Binnenlands nieuws

Atreides

Well-known member
BEn het wel met je eens hoor vwb de 2e alinea. Maar aan de ene kant wordt altijd geroepen dat bv GL niks verweten kan worden omdat ze niet in het kabinet zitten, maar de PVV zit ook niet het kabinet, en die kan het dan wel verweten worden???

M.i. haal je twee zaken door elkaar heen. Je hebt inderdaad als kabinetspartij meer verantwoordelijkheden dan de oppositiepartijen.

Wat Bati bedoeld is iets anders. Als GL aangeeft dat ze voor 'A' zijn en het kabinet komt met een voorstel om 'A' door te voeren zal GL doorgaans meestemmen. De PVV en FVD zullen ook als ze op papier v??r zijn vaak alsnog tegenstemmen.
 

JMD

Well-known member
M.i. haal je twee zaken door elkaar heen. Je hebt inderdaad als kabinetspartij meer verantwoordelijkheden dan de oppositiepartijen.

Wat Bati bedoeld is iets anders. Als GL aangeeft dat ze voor 'A' zijn en het kabinet komt met een voorstel om 'A' door te voeren zal GL doorgaans meestemmen. De PVV en FVD zullen ook als ze op papier v??r zijn vaak alsnog tegenstemmen.
Deels mee eens. Want ook bv de PvdA heeft wel eens tegen iets gestemd waar ze eigenlijk voor waren, maar omdat het voorstel van de PVV kwam stemde men tegen. Elke partij doet wel eens iets anders dan wat ze belooft. (we wachten bv nog steeds op de 1000 euro van Rutte) (en het kwartje van Kok zou ook tijdelijk zijn)

En verder wat zwammy zegt.
Weet je ook waarom ze tegen hebben gestemd, dat leest altijd wat fijner.
 

Batigoal

Well-known member
BEn het wel met je eens hoor vwb de 2e alinea. Maar aan de ene kant wordt altijd geroepen dat bv GL niks verweten kan worden omdat ze niet in het kabinet zitten, maar de PVV zit ook niet het kabinet, en die kan het dan wel verweten worden???

Dat wordt waarschijnlijk van de linkerkant geroepen, want tegenwoordig hoor ik vooral dat Rutte zogenaamd de agenda van GroenLinks zou uitvoeren.

Gerelateerd op de discussie op de vorige pagina: voor sommige partijen is het sowieso lastig om het etiket links of rechts op te plakken. CDA en CU worden vanwege hun christelijke wortels en niet erg uitgesprokenheid vaak in ??n adem als centrumpartijen genoemd, terwijl CDA vrij rechts is op economisch vlak en CU juist weer vooral op de linkse onderwerpen aanslaat. Partij voor de Dieren wordt vaak (extreem)links genoemd vanwege hun activisme op het gebied van dieren, maar op de meeste andere onderwerpen zoals immigratie zijn ze nogal rechts. En de PVV wordt op de vorige pagina en wel vaker juist weer als variant van links gezien, terwijl ze economisch vaak meestemmen met de VVD (wat ook niet zo gek is, aangezien Wilders ex-VVD'er is). Dat vind ik wel grappige observaties.
 

zwammy

Well-known member
Praat ons even bij. Wellicht is er deze keer w?l een goede reden.


Weet ik niet, maar moet eerlijk zeggen dat ik het verhaal van Hiddema meestal wel aannemelijk vind waarom hij ergens voor of tegen is. Maar goed, dan roepen we gewoon boe, ook prima.

Boe.
 

JMD

Well-known member
Praat ons even bij. Wellicht is er deze keer w?l een goede reden.

Nee, dat moet jij doen. Jij begint over dat de PVV ergens tegen gestemd heeft waar ze eerst voor waren (of andersom). Weet jij dan wel die reden of is het weer 'boe' roepen omdat het de PVV is en het gewoon bonton is om alles van de PVV slecht te vinden.
 

JMD

Well-known member
Dat wordt waarschijnlijk van de linkerkant geroepen, want tegenwoordig hoor ik vooral dat Rutte zogenaamd de agenda van GroenLinks zou uitvoeren.

Gerelateerd op de discussie op de vorige pagina: voor sommige partijen is het sowieso lastig om het etiket links of rechts op te plakken. CDA en CU worden vanwege hun christelijke wortels en niet erg uitgesprokenheid vaak in ??n adem als centrumpartijen genoemd, terwijl CDA vrij rechts is op economisch vlak en CU juist weer vooral op de linkse onderwerpen aanslaat. Partij voor de Dieren wordt vaak (extreem)links genoemd vanwege hun activisme op het gebied van dieren, maar op de meeste andere onderwerpen zoals immigratie zijn ze nogal rechts. En de PVV wordt op de vorige pagina en wel vaker juist weer als variant van links gezien, terwijl ze economisch vaak meestemmen met de VVD (wat ook niet zo gek is, aangezien Wilders ex-VVD'er is). Dat vind ik wel grappige observaties.

Aan de andere kant is de PVV economisch soms ook weer links, zij willen de pensioenleeftijd verlagen enz.
Maar verder gelijk ja.
 

SanMark.

Well-known member
Weet ik niet, maar moet eerlijk zeggen dat ik het verhaal van Hiddema meestal wel aannemelijk vind waarom hij ergens voor of tegen is. Maar goed, dan roepen we gewoon boe, ook prima.

Boe.

En Martin Bosma zijn teksten zijn ook altijd wel aardig.
 

JMD

Well-known member
En Martin Bosma zijn teksten zijn ook altijd wel aardig.

En dat stuk in de Kamer van (ik meen) Machiel vd Graaf was ook spot on, over dat GL vooraan staat om racisme te roepen als het tegen zwarten is, maar ze niks doen als het tegen blanken is.
 

Atreides

Well-known member

Een nog beknoptere samenvatting van het 'verkiezingsprogramma' van de PVV. Ik zou Grote Geert meteen een sollicitatie sturen.

Nee, dat moet jij doen. Jij begint over dat de PVV ergens tegen gestemd heeft waar ze eerst voor waren (of andersom).

Eeuh, nee:

Ach, gisteren hebben de PVV en FvD (en Van Haga) samen met de VVD weer eens tegen een motie gestemd die de maandelijkse lasten van jan-met-de-pet wat draaglijker zou moeten maken. En maar roepen dat ze voor de gewone burger zijn.

Aan de andere kant ook wel slim. Enerzijds roepen dat je voor Henk en Ingrid bent, maar aan de andere kant er voor zorgen dat Henk en Ingrid het steeds moeilijker krijgen, waardoor ze uit emotie toch wel op je stemmen. En dat volk prikt daar toch niet doorheen. Wat dat betreft zijn Thierry en Geert schoolvoorbeelden van de gewiekste politieke elite waar ze zogenaamd tegen zijn.

Weet jij dan wel die reden

Omdat de PVV notoir onbetrouwbaar is lijkt me hier geen hogere wiskunde.

of is het weer 'boe' roepen omdat het de PVV is en het gewoon bonton is om alles van de PVV slecht te vinden.

Ik vind de PVV een slechte partij (alleen al omdat het geen partij is). Wat linkse rakkers als JFK en gevegt wel of niet 'bon ton' vinden interesseert me geen reet.
 
Bovenaan