Binnenlands nieuws

Unregistere

Well-known member
Ongeluk hier om de hoek in Alblasserdam op een industrieterrein waarbij giftige gassen zijn vrijgekomen. De wind zorgt ervoor dat het tot Utrecht en daar voorbij te ruiken valt. Je kunt van het inademen luchtwegproblemen krijgen en gaan kotsen, maar het is geen gevaarlijke stof hoor...

Had je er in Ridderkerk last van dan, qua geur? In Ambacht was er niets te ruiken en werd de waarschuwing om binnen te blijven door de gemeente al vrij snel ingetrokken. Wind stond duidelijk de andere kant op. Alleen toen we met de bus op weg waren naar Hoornaar en bij Alblasserdam de snelweg opdraaiden, roken we het heel even.
 

Batigoal

Well-known member
Had je er in Ridderkerk last van dan, qua geur? In Ambacht was er niets te ruiken en werd de waarschuwing om binnen te blijven door de gemeente al vrij snel ingetrokken. Wind stond duidelijk de andere kant op. Alleen toen we met de bus op weg waren naar Hoornaar en bij Alblasserdam de snelweg opdraaiden, roken we het heel even.

Behoorlijk en best lang nog. Pas vanmiddag was het weg.
 

JMD

Well-known member
Nou dat lijkt me duidelijk dat dit het laatste jaar met de eindejaars vuren is geweest.
Lijkt me ook ja.

Maar die vuren zijn ooit toegestaan om te voorkomen dat het in Den Haag/Scheveningen uit de hand liep. Dan loop je wel het risico dat het in de stad nu weer uit de hand gaat lopen.
 

SanMark.

Well-known member
Het minste wat je kan doen nu, is de burgemeester een schop geven en de organisatie aansprakelijk stellen voor de chaos.
 

Batigoal

Well-known member
Lijkt me ook ja.

Maar die vuren zijn ooit toegestaan om te voorkomen dat het in Den Haag/Scheveningen uit de hand liep. Dan loop je wel het risico dat het in de stad nu weer uit de hand gaat lopen.

Ja, zoiets heb ik toen ook gelezen. Beetje omgekeerde wereld natuurlijk.
 
Bovenaan