Binnenlands nieuws

Atreides

Well-known member
Nee, maar lijkt me belangrijker om te kijken hoe het met het slachtoffer gaat dan de dader te complimenteren met een positieve ontwikkeling.

Hoe wrang ook is dat totaal irrelevant in strafzaak.

Verder moeten we de Is bruiden terughalen, tenminste, dat gaan ze eisen. Word weer gezellig om te volgen

Kinderen en voorstel, was het toch? Wat betreft die bruiden hoop ik dat ze ze allemaal het paspoort afpakken en als landverrader aanmerken.
 

zwammy

Well-known member
Wel vreemd eigenlijk. Meisje voor de rest van haar leven beschadigd en hij krijgt een schouderklopje.
 

zwammy

Well-known member
Ik versta verzachtende omstandigheden door positieve ontwikkelingen als een schouderklopje. Ik versta verkracht worden als levenslang trauma.
 

Atreides

Well-known member
Zwammy heeft wat die verkrachter gewoon gelijk. Enorm ziekelijke zaak.

Ik zie het schouderklopje element niet zo. Maar goed, ik herhaal wat mij betreft is het een krankzinnig lage straf gezien de ernst en impact van het misdrijf.
 

Pascallovic

Well-known member
Ik zie het schouderklopje element niet zo. Maar goed, ik herhaal wat mij betreft is het een krankzinnig lage straf gezien de ernst en impact van het misdrijf.
Het schouderklopje is het benoemen dat hij door zijn Youtubekanaal goed op weg is voor wat betreft integratie in de samenleving en zijn persoonlijke ontwikkeling en dat ze deze opgaande lijn niet willen onderbreken met een zwaardere straf, alhoewel deze wel op zijn plaats is. Klinkt mij als een aanmoediging/schouderklopje van 'het gaat goed', 'ga zo door' of 'fijn dat je met jezelf aan de slag bent gegaan en een plek hebt gevonden' en als beloning straffen wij je minder zwaar want hopelijk blijft die lijn dan stijgen.
 

Atreides

Well-known member
Het schouderklopje is het benoemen dat hij door zijn Youtubekanaal goed op weg is voor wat betreft integratie in de samenleving en zijn persoonlijke ontwikkeling en dat ze deze opgaande lijn niet willen onderbreken met een zwaardere straf, alhoewel deze wel op zijn plaats is. Klinkt mij als een aanmoediging/schouderklopje van 'het gaat goed', 'ga zo door' of 'fijn dat je met jezelf aan de slag bent gegaan en een plek hebt gevonden' en als beloning straffen wij je minder zwaar want hopelijk blijft die lijn dan stijgen.

Ik heb het nog even nagelezen en het lijkt erop dat de rechter verwijst naar het vrijwillig opnemen in de ITB-harde kern programma inclusief positieve inzet en ontwikkeling in dat programma. https://jeugdbeschermingwest.nl/downloads/pages/421/jbwproductencatalogus9-.pdf

Lijkt me geen heel prettig regime. Als mijn interpretatie correct is kan ik me voorstellen dat dit een verzachtende omstandigheid is (en ook daadwerkelijk een vorm van straf).

Mocht jou interpretatie met het youtube kanaal juist zijn acht ik dat lachwekkend van de rechter.
 

Maasveld

Well-known member
Lastige casussen zijn dit wel natuurlijk. Enerzijds dient de dader een straf te krijgen die enigszins recht doet aan het leed van het slachtoffer, anderzijds wil je graag voorkomen dat de dader nog een keer in de fout gaat. Een lange gevangenisstraf lijkt me voor dat tweede niet altijd de beste optie.
 

De Wolf

Well-known member
Vanochtend een idioot in Deventer met zijn auto het terras opgereden.

De slachtoffers van de aanrijding op een terras in de Deventer binnenstad vanmorgen hadden niets te maken met de ruzie die er aan vooraf ging. Dat zegt een ooggetuige tegen RTV Oost. "Die mensen liepen daar gewoon. Echt heel erg", zegt de vrouw die wakker was geworden van de ruzie onder haar appartement en naar buiten had gekeken.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dat soort lui moeten ze in laten slapen. Echt verschrikkelijk wat voor idioten er rondlopen.
 

Ska P 187

Well-known member
Nu geen terrorisme?
Deventer is een Turkse stad, er is niet voor niets een consulaat en de beste doner van heel het Nederlandse.
 

De Wolf

Well-known member
Het is bekend dat er een ruzie was, de dader in een Audi Q7 reed en 37 jaar is.
Daarnaast zou een van de slachtoffers in coma liggen.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan