Binnenlands nieuws

Maasveld

Well-known member
Nu weet ik wel dat er veel klootzakken vrij rondlopen, maar wat deze mensen hebben aangericht zou ik een apart plekje willen reserveren.

Wat ik mij altijd afvraag is hoe komt iemand er toe om zoiets te doen.
Dan moet er toch iets verkeerd zijn gegaan?
 

gevegt

Well-known member
Wat ik mij altijd afvraag is hoe komt iemand er toe om zoiets te doen.
Dan moet er toch iets verkeerd zijn gegaan?
Haha, ik had deze vraag van je kunnen verwachten.
Het toestemming geven is natuurlijk al een fout waarbij je vragen kunt stellen. Misschien kan een deskundige op dit forum het antwoord kan geven waarom dit soort mensen dit doen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ikke niet, ik luister vrijwel nooit naar obscure black metal.

Waarom mensen dit doen zal waarschijnlijk te maken hebben met de adrenalinekick die je krijgt van iets spannends doen en met het jezelf onderdeel voelen van een specifieke groep. Dus eigenlijk om dezelfde redenen als andere mensen die extreme hobby's hebben.
 

Ska P 187

Well-known member
Ik heb zelf in een azc gewerkt, ik wil niks goedpraten maar jij hebt geen idee wat veel van die mensen meegemaakt hebben in hun eigen land en met wat voor trauma’s die mensen te kampen hebben. Wil niet zeggen dat dat bij deze asielzoeker ook het geval was, wil ook helemaal niet zeggen dat het zijn actie ook maar een beetje rechtvaardigt, hooguit dat jouw reactie over het verbranden van deze man etc van een behoorlijke aan onnozelheid grenzende onwetendheid getuigd. Maar roep gerust zonder enige kennis van zaken de meest idiote dingen, inclusief een cynische reply op deze post.
Wreedheid met wreedheid behandelen gaat me ook een beetje ver. Maar de vraag is wanneer iemand zo fucked up is, ook al is het buiten zij of haar schuld om cq voor whatever reason, wat moet je er dan nog mee?
Spuitje geven? Iemand uit zijn lijden verlossen kan genade zijn. Ik bedoel dit niet zo cynisch als het misschien klinkt, maar is zo iemand naar jou mening nog te redden en hoe?
Dan heb ik het nog niet over genoegdoening naar de slachtoffers (direct en indirect) zodat deze weerhouden worden van het uitvoeren van wraakacties. De andere helft van de reden waarom we mensen straffen voor misdaden.
Anders wordt het een mooie boel als iedereen zelf voor rechter "moet" gaan spelen.
Het moet in balans zijn voor alle partijen. Vooral de laatste partij wordt naar mijn mening nog wel eens vergeten.

Edit, wat me net name stoort aan de anzich wel begrijpelijke reactie van Erka is het "ze" verhaal. Ze moeten dit, ze moeten dat, maar zelf de beul met de bijl in de handen zijn, tsja dat dan weer liever niet.
Dit is niet specifiek op jou Erka, maar meer op dit soort reacties in het algemeen.
 
Laatst bewerkt:

erka

Well-known member
Edit, wat me net name stoort aan de anzich wel begrijpelijke reactie van Erka is het "ze" verhaal. Ze moeten dit, ze moeten dat, maar zelf de beul met de bijl in de handen zijn, tsja dat dan weer liever niet.
Dit is niet specifiek op jou Erka, maar meer op dit soort reacties in het algemeen.

Daar heb je wel gelijk in. Als ik voor mezelf praat, nee ik zou dat niet kunnen. Ik rij af en toe autisten rond als vrijwilliger. Daar haal ik dan veel voldoening uit!
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Wat heeft hij nu weer geroepen?
FKd0M6AXoAYtFu7
 
Bovenaan