De Wolf
Well-known member
Nog nooit in Groningen geweest zeker?
Versta je ook geen fuck van.
Hagenezen ook niet, die worden zelfs ondertiteld.
Nog nooit in Groningen geweest zeker?
Versta je ook geen fuck van.
Nee dat is een stukje Neo-Ottomanisme. Dat moet je niet verwarren met het Turks nationalisme wat is gestoeld op cultureel nationalisme. Aanhangers van Erdogan geloven in het Neo-Ottomanisme. Erdogan noemde bijvoorbeeld het Verdrag van Lausanne een nederlaag, dat houdt in dat hij inderdaad aast op Aleppo en Mosul. Het Verdrag van Versailles werd destijds door Hitler ook als een nederlaag bestempeld en toen begon de Duitse oorlogsmachine te werken.
Er leven 20 miljoen Koerden in Turkije, merendeels is volledig ge?ntegreerd in de Turkse maatschappij. Niet enkel in het oosten, ze leven verspreid door heel het land, ook in steden als Ankara, Izmir en Istanbul. Je hebt ze zelfs in Nederland, mensen waar jij van denkt dat het nationalistische Turken zijn, zijn in feite etnische Koerden. Turken en Koerden zijn verbroederd en veel Koerden uit Turkije beschouwen de PKK ook als een terreurbeweging. Misschien handig om eens out of the box te denken.
De kwestie boeit mij, zoals gezegd, inhoudelijk niet heel veel. Ik ben niet "voor" of "tegen" een partij in deze en van wel of niet nationalistische Turken heb ik weinig kaas gegeten, moet ik je zeggen.
Wat me triggert om aan de discussie deel te nemen is wat je hier weer doet. Pleiten voor out of the box denken, maar dat alleen op anderen toepassen. Zelf heb je een strak omlijnd verhaal wat waar is en waar niet aan getwijfeld wordt.
Sinds wanneer moeten we twijfelen aan feiten?
Superheld Marco Kroon komt morgen (lees vandaag) met een verklaring.
Zeer vaag allemaal.
Waarom vind je hem een superheld?
Sinds wanneer moeten wij ons hier iets van moeten aantrekken wat ze in Turkije uitvoeren?