts op een drukke zaterdagavond net even verderop op de Korenmarkt.

erka

Well-known member
Te weinig gronden om hem uit huis te zetten of op te nemen. Nou, die hebben ze gelukkig nu wel.

Vroeger werden dat soort mensen gewoon voor eeuwig opgenomen ergens in de bossen. Ik blijf er bij dat het voor heel veel mensen met een flinke rugzak veel beter is om dat weer in te voeren. Voor henzelf beter (want minder prikkels) en voor de omgeving ook.

• Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Vroeger werden dat soort mensen gewoon voor eeuwig opgenomen ergens in de bossen. Ik blijf er bij dat het voor heel veel mensen met een flinke rugzak veel beter is om dat weer in te voeren. Voor henzelf beter (want minder prikkels) en voor de omgeving ook.
En is dat ooit afgeschaft wegens het kostenplaatje of omdat men dat ‘zielig’ vond?

zwammy

Well-known member
Bezuinigingen. Participatiewet. Mensen 2e, 3e, 4e, 5e, kansen geven. Linkse geiten wollen sokken die het idee hebben de wereld te kunnen verbeteren en nog een keer bezuinigen.

Abubakari

Well-known member
Bezuinigingen. Participatiewet. Mensen 2e, 3e, 4e, 5e, kansen geven. Linkse geiten wollen sokken die het idee hebben de wereld te kunnen verbeteren en nog een keer bezuinigen.
Participatiewet heeft daar toch niks mee te maken?
Wet van 2 juli 2014 tot wijziging van de Wet werk en bijstand, de Wet sociale werkvoorziening, de Wet werk en arbeidsondersteuning jonggehandicapten en enige andere wetten gericht op bevordering deelname aan de arbeidsmarkt voor mensen met arbeidsvermogen en harmonisatie van deze regelingen.

Daarnaast is het natuurlijk onzin dat “links” deze bezuinigingen geïnitieerd heeft, ik weet niet welk kabinet destijds de besluiten over de ggz genomen heeft maar grote kans dat de vvd er in zat. En het cda.

zwammy

Well-known member
Participatiewet heeft er mee te maken dat mensen met een beperking meer tussen de wijken gezet werden en minder in de parken en de bossen zoals erka aangeeft. En dan krijg je veel van de lvb' ers die te groot voor het servet zijn en te klein voor het tafelkleed waardoor ze gaan zweven en zonder de juiste hulp verder afglijden. Ik verwacht dat onze 57 drank en drugs koning koert ook een lvb er is. En verder staat geiten wollen sokken niet bij bezuinigen en bij kabinet maar bij het gevoel dat heel veel zorgmensen denken iedereen nog te kunnen redden, ook die niet te redden zijn, jij werkt in de zorg dus kunt wel beamen dat het merendeel van de zorgmedewerkers onder dat motto vallen. De bezuinigingen zijn volgens mij volledig aan de vvd regeringen te wijten, die hebben de ggz en zorg kapot bezuinigd. Maar goed, topje van de ijsberg waar al heel lang voor gewaarschuwd word, het gaat nog veel erger worden.

erka

Well-known member
Niet alleen VVD. Heel veel kabinetten al sinds de jaren 90. Van links tot rechts.
Net als met de woningmarkt. Ook van links tot rechts verantwoordelijk.

Abubakari

Well-known member
Participatiewet heeft er mee te maken dat mensen met een beperking meer tussen de wijken gezet werden en minder in de parken en de bossen zoals erka aangeeft.
Volgens mij gaat die wet over mensen met een beperking (ook lichamelijk, hetgeen dus niks over hun niveau zegt) terug in de arbeidsmarkt brengen. Niet over psycho’s buiten de ggz houden.
En verder staat geiten wollen sokken niet bij bezuinigen en bij kabinet maar bij het gevoel dat heel veel zorgmensen denken iedereen nog te kunnen redden, ook die niet te redden zijn, jij werkt in de zorg dus kunt wel beamen dat het merendeel van de zorgmedewerkers onder dat motto vallen
Wij zijn meer bezig met mensen op de juiste plek krijgen voor hulp, zo naïef dat we denken iedereen te kunnen redden zijn we niet.

Bovenaan