Binnenlands nieuws

Max

Administrator
Forumleiding
Kinderen uit een normaal milieu schrikken voldoende van een stevige reprimande. Kinderen die al teveel hebben gezien en meegemaakt zal je vermoedelijk een heel ander traject mee in moeten gaan. Ik heb daar echter niet voor doorgeleerd.
 

Abubakari

Well-known member
Het gebeurt, niet altijd, maar het lijkt mij ook niet dat je dat moet willen. Als ik me niet vergis werk jij met kinderen, hoe kijk jij er tegenaan dat kinderen van 12 uren opgesloten worden? Ik ben ook niet van het pamperen, maar kinderen van 12 om zoiets uren vast zetten vind ik ook niet wenselijk.
 

JMD

Well-known member
Het gebeurt, niet altijd, maar het lijkt mij ook niet dat je dat moet willen. Als ik me niet vergis werk jij met kinderen, hoe kijk jij er tegenaan dat kinderen van 12 uren opgesloten worden? Ik ben ook niet van het pamperen, maar kinderen van 12 om zoiets uren vast zetten vind ik ook niet wenselijk.
Daar ben ik idd geen voorstander van, maar er zit nog wel een flinke ruimte tussen een reprimande en uren opsluiten.
En verder moet je kijken naar de achtergrond, de hoeveelste keer iemand opgepakt wordt, de leeftijd (want iemand van 16 behandel je anders dan iemand van 12) enz.

Voor sommige kinderen werkt een reprimande gewoon niet, dat zie ik op mijn werk ook.
 

JFK

Well-known member
Als kinderen in aanraking komen met de politie moet er een advocaat erbij zitten.
Tsja en dat kan wel eens even duren voordat zo'n advocaat op het bureau verschijnt.
 

erka

Well-known member
Net alsof alle kinderen 12 uur worden vastgezet als ze iets gejat hebben. Dan zal er wel meer spelen lijkt me.
 

Abubakari

Well-known member
Dat zeg ik ook niet, ik lees echter wel dat het gebeurt en niet dat het alleen bij regelmatige boefjes gebeurt. Ik denk ook niet dat die man uit dat stuk van AT5 er een voorstander van is om veelplegertjes elke keer maar weer een reprimande te geven.
 

De Wolf

Well-known member
Voor het jatten van een pak koekjes zal je waarschijnlijk naar Halt gaan of hoe dat tegenwoordig mag heten.
En uren zitten zal ook niet snel gebeuren of je moet om 12 uur in de nacht worden opgepakt want dan zal ik als ouder ook zeggen dat ik hem de volgende ochtend wel een keer op kom halen.
 

JFK

Well-known member
Voor het jatten van een pak koekjes zal je waarschijnlijk naar Halt gaan of hoe dat tegenwoordig mag heten.
En uren zitten zal ook niet snel gebeuren of je moet om 12 uur in de nacht worden opgepakt want dan zal ik als ouder ook zeggen dat ik hem de volgende ochtend wel een keer op kom halen.

Het is echt het wachten op de advocaat. Dat duurt gewoon erg lang. En dat wachten, dat doe je in de cel.
Na het eindelijk verschijnen van de advocaat gaat het verhoorproces pas beginnen. Dat duurt ongeveer een half uurtje.
 

zwammy

Well-known member
Kunnen gelijk beginnen. 13 jarig menneke opgepakt na een steekpartij. Was om 04.30. Ik lag toen eigenlijk altijd in bed als 13e jarige.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Kinderen van die leeftijd die op dat tijdstip nog buiten rondlopen kun je sowieso beter maar elders onderdak bieden.
 

Janssen

Well-known member
Kunnen gelijk beginnen. 13 jarig menneke opgepakt na een steekpartij. Was om 04.30. Ik lag toen eigenlijk altijd in bed als 13e jarige.

Ik ook. En als ik nog wakker was lag ik waarschijnlijk met m?n leuter te spelen maar was ik zeker niet op straat.
 

Abubakari

Well-known member
Het is echt het wachten op de advocaat. Dat duurt gewoon erg lang. En dat wachten, dat doe je in de cel.
Na het eindelijk verschijnen van de advocaat gaat het verhoorproces pas beginnen. Dat duurt ongeveer een half uurtje.

Toen ik 12/13 was werd er ook wel eens iemand betrapt op jatten. In de pauze ging de halve klas op rooftocht om snoep te pikken bij het benzinestation of bij de supermarkt, maar daar kwamen geen advocaten aan te pas. Mee naar het kantoortje in de supermarkt en dan kwam er soms een politieagent, maar volgens mij belden ze meestal gewoon naar de school, die pakten het dan met de ouders op volgens mij.
 

Ska P 187

Well-known member
Je kunt een 12/13 jarige toch rustig even een paar uur in een celletje zetten zodat hij over zijn zonden na kan denken.
Bezint eer ge begint, werd mij even daarvoor nog verteld, tot zo!
Geen advocaat bijgekomen overigens, niet eens mijn ouders gecontact. Dat vond ik wel tof.
Dat spreekwoord ben ik nooit meer vergeten overigens en heeft me nog wel eens weerhouden.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan