Binnenlands nieuws

ElSimao

Active member
Het is toch totaal niet interessant wat Baudet vindt van een schreeuwerig huppelkutje die bekend is geworden omdat ze een schreeuwerig huppelkutje is en kennelijk met alle winden meewaait?

Je eerste zin (bewering van Baudet) gaat natuurlijk niet voor iedereen op, maar er zijn nu eenmaal helaas een hoop mensen (en dus ook vrouwen) die geen ruggengraat hebben en totaal geen idee hebben wat ze eigenlijk vinden en zeggen.

Ik vind het vanuit een psychologisch oogpunt wel interessant allemaal. Ze was zo anti-Baudet dat het was gek is dat ze nu hokt met iemand die exact dezelfde denkbeelden heeft. Heb even op de twitter van die vent gekeken en hij heeft een duidelijke mening over "links" en politiek in het algemeen. Ik denk dat ze vanaf het begin al gefascineerd was door die types en dat al dat gedoe van haar eigenlijk een teken van affectie was. Hoe boos ze ook overkwam. En die wetenschap kun je dan weer doortrekken naar andere situaties.
 

Batigoal

Well-known member
Ik vind het vanuit een psychologisch oogpunt wel interessant allemaal. Ze was zo anti-Baudet dat het was gek is dat ze nu hokt met iemand die exact dezelfde denkbeelden heeft. Heb even op de twitter van die vent gekeken en hij heeft een duidelijke mening over "links" en politiek in het algemeen. Ik denk dat ze vanaf het begin al gefascineerd was door die types en dat al dat gedoe van haar eigenlijk een teken van affectie was. Hoe boos ze ook overkwam. En die wetenschap kun je dan weer doortrekken naar andere situaties.

Wat mij altijd intrigeert is hoe boos men soms kan worden om de mening van andere mensen. Op social media zie je dat uiteraard heel veel. En alsof je door heel boos te doen naar die andere persoon diegene overtuigd van je gelijk.

Van die boze accounts die de hele dag door zich druk maken over allerlei zaken en blijkbaar de tijd hebben om tientallen tweets te versturen en hele discussies te houden. Lopen die mensen op hun werk ook zo rond met zoveel boosheid? Want ik ga er even vanuit dat ze dat Twitteren doen onder werktijd.
 

ElSimao

Active member
Wat mij altijd intrigeert is hoe boos men soms kan worden om de mening van andere mensen. Op social media zie je dat uiteraard heel veel. En alsof je door heel boos te doen naar die andere persoon diegene overtuigd van je gelijk.

Overtuigt.

Ik denk dat de boosheid voornamelijk dient om jezelf van je eigen gelijk te overtuigen. De mening van de ander heeft namelijk een dermate impact op je, dat je je balans verliest. Als het voor jou obvious is dat de ander geen gelijk heeft, is het simpel om je kalmte te bewaren. Als iemand bijvoorbeeld stelt dat gras blauw is (en het niet zo'n natuurkundige ofzo is die dan over lichtweerkaatsingen e.d. gaat beginnen) kun je gewoon simpel zeggen dat ie geen gelijk heeft. Komt iemand met een vraag waar je het antwoord niet echt op weet of waarbij je twijfelt, komt de reactie vaak een stuk emotioneler eruit. En dat niet alleen om de ander, maar met name om je eigen twijfels te sussen en je beter over jezelf te voelen.

Hoe bozer / emotioneler iemand doet, over het algemeen hoe minder zeker die persoon is van zijn of haar gelijk.
 

Janssen

Well-known member
Binnenlands nieuws

Ja, dank je voor de bevestiging van mijn post :duim:

Mijn advies was niet meer op mij te reageren. Als je dat als een bedreiging ziet heb je een heel vervelend leven, als is het op een zolderkamertje.

Verder kon je je ook hier weer niet inhouden. Ik reageer op Batigoal en jou was niks gevraagd. Opzouten dus.
 

JMD

Well-known member
Gisteren kwam het mij ter ore dat Anne-Fleur Dekker een vriendje heeft dat lid van FvD is. Eerst de aandacht zoeken omtrent hoe vreselijk die vent wel niet is en hoe racistisch / sexistisch / xenophoob etc. en dan een relatie met iemand aangaan die het helemaal eens met die vent is.
Stond zelfs laatst een groot interview in de Metro met Anne-Fleur en haar vriend. Ze is er nu achter gekomen dat er meerdere kanten aan een medaille zitten qua mening. Vorige zomer was iedereen die het niet met haar eens was op zijn minst facistisch.
Ach ja, de liefde... :)

Maar een opvallende omslag inderdaad. Overigens is ze (gaf ze in dat interview aan) een aantal vrienden kwijt, want die vonden dat je niet met zo'n facist kon daten... Was ook een eye-opener voor haar, men bleek aan de linkerkant toch niet zo verdraagzaam voor andere mening als ze altijd propageren.
 

ElSimao

Active member
Mijn advies was niet meer op mij te reageren. Als je dat als een bedreiging ziet heb je een heel vervelend leven, als is het op een zolderkamertje.

Verder kon je je ook hier weer niet inhouden. Ik reageer op Batigoal en jou was niks gevraagd. Opzouten dus.

Ja, we moesten uit jouw buurt blijven en krijgen het "advies" om niet meer op je te reageren. Zoals Abu al aangaf werkt het allemaal een beetje op de lachspieren en is het moeilijk om serieus te nemen.

Hoe pretentieuzer je gaat doen, hoe leuker het is om jou aan te pakken.

Stond zelfs laatst een groot interview in de Metro met Anne-Fleur en haar vriend. Ze is er nu achter gekomen dat er meerdere kanten aan een medaille zitten qua mening. Vorige zomer was iedereen die het niet met haar eens was op zijn minst facistisch.
Ach ja, de liefde... :)

Maar een opvallende omslag inderdaad. Overigens is ze (gaf ze in dat interview aan) een aantal vrienden kwijt, want die vonden dat je niet met zo'n facist kon daten... Was ook een eye-opener voor haar, men bleek aan de linkerkant toch niet zo verdraagzaam voor andere mening als ze altijd propageren.

Fascisme.

Mja, het is niet dat AFD het alleen maar niet eens wat met Baudet. Ze bedreigde hem zelfs (taart op hem gooien) en vroeg waar ie allemaal aanwezig was. Ging heel ver en dan een zomer later iemand lopen neuken die dezelfde opvattingen heeft? Dat gaat verder dan een andere kant van de medaille zien, ik denk dat die man en zijn ideeen haar altijd al fascineerden en dat ze daar nu eindelijk aan toegeeft.

Baudet kan een prachtige "told you so" houden. Ben benieuwd of ie dat gaat doen.
 

Janssen

Well-known member
Haha, aanpakken nog wel. Pretentieus is ook wel een grappig woord uit jouw narcistische mondje.

Maar het maakt mij verder niet uit om elk topic te laten ontsporen hoor, laat ze maar komen.
 

ElSimao

Active member
Haha, aanpakken nog wel. Pretentieus is ook wel een grappig woord uit jouw narcistische mondje.

Maar het maakt mij verder niet uit om elk topic te laten ontsporen hoor, laat ze maar komen.

Dus van "blijf alsjeblieft uit mijn buurt" is het een half uur later "laat maar komen".

Je draait nog sneller dan AFD
 
Bovenaan