Daar ben ik idd geen voorstander van, maar er zit nog wel een flinke ruimte tussen een reprimande en uren opsluiten.Het gebeurt, niet altijd, maar het lijkt mij ook niet dat je dat moet willen. Als ik me niet vergis werk jij met kinderen, hoe kijk jij er tegenaan dat kinderen van 12 uren opgesloten worden? Ik ben ook niet van het pamperen, maar kinderen van 12 om zoiets uren vast zetten vind ik ook niet wenselijk.
Voor het jatten van een pak koekjes zal je waarschijnlijk naar Halt gaan of hoe dat tegenwoordig mag heten.
En uren zitten zal ook niet snel gebeuren of je moet om 12 uur in de nacht worden opgepakt want dan zal ik als ouder ook zeggen dat ik hem de volgende ochtend wel een keer op kom halen.
Terecht. Waarom is dat geen verplichting bij volwassenen overigens?Als kinderen in aanraking komen met de politie moet er een advocaat erbij zitten.
Terecht. Waarom is dat geen verplichting bij volwassenen overigens?
Kunnen gelijk beginnen. 13 jarig menneke opgepakt na een steekpartij. Was om 04.30. Ik lag toen eigenlijk altijd in bed als 13e jarige.
Het is echt het wachten op de advocaat. Dat duurt gewoon erg lang. En dat wachten, dat doe je in de cel.
Na het eindelijk verschijnen van de advocaat gaat het verhoorproces pas beginnen. Dat duurt ongeveer een half uurtje.
Dat er een advocaat bij moet zijn is toch alleen op politieburo?
Nee, in de bibliotheek.