Binnenlands nieuws

SanMark.

Well-known member
Ligt het probleem niet bij de werkgevers die werknemers op bepaalde tijden willen zien?

We zijn in vergelijking met een 20 jaar terug al veel meer een 24 uurs economie geworden, en je kan moeilijk verwachten van een basisschool leraar dat hij ipv 08.30 om 11.00 uur gaat beginnen.
 

JMD

Well-known member
Ze zeggen toch ook nergens dat ze de enige stad zijn met een probleem? En we gaan straks allemaal rekeningrijden dus we zullen er allemaal aan moeten geloven in de toekomst.
Klopt. Maar doe dat rekeningrijden dan idd nationaal. Veel bedrijven in Amsterdam hebben werknemers die buiten Amsterdam wonen, dus je treft er de bedrijven mee. En je prijst jezelf dus uit de markt eigenlijk als Amsterdam zijnde met zo'n voorstel.
 

zwammy

Well-known member
We zijn in vergelijking met een 20 jaar terug al veel meer een 24 uurs economie geworden, en je kan moeilijk verwachten van een basisschool leraar dat hij ipv 08.30 om 11.00 uur gaat beginnen.

Dus moeten de werkenden gestraft gaan worden dat ze komen werken. Of voor 3 ton een bezemkast gaan kopen in adam?
 

ElSimao

Active member
Klopt. Maar doe dat rekeningrijden dan idd nationaal. Veel bedrijven in Amsterdam hebben werknemers die buiten Amsterdam wonen, dus je treft er de bedrijven mee. En je prijst jezelf dus uit de markt eigenlijk als Amsterdam zijnde met zo'n voorstel.

Amsterdam is heel erg bezig met het zichzelf aantrekkelijk maken voor (internationale) bedrijven en met het zichzelf positioneren tussen de grote Europese steden. Nogal pointless om diezelfde multinationals die je naar de stad wil lokken vervolgens te vragen of ze dagelijks voor duizenden medewerkers die met de auto komen tol willen betalen.

Ik zie veel meer in het verbeteren van het openbaar vervoer. Als je tijdens spitsuur naar of vanaf Amsterdam reist, is het vreselijk druk. Geen wonder dat mensen dan met de auto gaan. Pak het ov aan en het is gunstig voor je concurrerende positie ipv slecht.

Bouw toch iets als dit:

https://www.youtube.com/watch?v=2vTBVkKfhXc

Alhoewel, als je ziet hoe moeilijk de Noord-Zuid lijn kennelijk al is..
 

zwammy

Well-known member
Misschien het OV wat goedkoper maken. In Antwerpen betaal je 6 euro voor de hele dag bus, tram en metro.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Er was toch laatst al een pilot met subsidie voor werknemers die hun auto lieten staan en OV zouden pakken? Best een smak geld stond daar tegenover. Daar was een hoop kritiek op.

In Nederland is OV vrij onbetrouwbaar, oncomfortabel en duur.
 

zwammy

Well-known member
Collega van mij was goedkoper uit met een retourtje Boedapest met het vliegtuig dan met een retourtje Groningen met de trein. De topman van de NS aan dat treinreizen gestimuleerd moest worden door de vliegkaarten duurder te maken. Dan ben je gewoon af.
 

Makanaky

Well-known member
Groningen - Leeuwarden is vergelijkbaar maar m'n vriendin heeft als regelmatige reiziger een voordeelurenkaart (40%meereiskorting), waardoor ik voor een tientje heen en weer kan. Stadsbussen zijn flink aan de prijs inderdaad, doe alles op het fietsje.
 

Mario

Well-known member
De prijs van het OV hoeft geen probleem te zijn, veel bedrijven geven hun werknemers een OV kaart.
 

JMD

Well-known member
Amsterdam is heel erg bezig met het zichzelf aantrekkelijk maken voor (internationale) bedrijven en met het zichzelf positioneren tussen de grote Europese steden. Nogal pointless om diezelfde multinationals die je naar de stad wil lokken vervolgens te vragen of ze dagelijks voor duizenden medewerkers die met de auto komen tol willen betalen.

Ik zie veel meer in het verbeteren van het openbaar vervoer. Als je tijdens spitsuur naar of vanaf Amsterdam reist, is het vreselijk druk. Geen wonder dat mensen dan met de auto gaan. Pak het ov aan en het is gunstig voor je concurrerende positie ipv slecht.

Bouw toch iets als dit:

https://www.youtube.com/watch?v=2vTBVkKfhXc

Alhoewel, als je ziet hoe moeilijk de Noord-Zuid lijn kennelijk al is..

Grotendeels met je eens, alleen die Shinkansen gaat niet werken in NL, daar zijn de afstanden te klein voor. Net zoals een HSL in NL niet heel erg veel zin heeft op veel trajecten, bv Amsterdam - Utrecht is te kort voor zo'n HSL, tegen de tijd dat die op gang is moet ie al weer remmen.
 

zwammy

Well-known member
Het OV zit er niet op te wachten dat er meer reizigers komen. Daar zijn ze zowel in de trein, metro, tram en bus niet op berekend.

Tijd om daar iets aan te veranderen met het geld wat ze binnen harken ipv allerlei flinke afkoopsommen uit te delen.
 

ElSimao

Active member
Tijd om daar iets aan te veranderen met het geld wat ze binnen harken ipv allerlei flinke afkoopsommen uit te delen.

Je zit er behoorlijk naast als je denkt dat je de complete structuur van het ov kunt veranderen van het geld van een paar afkoopsommen.
 
Bovenaan