gevegt
Well-known member
Ik weet niet wat jij onder 'los gaan' bedoeld, maar ik vind 'm prachtig verwoord. De waanzin nailed.
En wat vond je van zijn laatste paar columns?
Ik weet niet wat jij onder 'los gaan' bedoeld, maar ik vind 'm prachtig verwoord. De waanzin nailed.
Hij had nog net iets treffender gekund:
De zogenaamde racismebestrijders zijn onderhand exact hetzelfde geworden als het volk dat ze hekelen.
En wat vond je van zijn laatste paar columns?
Lafaard. Dan moet je doorpakken ook.Mijn hemel.
Ik pas.
Mijn hemel.
Ik pas.
Motorclub No Surrender zou een prijs op het hoofd van misdaadverslaggever John vd Heuvel gezet hebben.
Leraren (basisscholen) hebben wel degelijk een punt. Als je merkt hoeveel - met name sociaal-maatschappelijke - taken ze de afgelopen jaren door hun strot geduwd krijgen. Vroeger gingen kinderen met gedragsproblemen of een steekje los naar speciaal onderwijs, maar tegenwoordig moeten ze er allemaal zonodig gezellig bij blijven horen. Gevolg: chaos in de klassen, op elke 30 leerlingen zijn er 60 die speciale programma's en aandacht nodig hebben en jaarlijks nieuwe onderwijsprogramma's (vanwege 'nieuwe inzichten'). Ik zou er hoorndol van worden.
Wat je ze wel mag verwijten... en ik spreek uit eigen ervaring en waarneming: maak het jezelf niet zo moeilijk door in elke klas elk jaar een toneelvoorstelling, diverse uitstapjes, vieringen en andere shit te organiseren. Het lijkt meer op de kwantiteit te gaan dan om de kwaliteit. Liever 1 keer goed, dan 10x half. Scheelt een bom werk, een bom gezeur en een bom gesmeek om 'ouderparticipatie'. En levert lekker veel tijdwinst op om het gewone lesprogramma eens goed af te draaien. Meer is minder.
O ja... en wat meer 'zero tolerance' bij die idioten die vanaf groep 3 t/m groep 8 klassen terroriseren (en eenmaal op de middelbare school vaak meteen weer in het gareel worden gezet).
Maar dat ze wat meer loon mogen: helemaal voor!
Dat wat jij als "gedragsproblemen" omschrijft is gewoon typisch jongensgedrag. Als je vandaag halve nichten op straat ziet lopen die hun meisje niet kunnen tegenspreken dan weet je waar het vandaan komt.
Het kwalijke is dat leerkrachten er niets / te weinig tegen doen.
Gelukkig worden die van mij niet gepest. Twee jaar terug was er een klein incidentje, toen m'n jongste door een jongen van drie jaar ouder elke keer werd uitgescholden. Met zo'n leeftijdsverschil kun je niet verwachten dat je een 'gebroken neus' retour geeft.
Dat heeft hij precies 1 week kunnen doen. Ik ben zodra ik het hoorde op het schoolplein gaan staan. Hield 'm tegen aan de stuur van z'n fiets. En heb kort, maar heel duidelijk, gezegd dat hij een laffe gast is door zo'n jong ventje te pakken en dat ik niet meer wil dat hij m'n zoontje aankijkt, aanspreekt of aanraakt. Doet ie dat wel, dan sta ik diezelfde avond nog bij z'n ouders voor de deur. Avond na avond als het moet. En op het schoolplein... steeds wat minder vriendelijk.
Het hielp. Ik heb het 'ter info' ook aan de juf doorgegeven (die schrok natuurlijk, want dit was 'buiten het protocol')... maar nogmaals: het hielp. M'n jongste gaat nog steeds met zelfvertrouwen en met veel plezier naar school. En dat is het enige wat telt. Dat 'in de kiem smoren' gebeurt m.i. te weinig. Maar ja, makkelijk praten als je zelf niet voor de klas staat natuurlijk.
Voor eigen rechter spelen. Vreselijk naar. Misschien heeft de pester wel last van autisme ofzo en kon ie er niks aan doen.
Jammer dan. Ik laat 't schoolplezier van een ander onschuldig kind (het mijne) er niet door vergallen.
Het kwalijke is dat leerkrachten er niets / te weinig tegen doen.
Gelukkig worden die van mij niet gepest. Twee jaar terug was er een klein incidentje, toen m'n jongste door een jongen van drie jaar ouder elke keer werd uitgescholden. Met zo'n leeftijdsverschil kun je niet verwachten dat je een 'gebroken neus' retour geeft.
Dat heeft hij precies 1 week kunnen doen. Ik ben zodra ik het hoorde op het schoolplein gaan staan. Hield 'm tegen aan de stuur van z'n fiets. En heb kort, maar heel duidelijk, gezegd dat hij een laffe gast is door zo'n jong ventje te pakken en dat ik niet meer wil dat hij m'n zoontje aankijkt, aanspreekt of aanraakt. Doet ie dat wel, dan sta ik diezelfde avond nog bij z'n ouders voor de deur. Avond na avond als het moet. En op het schoolplein... steeds wat minder vriendelijk.
Het hielp. Ik heb het 'ter info' ook aan de juf doorgegeven (die schrok natuurlijk, want dit was 'buiten het protocol')... maar nogmaals: het hielp. M'n jongste gaat nog steeds met zelfvertrouwen en met veel plezier naar school. En dat is het enige wat telt. Dat 'in de kiem smoren' gebeurt m.i. te weinig. Maar ja, makkelijk praten als je zelf niet voor de klas staat natuurlijk.
Ongelofelijk, protocollen zijn er om gevolgd te worden. Heel kwalijk om de zaak in eigen hand te nemen.
Onzin, pestkoppen stoppen pas als je ze duidelijk maakt dat ze jou niet meer kunnen domineren want dat is waar het om draait. Gedraag je niet als een konijn in een leeuwenhol, daar kom je niet uit. Die protocollen waar je over spreekt worden niet gevolgd.