Binnenlands nieuws

Pascallovic

Well-known member
Moet je wel zoveel kinderen willen vervoeren met zo'n ding? Allemaal logischerwijs vast met een riem. Als er iets onverwachts gebeurd kun je ook niet snel wegkomen. Hoe veilig is zoiets?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Veilig verkeer Nederland noemde het eerder al gevaarlijk.

Die postbodes gaan ook nog wel brokken maken. Die hebben volkomen schijt aan alle verkeersregels. Nu is dat in Amsterdam op zich normaal, maar de controle van zo?n apparaat is gewoon een stuk lager dan die van een fiets, scooter of auto.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Moet je wel zoveel kinderen willen vervoeren met zo'n ding? Allemaal logischerwijs vast met een riem. Als er iets onverwachts gebeurd kun je ook niet snel wegkomen. Hoe veilig is zoiets?

1 ernstig ongeval zou niet moeten opwegen tegen de voordelen lijkt me. Ik heb die dingen nog nooit negatief in het nieuws gezien verder, jij wel?
 

Max

Administrator
Forumleiding
1 ernstig ongeval zou niet moeten opwegen tegen de voordelen lijkt me. Ik heb die dingen nog nooit negatief in het nieuws gezien verder, jij wel?

Ik lees dat Veilig verkeer Nederland er al negatief heeft over geoordeeld. Daarnaast zijn het er relatief weinig die op de weg zijn en ook nog relatief kort. Ik zie wel aanleiding om nog eens te beoordelen of die dingen veilig genoeg zijn of dat er nog maatregelen nodig zijn om het veiliger te maken.
 

Pascallovic

Well-known member
1 ernstig ongeval zou niet moeten opwegen tegen de voordelen lijkt me. Ik heb die dingen nog nooit negatief in het nieuws gezien verder, jij wel?
Ik vind dat je na een dergelijk ongeval moet onderzoeken hoe veilig zo'n ding is. Ik vind het er niet super veilig uit zien. Natuurlijk heeft het ook zijn voordelen zo'n ding. Dus dat moet je gewoon meewegen. Volgens mij zijn wij in Nederland relatief streng voor wat betreft de veiligheid in voertuigen op de weg, dus kunnen we hier in elk geval naar kijken. Als blijkt dat het net zo veilig is als kinderen in een auto vervoeren, dan hoef je niks te doen.

Het type wat Janssen laat zien ken ik niet. Andere typen wel.
 

Hankie

Well-known member
Ik lees dat Veilig verkeer Nederland er al negatief heeft over geoordeeld. Daarnaast zijn het er relatief weinig die op de weg zijn en ook nog relatief kort. Ik zie wel aanleiding om nog eens te beoordelen of die dingen veilig genoeg zijn of dat er nog maatregelen nodig zijn om het veiliger te maken.

Ze rijden bij ons zeker al een jaar of 5. Die dingen gaan ook best hard en vaak van die jonge gasten of grietjes erachterop
 

gevegt

Well-known member
electric-carg-bike-oss-stint-kids.jpg


Zoiets was het blijkbaar.

Onbegrijpelijk dat zo'n omgebouwde palletwagen op de openbare weg mag.
 

Batigoal

Well-known member
Wat traumatisch voor de treinmachinist ook. Mogelijk het zien gebeuren en weten dat je niets meer op tijd kan doen.
 

Pascallovic

Well-known member
Wat traumatisch voor de treinmachinist ook. Mogelijk het zien gebeuren en weten dat je niets meer op tijd kan doen.
Iedereen die dit ziet gebeuren (schijnt dat daar ook meerdere kinderen tussen zaten) krijgt dit niet zomaar uit het geheugen. Ook natuurlijk de treinmachinist. Die gaat een tijdje thuiszitten.
 

Maasveld

Well-known member
Ergens in Mei kwam er zo eentje net voor mijn auto tot stilstand. Een onhandige vrouw achterop die horten en stotend haar weg vervolgde. 3 kinderen erin. Alles moet snel en makkelijk en allemaal uit tijdgebrek.
Dat klinkt anders niet bepaald snel en makkelijk.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Komt terug met bommen, wedden.

Heeft een strafblad van een encyclopedie zo te horen
 
Bovenaan