Binnenlands nieuws

JMD

Well-known member

De politie is stuk. Als agent dien je neutraal te zijn, en dien je eenieder te beschermen, ook al botst het 100x met je eigen opvattingen over religie, klimaat, corona of weet ik wat allemaal. Als je dat niet wil doen moet je niet bij de politie.
 

Maasveld

Well-known member

De politie is stuk. Als agent dien je neutraal te zijn, en dien je eenieder te beschermen, ook al botst het 100x met je eigen opvattingen over religie, klimaat, corona of weet ik wat allemaal. Als je dat niet wil doen moet je niet bij de politie.
Wat een vreemde conclusie.
 

erka

Well-known member

De politie is stuk. Als agent dien je neutraal te zijn, en dien je eenieder te beschermen, ook al botst het 100x met je eigen opvattingen over religie, klimaat, corona of weet ik wat allemaal. Als je dat niet wil doen moet je niet bij de politie.

Personeelsgebrek. Ze kunnen niet zonder.
 

JMD

Well-known member
Personeelsgebrek. Ze kunnen niet zonder.
Niet mee eens. ALs burger heb je recht op politie-agenten waar je van op aan kunt, of je nou moslim, Jood, Christen, atheïst, XR-demonstranten, ZP-demonstrant of weet ik wat voor demonstrant bent. Het kan niet zo zijn dat agenten zo meteen hokjes mogen gaan invullen wat ze wel of niet willen beschermen. Als we hier aan toegeven is dat wel de richting waar het op gaat. Want als nu een moslimagent zegt dat hij niet een synagoge of een Joods monument wil beveiligen, grote kans dat er dan een andere agent op staat die dan zegt dat die geen moskee wil beschermen. enz enz (dat laatste zal dan overigens ongetwijfeld veel meer aandacht krijgen)

Als je bij de politie zit ben je er voor iedereen, niet alleen voor degenen bij wie je het uitkomt.
 

erka

Well-known member
Ja eens, maar ze kunnen qua capaciteit niet zonder het deel van de politie dat hier bezwaren tegen heeft en dus geven ze ze ruimte.
Ben ik het ook niet mee eens maar ja...
 

JMD

Well-known member
De vraag is alleen waar het dan eindigt...

In het onderwijs zeggen we wel eens: 'liever geen docent dan een slechte docent'... Dat gaat hier ook wel op...
 
Bovenaan