Binnenlands nieuws

Batigoal

Well-known member
Is vaak wel de opmaat naar meer.



Probleem is natuurlijk dat je daar de wallen niet voor hoeft te sluiten. Met gewoon handhaven ben je er ook al. Maar dat doen we in Nederland lever niet.

Daar ben ik het mee eens. Heb ik volgens mij vaker gezegd, maar je ziet in meerdere sectoren dat er de afgelopen jaren vooral bezuinigd is op de handhaving. Waardoor je op veel vlakken in de problemen komt.
 

Atreides

Well-known member
Daar ben ik het mee eens. Heb ik volgens mij vaker gezegd, maar je ziet in meerdere sectoren dat er de afgelopen jaren vooral bezuinigd is op de handhaving. Waardoor je op veel vlakken in de problemen komt.

Het kan toch niet zo zijn dat we in Nederland maar allerlei dingen gaan sluiten omdat we te laks zijn om de meest fundamentele overheidstaak (geweldsmonopolie / wetshandhaving) uit te voeren.

Verder heb ik sterk de indruk dat onze politici en zeker van die linkse typetjes het stiekem wel erg prettig vinden om vooral niet te veel hoeven te handhaven.

Wat betreft de overheidsfinanci?n is het ondertussen een gotspe dat we niet wat meer uitgeven. Het geld klotst over de plinten, lenen is bijna gratis en ondertussen is de staat nog steeds aan het bezuinigen.
 

Eef de Kip

Well-known member
Zelfs dat niet per s?; ze wil vooral de illegaliteit en criminaliteit weghebben. Lijkt me dat daar geen verstandig mens tegen is, maar goed dankzij o.a. de framing van de Telegraaf hebben een hoop domme mensen weer een stok om mee te slaan.

Nou ja, daar geeft ze zelf natuurlijk voldoende reden toe door het toe te spitsen op de Wallen. Scheelt wellicht een hoop dronken Engelsen maar ik heb de indruk dat er qua criminaliteit dringender issues zijn in Amsterdam.
Verder begrijp ik dat het sluiten van de Wallen in houdt dat de gemeente voor een jezusbedrag panden op koopt van eigenaren en daar tientallen miljoenen aan belastinggeld aan spendeert. Het is maar waar je de prioriteiten legt.
 

De Wolf

Well-known member
Je kan de wallen en koffieshops wel sluiten maar dan gaat het wel ergens anders illegaal verder.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Zo voor handhaving. Sinds vorige maand kom je nauwelijks meer een snorfiets tegen op het fietspad en sinds deze maand is een fietser met telefoon een zeldzaamheid. Nu nog tegen het verkeer inrijden gaan handhaven en Amsterdam is qua verkeer een stuk relaxter.
 

zwammy

Well-known member
Nou ja, daar geeft ze zelf natuurlijk voldoende reden toe door het toe te spitsen op de Wallen. Scheelt wellicht een hoop dronken Engelsen maar ik heb de indruk dat er qua criminaliteit dringender issues zijn in Amsterdam.
Verder begrijp ik dat het sluiten van de Wallen in houdt dat de gemeente voor een jezusbedrag panden op koopt van eigenaren en daar tientallen miljoenen aan belastinggeld aan spendeert. Het is maar waar je de prioriteiten legt.

Heeft de prins met dat achterlijk brilleke niet alle panden opgekocht?
 
Bovenaan