Binnenlands nieuws

JMD

Well-known member
De kamer kan wel willen, maar kunnen is een ander verhaal.
Volgens mij is de Kamer het wetgevend orgaan van Nederland en niet de belastingdienst. Als de Kamer een wet aanneemt waarbij bv box 3 ineens meer of minder belast wordt dan heeft de belastingdienst dat op te volgen. De belastingdienst dient uit te voeren wat de Kamer wil.

gevegt

Well-known member
Volgens mij is de Kamer het wetgevend orgaan van Nederland en niet de belastingdienst. Als de Kamer een wet aanneemt waarbij bv box 3 ineens meer of minder belast wordt dan heeft de belastingdienst dat op te volgen. De belastingdienst dient uit te voeren wat de Kamer wil.
Zover ik weet moeten ze dan eerst de voorwaarden veranderen voor de toelating van deze subsidie die dan gaat gelden voor alle ANBI profiteerders.
Geen idee hoeveel en wie dat allemaal zijn, maar dat zal niet zomaar gebeuren.
Veel eenvoudiger is gewoon de mensen op te pakken en dan het OM te laten beslissen of het mogelijk is de overtreders te vervolgen.
Of zou dat al het geval zijn?

erka

Well-known member

Helaas pindakaas. Als de Kamer bij meerderheid een motie aanneemt hoeft het Kabinet deze niet uit te voeren.

Elementair, Watson

gevegt

Well-known member
Moeten we even kijken wat er met de zuur spuitende mensen gebeurt.
En ook nog even afwachten of het echt zuur was.
Even voor de duidelijkheid, ik vind die actie ook niet echt heel fijn en ondoordacht.
Maar ook hier geldt dat het OM er over gaat.

Bovenaan