Binnenlands nieuws

Pascallovic

Well-known member
Lachwekkende eis in de zaak Henriquez. Sta over het algemeen aan de kant van politie vwb geweld bij arrestaties, maar in dit geval gingen ze gewoon te ver en klopten de verklaringen achteraf niet. Dan kun je ze echt niet zonder straf laten wegkomen onder het mom van 'door de media aandacht zijn ze voldoende gestraft'.
 

Janssen

Well-known member
Binnenlands nieuws

Vreemd man, ik kom zelden agenten tegen die me in de nekklem willen pakken. Zal wel geluk hebben.
 

vakx2.0

Banned
Lachwekkende eis in de zaak Henriquez. Sta over het algemeen aan de kant van politie vwb geweld bij arrestaties, maar in dit geval gingen ze gewoon te ver en klopten de verklaringen achteraf niet. Dan kun je ze echt niet zonder straf laten wegkomen onder het mom van 'door de media aandacht zijn ze voldoende gestraft'.

Ach, hoeveel echte criminelen al geen strafvermindering krijgen omdat ze 'door de media zijn gebrandmerkt'... niet te tellen.
 

Batigoal

Well-known member
Lol, dus Mitch Henriquez is overleden door acute stress, maar er kan geen link worden gelegd of die stress is ontstaan door hem in een nekklem te houden. :eek:mg: :eek:mg: :eek:mg:
 

SanMark.

Well-known member
Lachwekkende eis in de zaak Henriquez. Sta over het algemeen aan de kant van politie vwb geweld bij arrestaties, maar in dit geval gingen ze gewoon te ver en klopten de verklaringen achteraf niet. Dan kun je ze echt niet zonder straf laten wegkomen onder het mom van 'door de media aandacht zijn ze voldoende gestraft'.


Het is een grof schandaal. Normaal sta ik ook aan de kant van politie en justitie maar in dit geval er tijdens de rechtszaak bovenwater is gekomen aan bewijs en leugens en de onwil om mee te werken aan het onderzoek door de agenten en politie in het algemeen.

Dit moet voor de familie toch wel zo machteloos voelen. Wazige filmpjes die als bewijs moesten dienen die waren door de politie ingebracht en zo'n advocaat komt later met zeer goede beeld en geluids fragmenten.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik het allemaal niet gevolgd, maar als ik het zo lees dan heeft politie behoorlijk de schijn tegen.
 

SanMark.

Well-known member
Ik het allemaal niet gevolgd, maar als ik het zo lees dan heeft politie behoorlijk de schijn tegen.

Ik volg Saskia .... van de telegraaf op Twitter en die heeft er aardig wat verslag van gedaan. Onvoorstelbaar dat de politie met zo'n slecht onderzoek wegkomt. Gewoon minachting van een rechtsstaat. Alleen daarvoor zou de rechter al keihard moeten optreden.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik heb het niet zo gevolgd maar is er dan wel bewijs dat de politie buitensporig geweld heeft gebruikt?

Ook zeker interessant. Los daarvan wat ze precies hebben gedaan mag het belemmeren van de rechtsgang consequenties hebben.
 

Pascallovic

Well-known member
Ik heb het niet zo gevolgd maar is er dan wel bewijs dat de politie buitensporig geweld heeft gebruikt?
Agenten die zeggen dat ze de controle hadden en de arrestant in de gaten hielden en van een beklem naar hoofdkleur gingen, terwijl dit uit de beelden niet blijkt. Ook bijvoorbeeld dat ie niet paars was aangelopen terwijl volgens de beelden dit duidelijk wel het geval was. Dat ie zelf naar het busje meeliep, terwijl uit de beelden blijkt dat ze hem meesleepten omdat ie al niet meer bij kennis was. Hij zou geroepen hebben dat ie een wapen had en op basis van die dreiging is men tot arrestatie overgegaan, terwijl ze vervolgens geen fouilleeractie hebben uitgevoerd om vast te stellen dat hij geen wapen had. Ze hebben niet tijdig een ambulance of eerste hulp erbij gehaald terwijl als je ziet hoe ie erbij zat dat geen kwaad kon. Het was een festival dus een medisch verzorgingspunt was dichtbij.
 

JMD

Well-known member
Vreemd man, ik kom zelden agenten tegen die me in de nekklem willen pakken. Zal wel geluk hebben.
De politie heeft echt flinke fouten gemaakt daar (en misschien nog wel meer na afloop dan op het moment zelf), maar als je gaat zeggen dat je een wapen bij je hebt en niet meewerkt aan een arrestatie en je verzet dan kunnen er 'klappen vallen'.

En moeten idd af van dat geneuzel over 'door de media gestraft'.
 
Bovenaan