Binnenlands nieuws

Atreides

Well-known member
Klopt, is ook niks mee. (alleen moeten ze er wel belasting over betalen en dat is niet gebeurd, de Engelse belastingdienst is dan bv ook erg ge?nteresseerd in hetgeen de Engelse Extinction Rebelliondemonstranten ontvangen hebben.)


Van de Engelse fiscaliteiten weet ik niks af. Van de regelgeving in Nederland weet ik dus dat je daarbij een vrijstelling hebt van de belasting (zie link).

Alleen zijn demonstranten die betaald worden om te demonstreren natuurlijk wel iets anders dan demonstranten die niet betaald worden om daar te staan.
Op die manier zijn de aantallen natuurlijk niet helemaal meer eerlijk, want hoeveel komen er om te demonstreren en hoeveel voor het geld.

Dat is natuurlijk heel interessant. De aard van de vrijwilligersregeling doet vermoeden dat er niemand voor de centjes komt. Dat is namelijk het idee dat niemand dat werk kan zien als betaalde arbeid laat staan een deftig docenten loon.

Ik zeg toch niet dat er wat mis is met hem, alleen dat hij geld in Ext. Reb. heeft gestoken. Dat is nota bene van de week door Ext.Reb. zelf bekend gemaakt, alleen voor hoeveel Soros gedoneerd heeft is niet bekend.

Okay prima. Wel zou het tof zijn dat je dan figuren als Poetin en dubieuze buitenlandse regeringen niet meer op ??n lijn zet.
 

JMD

Well-known member
Dat is natuurlijk heel interessant. De aard van de vrijwilligersregeling doet vermoeden dat er niemand voor de centjes komt. Dat is namelijk het idee dat niemand dat werk kan zien als betaalde arbeid laat staan een deftig docenten loon.
Zou je ook zo reageren als blijkt dat Pegida ofzo haar demonstranten betaalt?

Okay prima. Wel zou het tof zijn dat je dan figuren als Poetin en dubieuze buitenlandse regeringen niet meer op ??n lijn zet.
https://www.nporadio1.nl/opinie-com...ak-dubieuze-miljardair-koopt-europese-invloed
Soros is zelf ook dubieus...
 

Atreides

Well-known member
Zou je ook zo reageren als blijkt dat Pegida ofzo haar demonstranten betaalt?

Ik zou zo reageren als de lokale voetbalclub haar vrijwilliger betaald conform de vrijwilligers vergoeding.

Ik vind verder je vergelijking tussen een extreem rechtse organisatie en een de verwachte massale uitsterving niet gepast.

De massa-extinctie zou ongetwijfeld desastreuze gevolgen hebben op ecologisch, economisch en sociaal vlak. ,,De mensheid zal een zeer hoge prijs betalen voor het uitroeien van de enige verzameling van leven die we kennen in het universum", concluderen de onderzoekers.

Het noodlot is nog niet onafwendbaar, benadrukken de onderzoekers, maar ze blijven wel sceptisch. ,,Alles wijst erop dat de aanvallen op biodiversiteit in de komende twee decennia alleen maar zullen toenemen, wat een zeer grimmig toekomstperspectief biedt.


Soros is zelf ook dubieus...

Soros geeft geld aan partijen die hem aanstaan. Wat een ontzettende verassing. Ga je straks ook nog bekennen dat je werkgever je regelmatig betaald?

Lijkt me verder ook goed vergelijkbaar met autocraten die honderden of duizenden doden op hun geweten hebben.
 

JMD

Well-known member
Ik vind verder je vergelijking tussen een extreem rechtse organisatie en een de verwachte massale uitsterving niet gepast.
Duidelijk. Dus demonstranten betalen om een grotere opkomst te hebben mag van jou alleen als het voor de goede zaak is. Dat is in mijn voorbeeld idd heel duidelijk wat de goede zaak is en wat niet, maar daar zit natuurlijk een gigantisch grijs gebied in.


Soros geeft geld aan partijen die hem aanstaan. Wat een ontzettende verassing.
Tuurlijk logisch dat je geld geeft aan iets wat je aanstaat. Ik geef ook niet aan elke collecte.
Maar daar ging mijn post niet over. Soros is zelf ook dubieus, daar kan je wel proberen overheen te praten, maar dat is gewoon een feit. (zie de link in mijn post)
 

SanMark.

Well-known member
20 dagen jeugd detentie voor een toen 18 jarige ( nu 20) Somalische dader voor een verkrachting.

Stapelgek.
 

Atreides

Well-known member
20 dagen jeugd detentie voor een toen 18 jarige ( nu 20) Somalische dader voor een verkrachting.

Stapelgek.

Ik zag het ook voorbij komen. Ik ben wel gecharmeerd van het principe dat je rekening houd met verzachtende omstandigheden.

Ben het met je eens dat de uitspraak desalniettemin stapelgek en schandalig is.
 

Atreides

Well-known member
Vooral nog meer van die migranten binnen halen die 0,0 toevoegen aan onze samenleving.

Ik denk dat we gewoon moeten gaan werken met verwachte bijdrages. De kansen op een positieve bijdrage nemen toe als:
1. Landen van dichtbij zijn;
2. Er een klein cultureel verschil is;
3. Er sprake is van een hoogopleidingsniveau;
4. Er sprake is van velden waar werk in is.

Aangezien je bij EU migranten geen invloed hebt op 3 en 4, maar 1 en 2 wel opgaan dien je bij de overige migranten zo streng mogelijk te selecteren op 3 en 4. Uiteraard omdat adel verplicht ben ik voor het toelaten van asielzoekers maar het zou fijn zijn dat de politici er gewoon eerlijk in zouden zijn dat asielzoekers zonder voorselectie als groep geen positieve inbreng hebben.
 

Atreides

Well-known member
Duidelijk. Dus demonstranten betalen om een grotere opkomst te hebben mag van jou alleen als het voor de goede zaak is.

Je trekt een vergelijking die er niet staat.

Vrijwilligers ongeacht of dat demonstranten zijn mogen daarvoor voor mij een vergoeding hebben.

Ik snap trouwens dat vergoeding een woord is, maar het verbaast me dat iemand met een vergevorderd kennis van rekenen niet in staat is de verschillen op te tellen tussen betalen en vergoeden.

Dat is in mijn voorbeeld idd heel duidelijk wat de goede zaak is en wat niet, maar daar zit natuurlijk een gigantisch grijs gebied in.

Uiteraard. Toch is het niet overdreven moeilijk om daar een onderscheid in aan te brengen. Sterker nog, als je de lijn van de overheid volgt zit je vaak al redelijk goed (er zijn waanzinnig veel instellingen die zijn gekwalificeerd voor 'algemeen nut').

Maar daar ging mijn post niet over. Soros is zelf ook dubieus, daar kan je wel proberen overheen te praten, maar dat is gewoon een feit. (zie de link in mijn post)

Ik heb naar je link gekeken en zie dat het dubieus zou zijn omdat hij afspraken maakt. Persoonlijk zou ik het raarder vinden als hij een paar miljoen overmaakt en je er veel plezier mee wenst. Kortom, WAT is er dubieus?
 

JMD

Well-known member
Kortom, WAT is er dubieus?
Wil je het niet lezen ofzo? Staat toch duidelijk onderaan het artikel.
"De 86-jarige effectenhandelaar is niet geheel van onbesproken gedrag. In de jaren 80 handelde hij met voorkennis in aandelen van een Franse bank. En in de jaren 90 speculeerde hij met gigantische sommen geld tegen de Britse pond. De regering moest de munt uiteindelijk devalueren en Soros werd daar zo’n 1 miljard dollar rijker van."
Zelfs de NPO noemt hem al dubieus...

En ja, dat iemand eisen stelt aan wat er met zijn gedoneerde geld gebeurt lijkt me logisch.
 

Atreides

Well-known member
Wil je het niet lezen ofzo? Staat toch duidelijk onderaan het artikel.
"De 86-jarige effectenhandelaar is niet geheel van onbesproken gedrag. In de jaren 80 handelde hij met voorkennis in aandelen van een Franse bank.

Dus iemand die jaarlijks miljoenen over de bank gireerd aan goede doelen met een van niks verdient fortuin van > 18 miljard heeft verdient is dubieus omdat hij ooit een boete heeft gehad? Ik ben niet overtuigd.

En in de jaren 90 speculeerde hij met gigantische sommen geld tegen de Britse pond. De regering moest de munt uiteindelijk devalueren en Soros werd daar zo’n 1 miljard dollar rijker van.. .


Je mag het dubieus vinden. Maar speculeren en investeren (en is het speculeren als je een aantoonbare track record hebt?) zijn toegestane activiteiten.

Ging ook al lekker met de NOS:
Wat heeft de kritiek op Soros te maken met antisemitisme?

Kritiek op Soros uit rechtse hoek bevat volgens organisaties die tegen discriminatie strijden vaak zogeheten dog whistles (hondenfluitjes) - verhulde, gecodeerde taal die wordt gebruikt als subtiel herkenningspunt voor een doelgroep met racistische en/of antisemitische denkbeelden.

Het kan evenwichtige berichtgeving over de miljardair lastig maken, zoals de NOS eerder deze week merkte. Een achtergrondartikel over de criticasters van Soros werd gepubliceerd onder de kop: George Soros: invloedrijke bemoeial met tentakels ver in de wereldpolitiek. "De jood Soros steunt organisaties die regeringen openlijk bekritiseren (...). Dat moet stoppen, zeggen tegenstanders", luidde een alinea uit het stuk, dat volgens critici meer dan een echo van antisemitische vooroordelen bevatte.

NOS-hoofdredacteur Marcel Gelauff ging woensdag door het stof. Hij noemde het woordgebruik in het stuk "absurd" en het verschijnen ervan "heel vervelend". Volgens Gelauff wilde zijn redactie laten zien hoe tegenstanders van Soros hem framen en was het niet de bedoeling te impliceren dat de kritiek op de miljardair werd onderschreven door de NOS.
https://www.nu.nl/weekend/5533298/george-soros-en-waarom-heeft-hij-zo-veel-tegenstanders.html

En ja, dat iemand eisen stelt aan wat er met zijn gedoneerde geld gebeurt lijkt me logisch

:duim:
 

JMD

Well-known member
Dus iemand die jaarlijks miljoenen over de bank gireerd aan goede doelen met een van niks verdient fortuin van > 18 miljard heeft verdient is dubieus omdat hij ooit een boete heeft gehad? Ik ben niet overtuigd.

Je mag het dubieus vinden. Maar speculeren en investeren (en is het speculeren als je een aantoonbare track record hebt?) zijn toegestane activiteiten.

Je wilt het dus niet zien.
Zoek eens wat verder dan je neus lang is. Kijk eens hoe die man in WO II ontsnapt is aan de Nazi's en hoe hij gedrag van zijn ouders later goed praatte. (zoek maar eens op 'Soros' en '60 minutes' waarin hij dit allemaal toegeeft)
Is veroordeeld voor handel met voorkennis.
Die man is rijk geworden ten koste van anderen, en niet zo'n beetje ook. Dat miljard dat hij verdiende door te speculeren op de val van het pond (zijn bijnaam is ook wel 'de man die de bank van Engeland brak') zorgde ervoor dat de huizenprijzen in Engeland drastisch daalden, dus dat ging ten koste van de middenklasse aldaar.
In Zuidoost Azi? heeft hij zoiets later ook geprobeerd, in Thailand beschouwden ze hem als 'economische oorlogsmisdadiger'.

De beste man probeert via giften ervoor te zorgen dat we allemaal onder de Wereldbank, VN en het IMF gaan vallen.
Hij doet zich door zijn giften voor als een sociale man, maar die man wil maar 1 ding: zelf er beter van worden.

Toen men in Amsterdam mid jaren 70 huizen sloopte vanwege de aanleg van de metro stond er op 1 van de huizen die net aan gespaard zou blijven de volgende spreuk: "Hoedt u voor de als links vermomde rechtsen, mijdt ze als pest, want ze zijn erger dan de rest". (de metro werd aangelegd ten tijde van een links stadsbestuur)
Dat gevoel heb ik ook bij Soros.
 

Atreides

Well-known member
Je wilt het dus niet zien..

Misschien moet jij je gewoon een keer verdiepen in hoe economie?n en markten werken. Dat scheelt een hoop.

Als je de munt verkeerd positioneert wordt hij vroeg of laat gebroken of je hebt een extreem dure hobby in stand gehouden.

https://www.investopedia.com/ask/answers/08/george-soros-bank-of-england.asp

https://www.investopedia.com/ask/answers/08/george-soros-bank-of-england.asp

Zoek eens wat verder dan je neus lang is.

Aha, je hebt dus wel argumenten, maar waarom GEEF je ze dan niet?

Kijk eens hoe die man in WO II ontsnapt is aan de Nazi's en hoe hij gedrag van zijn ouders later goed praatte. (zoek maar eens op 'Soros' en '60 minutes' waarin hij dit allemaal toegeeft)

Ik heb even de samenvatting gelezen en ik zie dat extreem rechtse gekkies, nazi's en anti-semieten zich verdringen om Soros te veroordelen. Het lijkt toch veel genuanceerder te liggen:
https://www.cbsnews.com/news/who-is-george-soros-and-why-is-he-blamed-in-every-right-wing-conspiracy-theory/

Is veroordeeld voor handel met voorkennis.

Het mag niet. Maar er mogen wel meer dingen niet. If you can't stand the heat get out of the kitchen is een bekend spreekwoord. Wel deze man heeft bijna zijn hele leven in de keuken gestaan en heeft een (voor zijn schaal) marginale brandplek.

Die man is rijk geworden ten koste van anderen, en niet zo'n beetje ook. Dat miljard dat hij verdiende door te speculeren op de val van het pond (zijn bijnaam is ook wel 'de man die de bank van Engeland brak') zorgde ervoor dat de huizenprijzen in Engeland drastisch daalden, dus dat ging ten koste van de middenklasse aldaar.

The trading losses in August and September were estimated at ?800 million, but the main loss to taxpayers arose because devaluation could have made them a profit. The Treasury papers[3] show that if the government had maintained $24 billion foreign currency reserves and the pound had fallen by the same amount, the UK would have made a ?2.4 billion profit on the pound sterling's devaluation.[4]

Kortom prutswerk van de Britse overheid en Bank of England.
https://en.wikipedia.org/wiki/Black_Wednesday

Je opmerking over housing prices kan ik ook totaal niet plaatsen
;In the months leading up to Black Wednesday, George Soros had been building a huge short position in pounds sterling that would become immensely profitable if the pound fell below the lower band of the ERM. Soros recognized the unfavourable position at which the United Kingdom joined the ERM, believing the rate at which the UK was brought into the Exchange Rate Mechanism was too high, their inflation was also much too high (triple the German rate), and British interest rates were hurting their asset prices.[6] Soros made over ?1 billion[7] in profit by short selling sterling.


In Zuidoost Azi? heeft hij zoiets later ook geprobeerd, in Thailand beschouwden ze hem als 'economische oorlogsmisdadiger'.

Het is een beetje een herhaling van zetten, maar als de koppeling die je als munt maakt niet re?el is ?f je mist de vuurkracht om deze irre?le muntkoppeling te verdedigen roep je een probleem over jezelf af.

De beste man probeert via giften ervoor te zorgen dat we allemaal onder de Wereldbank, VN en het IMF gaan vallen.

Alu-hoedje alert.


Hij doet zich door zijn giften voor als een sociale man, maar die man wil maar 1 ding: zelf er beter van worden.

Hoe doe je dat precies als je het merendeel van je priv? vermogen weggeeft?

Toen men in Amsterdam mid jaren 70 huizen sloopte vanwege de aanleg van de metro stond er op 1 van de huizen die net aan gespaard zou blijven de volgende spreuk: "Hoedt u voor de als links vermomde rechtsen, mijdt ze als pest, want ze zijn erger dan de rest". (de metro werd aangelegd ten tijde van een links stadsbestuur)

Kan Wilders fijn in zijn zak steken.
 

SanMark.

Well-known member
Wat waren de verzachtende omstandigheden in deze?

1 leeftijd
2 kwetsbare persoonlijkheid
3 verstandelijke vermogens
4 geen strafblad
5 stabiliteit leefsituatie
6 positieve ontwikkelingen

Positieve ontwikkeling was dat hij nu een volg had met wel 330 volgers.

Denk vermogen was achtergebleven bij zijn leeftijd, maar dat is standaard bij de Somali?rs . Enige voordeel van zo'n lage straf is dat je als familie van het meisje niet te lang hoeft te wachten om die jongen te grazen te nemen.
 

Atreides

Well-known member
Positieve ontwikkeling was dat hij nu een volg had met wel 330 volgers.

Was iets met opleiding.

Denk vermogen was achtergebleven bij zijn leeftijd, maar dat is standaard bij de Somali?rs . Enige voordeel van zo'n lage straf is dat je als familie van het meisje niet te lang hoeft te wachten om die jongen te grazen te nemen

Misschien moeten ze die soort jochies gewoon ??k verkrachten met (een varkenspoot ofzo) em daar een filmpje van maken en dat onder zijn gehele sociale omgeving verspreiden. ' Eer defence Nederland' ofzo. Kijken hoe hard dit soort zedendelicten daalt bij kansculturen.
 

zwammy

Well-known member
Nee, maar lijkt me belangrijker om te kijken hoe het met het slachtoffer gaat dan de dader te complimenteren met een positieve ontwikkeling.

Verder moeten we de Is bruiden terughalen, tenminste, dat gaan ze eisen. Word weer gezellig om te volgen.
 
Bovenaan