Binnenlands nieuws

gevegt

Well-known member
De huurtoeslag zit al in de onderste belastingschijf waar ook de hypotheekaftrek dus hoort.

De hoogste inkomens hebben meer trucjes om belasting te ontwijken dan mensen met zorgtoeslag want die betalen wel de volle mep aan belastingen.

Het gaat mij erom dat al die toeslagen zijn ingevoerd om de laagste inkomens nog lager te maken en dan kunstmatig weer hoger te maken. Echt een belachelijk systeem.

gevegt

Well-known member
Mooi.
Aan de andere kant: persoonlijk voor mij jammer, want ga begin 2019 verhuizen naar een nieuwbouwhuis en dan moet ik mijn huidige nog kwijt. Prijzen liepen lekker op de laatste tijd. ;)
Hopelijk stort de hele markt in met een procentje of 124.

leo1949

Well-known member
Nog geen eens een gemiddelde werkdag van 8 uur. Oh wat zwaar.

Dat is ongeveer 10 uur meer dan jij per week.
Dus per maand is dat een EXTRA werkweek.
Dan hebben we het nog niet eens over de vakantiedagen.
Dat waren bij ons 12 dagen en bij jou 12 weken per jaar.
Het wordt tijd dat je een keer echt aan het werk gaat zonder betaalde koffie en lunchepauzes want die hadden wij ook niet.
En dan in de avond nog naar de avondschool.
Je moet nog een hele hoop uren werken wil je mij nog inhalen.

ElSimao

Active member
Er zijn dus veganisten die een hond en 'of kat nemen en dat beest nooit vlees te eten geven.
Dan ben je toch wel een ongelofelijke klootzak.

Tuurlijk zijn er veganisten die er te ver in gaan, maar rationeel bekeken zijn die mensen een zege voor de planeet. Iedereen heeft de mond vol over global warming, maar er daadwerkelijk iets aan doen zoals geen vlees meer eten, doen er maar zeer weinig. Wat nog los staat van al het dierenleed wat we met zn allen aanrichten.

gevegt

Well-known member
Tuurlijk zijn er veganisten die er te ver in gaan, maar rationeel bekeken zijn die mensen een zege voor de planeet. Iedereen heeft de mond vol over global warming, maar er daadwerkelijk iets aan doen zoals geen vlees meer eten, doen er maar zeer weinig. Wat nog los staat van al het dierenleed wat we met zn allen aanrichten.

Zo lult dochter gevegt ook, maar ondertussen wel soja vreten wat uit Argentini? komt.

ElSimao

Active member
Zo lult dochter gevegt ook, maar ondertussen wel soja vreten wat uit Argentini? komt.

Productie en consumptie kunnen beter op elkaar afgestemd worden, maar dat doet verder niet echt af aan het punt. Kijk, jij vindt iemand die een kat geen vlees geen een klootzak en daar ben ik het mee eens. Een kat is een roofdier en heeft dus vlees nodig. Maar zelf heb je natuurlijk ook al wat dierenleed veroorzaakt met jouw vleesconsumptie, wat maakt jou dat dan?

gevegt

Well-known member
Productie en consumptie kunnen beter op elkaar afgestemd worden, maar dat doet verder niet echt af aan het punt. Kijk, jij vindt iemand die een kat geen vlees geen een klootzak en daar ben ik het mee eens. Een kat is een roofdier en heeft dus vlees nodig. Maar zelf heb je natuurlijk ook al wat dierenleed veroorzaakt met jouw vleesconsumptie, wat maakt jou dat dan?
Een echte kerel.
Nog altijd voor het slapen gaan eet ik een rauw stuk vlees.

leo1949

Well-known member
Er zijn dus veganisten die een hond en 'of kat nemen en dat beest nooit vlees te eten geven.
Dan ben je toch wel een ongelofelijke klootzak.

Honden hebben een spijsverteringsorgaan en gebit wat op vleeseten is gebaseerd.
Je gaat leeuwen en tijgers ook geen spinazie voeren.
Mensen doen rare dingen die gewoon tegen de natuur zijn.

SanMark.

Well-known member
Ja met 25 gulden per week ben ik begonnen dus dat lukte makkelijk.
Ik zou eigenlijk wel willen dat die tijd weer terug kwam zodat jij eens echt konden werken want dat hou je waarschijnlijk niet vol en dan lul je wel anders.

Je geld gewoon wat slimmer investeren. En waar kon je in die tijd je geld eigenlijk aan opmaken ?

Er was helemaal niets dus van die 25 gulden kon je er makkelijk 15 in je spaarpot gooien, of heb jij dat nooit geleerd Japie de Krekel ?

EDIT

Volgens mij ben ik in de war met een andere krekel die alles opmaakt.

Bovenaan