gevegt
Well-known member
Ze zeggen toch ook nergens dat ze de enige stad zijn met een probleem? En we gaan straks allemaal rekeningrijden dus we zullen er allemaal aan moeten geloven in de toekomst.
Een voorstel van D66, dat is sowieso verkeerd.
Ze zeggen toch ook nergens dat ze de enige stad zijn met een probleem? En we gaan straks allemaal rekeningrijden dus we zullen er allemaal aan moeten geloven in de toekomst.
Daar gaan ze toch niet over?
Ligt het probleem niet bij de werkgevers die werknemers op bepaalde tijden willen zien?
Klopt. Maar doe dat rekeningrijden dan idd nationaal. Veel bedrijven in Amsterdam hebben werknemers die buiten Amsterdam wonen, dus je treft er de bedrijven mee. En je prijst jezelf dus uit de markt eigenlijk als Amsterdam zijnde met zo'n voorstel.Ze zeggen toch ook nergens dat ze de enige stad zijn met een probleem? En we gaan straks allemaal rekeningrijden dus we zullen er allemaal aan moeten geloven in de toekomst.
We zijn in vergelijking met een 20 jaar terug al veel meer een 24 uurs economie geworden, en je kan moeilijk verwachten van een basisschool leraar dat hij ipv 08.30 om 11.00 uur gaat beginnen.
Klopt. Maar doe dat rekeningrijden dan idd nationaal. Veel bedrijven in Amsterdam hebben werknemers die buiten Amsterdam wonen, dus je treft er de bedrijven mee. En je prijst jezelf dus uit de markt eigenlijk als Amsterdam zijnde met zo'n voorstel.
Omdat zelfs de overheid weet dat dit een wassenneus is.Waarom geef je bedrijven niet een voordeel wanneer werknemers buiten de spits reizen.
Misschien het OV wat goedkoper maken. In Antwerpen betaal je 6 euro voor de hele dag bus, tram en metro.
Dat is in NL toch ook al zo? €8 en je mag de hele provincies Groningen en Drenthe door.
Het OV zit er niet op te wachten dat er meer reizigers komen. Daar zijn ze zowel in de trein, metro, tram en bus niet op berekend.Misschien het OV wat goedkoper maken. In Antwerpen betaal je 6 euro voor de hele dag bus, tram en metro.
Amsterdam is heel erg bezig met het zichzelf aantrekkelijk maken voor (internationale) bedrijven en met het zichzelf positioneren tussen de grote Europese steden. Nogal pointless om diezelfde multinationals die je naar de stad wil lokken vervolgens te vragen of ze dagelijks voor duizenden medewerkers die met de auto komen tol willen betalen.
Ik zie veel meer in het verbeteren van het openbaar vervoer. Als je tijdens spitsuur naar of vanaf Amsterdam reist, is het vreselijk druk. Geen wonder dat mensen dan met de auto gaan. Pak het ov aan en het is gunstig voor je concurrerende positie ipv slecht.
Bouw toch iets als dit:
https://www.youtube.com/watch?v=2vTBVkKfhXc
Alhoewel, als je ziet hoe moeilijk de Noord-Zuid lijn kennelijk al is..
Het OV zit er niet op te wachten dat er meer reizigers komen. Daar zijn ze zowel in de trein, metro, tram en bus niet op berekend.
Tijd om daar iets aan te veranderen met het geld wat ze binnen harken ipv allerlei flinke afkoopsommen uit te delen.