BeNeliga

Beneliga


  • Totaal aantal stemmers
    17

ElSimao

Active member
Duitsland wil Ajax er dus niet bijhebben.

Dit gaat over de Europese Super League, niet over de Bundesliga.


Anders gezegd: Misschien promoveert Telstar wel en worden ze het nieuwe Barcelona. Dus wederom zegt dit niets.

Resum? kunnen we wel vertellen dat het als een lul op een drumstel slaat.

Resumerend.

We zullen zien. Jullie denken dat de nationale competitie zullen blijven zoals deze zijn. Ik voorzie wel wat veranderingen. Misschien niet direct, maar het zou me niks verbazen als er binnen 5-10 jaar veranderingen plaats gaan vinden.
 

mamaroli

New member
De situatie van Bayern en Ajax hetzelfde?
Bayern is al jaren Europese top en steekt er met kop en schouders in hun eigen competitie boven uit.
Ajax is al jaren geen Europese top meer en word incidenteel kampioen in de eredivisie.
Ajax zou in een superliga met Celtic gaan strijden om de laatste plaats.
 

ElSimao

Active member
De situatie van Bayern en Ajax hetzelfde?
Bayern is al jaren Europese top en steekt er met kop en schouders in hun eigen competitie boven uit.
Ajax is al jaren geen Europese top meer en word incidenteel kampioen in de eredivisie.
Ajax zou in een superliga met Celtic gaan strijden om de laatste plaats.

Ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat je niet begrijpt wat ik zeg.
 

mamaroli

New member
Het gebeuren dateert al van Februari 2016, waarin Bayern een balletje opgooide over de "Super League" van de beste clubs uit de beste landen. Rummenigge is namelijk van mening dat zijn Bayern niet meer verder groeit in de Bundesliga en wil dus maatregelen nemen. Vergelijkbaar dus met onze situatie. Ajax en andere ploegen, zoals Celtic, zagen dat met lede ogen aan, want dan zouden de verschillen dus nog groter worden dan nu.

https://www.ajax1.nl/ajax-celtic-vormen-front-tegen-super-league/

Al snel is het besef ingedaald dat je van de nood beter een deugd kan maken en dat je die beweging in moet zetten om er zelf beter van te worden, dus door zelf ook een competitie te formeren die de landsgrenzen overstijgt. Dit artikel dateert van Juni 2016 en daarbij is tevens de UEFA naar hun mening over het geheel gevraagd en ze vinden het prima:

Dit is ook de Uefa niet ontgaan. Interim-baas Theodore Theodoridis bevestigde eerder deze week tegenover The Times dat het invoeren van gezamenlijke competities een idee is waar de bond best open voor staat. En dat is wel eens anders geweest.

Anders gezegd: misschien komen we Celtic en Rangers wel tegen in de Engelse voetbalpiramide, beginnen Belgi? en Nederland een BeNe-liga en slaan Denemarken, Noorwegen en Zweden de handen ineen. Dit idee wordt ingegeven door de hoop op die manier de kloof met de topclubs te verkleinen.

?Gezamenlijke competities kunnen een oplossing zijn om het niveau op te krikken. Het helpt clubs niet alleen om meer wedstrijden op topniveau te spelen, het zou ook meer geld kunnen genereren,? aldus Theodoridis. ?Voor seizoen 2017/2018 verandert er niets, maar ik weet dat er bijvoorbeeld gesprekken gaande zijn tussen Belgi? en Nederland.?


Onze AD wordt als volgt geciteerd:

?Van een gezamenlijk bekertoernooi weet ik niets, daar ben ik niet bij betrokken,? reageert de directeur van Ajax tegenover Ajax Life. Maar over een gezamenlijke competitie worden dus discussies gevoerd? ?Ja, maar er zijn nog veel praktische zaken waarover we moeten nadenken. Bijvoorbeeld de manier waarop startbewijzen voor de Champions League worden verdeeld.?


https://www.ajaxlife.nl/updates/uefa-loopt-best-warm-voor-bijvoorbeeld-bene-liga

Dan moet je duidelijker zijn..
 

zwammy

Well-known member
Dit gaat over de Europese Super League, niet over de Bundesliga.




Resumerend.

We zullen zien. Jullie denken dat de nationale competitie zullen blijven zoals deze zijn. Ik voorzie wel wat veranderingen. Misschien niet direct, maar het zou me niks verbazen als er binnen 5-10 jaar veranderingen plaats gaan vinden.

Ik vind Resum? een mooier woord.

Er zal in de toekomst best wel iets gaan veranderen maar de eredivisie blijft hetzelfde.
 

Deathprod

Active member
Een competitie lijkt me niet zo interessant. Maar ze kunnen beginnen met een jaarlijkse wedstrijd tussen de kampioenen van beide landen. Bij succes kan dat uitgroeien tot een nieuwe beker met meerdere deelnemers.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Er wordt ook maar even gezegd dat Celtic en Rangers dan in Engeland kunnen spelen. Dat gaat simpelweg niet gebeuren. Ze hebben dat meerder keren geprobeerd en krijgen steeds nee te horen. Ze zijn in Engeland niet welkom.
 

erka

Well-known member
Er wordt ook maar even gezegd dat Celtic en Rangers dan in Engeland kunnen spelen. Dat gaat simpelweg niet gebeuren. Ze hebben dat meerder keren geprobeerd en krijgen steeds nee te horen. Ze zijn in Engeland niet welkom.

Celtic zou nog net meekunnen in de top van de Championship. Rangers League One.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Celtic zou nog net meekunnen in de top van de Championship. Rangers League One.
Klopt, al zou Celtic met het vele extra geld wat ze in Engeland zouden krijgen en hun enorme aanhang wel binnen een paar jaar groeien naar de subtop van de PL.
 

erka

Well-known member
Klopt, al zou Celtic met het vele extra geld wat ze in Engeland zouden krijgen en hun enorme aanhang wel binnen een paar jaar groeien naar de subtop van de PL.

Denk je? Dan zou Celtic dus (veel) meer moeten verdienen dan de PL clubs die er nu staan. Dat geloof ik niet zo snel.

Achterban is natuurlijk wel helemaal top.
 

RickPSV

Active member
Een Bene(lux) league zou opzich niet het grootste probleem zijn... maar hoe wil je dat ooit doen en in elkaar steken? Dat kan dus praktisch gezien bijna niet.
 

ElSimao

Active member
Klopt, dit is zowel door de Premier League als UEFA duidelijk gemaakt. Ze komen er niet in.

Ik heb recent een citaat gepost waaruit blijkt dat de UEFA in elk geval steeds meer open-minded wordt waar het dit soort issues betreft. Hoe de Engelsen erin staat is mij niet bekend, maar het zou op het eerste gezicht vreemd zijn dat ze wel teams uit Wales toelaten maar niet uit Schotland. Hoe meer de tijd vordert, hoe progressiever mensen in dit soort gebieden worden. Wellicht kan Celtic nu nog niet naar Engeland, maar over 5 jaar wel.

Naar mijn mening zou dat echter de problemen van Celtic niet oplossen. Het ligt niet aan de competitie of aan geld, ze moeten gewoon meer ervaring inkopen.
 
Bovenaan