BeNeliga

Beneliga


  • Totaal aantal stemmers
    17

ElSimao

Active member
Een sympathiek plan, zeker beter dan wat er nu is, maar het zet eigenlijk veel te weinig zoden aan de dijk om Ajax er echt bovenop te helpen. Leuk, maar we hebben iets beters nodig.
 

zwammy

Well-known member
Begin augustus. Wij beginnen uit bij Ingolstadt. Maar omdat dat een kutdorp is komen ze maar hier heen.
 

erka

Well-known member
Knikkeren we Excelsior eruit, Groningen erin want we moeten natuurlijk wel onze Nordderby houden. Groen tegen die gasten met blauwe sokken.

Als ik moet kiezen speel ik liever tegen 2e BL clubs. De Eredivisie brengt ons niet verder.
 

ElSimao

Active member
Ehm, jullie hebben door dat Ajax wel degelijk bezig is met het formuleren van een andere competitie-opzet? :)
 

ElSimao

Active member
Kom maar met bewijs.

Het gebeuren dateert al van Februari 2016, waarin Bayern een balletje opgooide over de "Super League" van de beste clubs uit de beste landen. Rummenigge is namelijk van mening dat zijn Bayern niet meer verder groeit in de Bundesliga en wil dus maatregelen nemen. Vergelijkbaar dus met onze situatie. Ajax en andere ploegen, zoals Celtic, zagen dat met lede ogen aan, want dan zouden de verschillen dus nog groter worden dan nu.

https://www.ajax1.nl/ajax-celtic-vormen-front-tegen-super-league/

Al snel is het besef ingedaald dat je van de nood beter een deugd kan maken en dat je die beweging in moet zetten om er zelf beter van te worden, dus door zelf ook een competitie te formeren die de landsgrenzen overstijgt. Dit artikel dateert van Juni 2016 en daarbij is tevens de UEFA naar hun mening over het geheel gevraagd en ze vinden het prima:

Dit is ook de Uefa niet ontgaan. Interim-baas Theodore Theodoridis bevestigde eerder deze week tegenover The Times dat het invoeren van gezamenlijke competities een idee is waar de bond best open voor staat. En dat is wel eens anders geweest.

Anders gezegd: misschien komen we Celtic en Rangers wel tegen in de Engelse voetbalpiramide, beginnen Belgi? en Nederland een BeNe-liga en slaan Denemarken, Noorwegen en Zweden de handen ineen. Dit idee wordt ingegeven door de hoop op die manier de kloof met de topclubs te verkleinen.

“Gezamenlijke competities kunnen een oplossing zijn om het niveau op te krikken. Het helpt clubs niet alleen om meer wedstrijden op topniveau te spelen, het zou ook meer geld kunnen genereren,” aldus Theodoridis. “Voor seizoen 2017/2018 verandert er niets, maar ik weet dat er bijvoorbeeld gesprekken gaande zijn tussen Belgi? en Nederland.”


Onze AD wordt als volgt geciteerd:

“Van een gezamenlijk bekertoernooi weet ik niets, daar ben ik niet bij betrokken,” reageert de directeur van Ajax tegenover Ajax Life. Maar over een gezamenlijke competitie worden dus discussies gevoerd? “Ja, maar er zijn nog veel praktische zaken waarover we moeten nadenken. Bijvoorbeeld de manier waarop startbewijzen voor de Champions League worden verdeeld.”


https://www.ajaxlife.nl/updates/uefa-loopt-best-warm-voor-bijvoorbeeld-bene-liga
 

ElSimao

Active member
Wow, er staat gewoon echt helemaal niets in.

Als een Algemeen Directeur van een organisatie aangeeft bezig te zijn met een idee en in de fase zit dat praktische zaken aan de orde zijn, zegt dat dat het meer is dan een losse flodder. Het is een idee dat serieus wordt genomen en waarvoor ook al de UEFA gepeild is.

Daarnaast zijn meerdere clubs niet tevreden met hun competitie, ik zie serieus daarin wel wat gebeuren.
 

Maasveld

Well-known member
Het opzetten van een nieuwe competitie is natuurlijk wel heel wat minder belachelijk dan instromen in de Bundesliga.
 

ElSimao

Active member
Het opzetten van een nieuwe competitie is natuurlijk wel heel wat minder belachelijk dan instromen in de Bundesliga.

Als je het zo stelt ben ik voor het opzetten van een nieuwe competitie. De Bundesliga+, bestaande uit Ajax en 17 Duitse clubs.

Zo beter?
 

zwammy

Well-known member
Als een Algemeen Directeur van een organisatie aangeeft bezig te zijn met een idee en in de fase zit dat praktische zaken aan de orde zijn, zegt dat dat het meer is dan een losse flodder. Het is een idee dat serieus wordt genomen en waarvoor ook al de UEFA gepeild is.

Daarnaast zijn meerdere clubs niet tevreden met hun competitie, ik zie serieus daarin wel wat gebeuren.

Deze zou moeten bestaan uit teams uit de Engelse Premier League, Duitsland, Spanje, Itali? en Frankrijk

Duitsland wil Ajax er dus niet bijhebben.

Anders gezegd: misschien komen we Celtic en Rangers wel tegen in de Engelse voetbalpiramide, beginnen Belgi? en Nederland een BeNe-liga en slaan Denemarken, Noorwegen en Zweden de handen ineen. Dit idee wordt ingegeven door de hoop op die manier de kloof met de topclubs te verkleinen.

Anders gezegd: Misschien promoveert Telstar wel en worden ze het nieuwe Barcelona. Dus wederom zegt dit niets.
Goes vervolgt: “Je zou ook kunnen denken aan een bekertoernooi tussen de beste acht clubs uit Nederland en Belgi?, waarbij ze strijden om een Europees ticket. We hopen dat de Belgen ook open staan voor dit soort idee?n.”

We hebben nu nog weinig vernomen vanuit Belgi?, maar eens in de zoveel tijd komt er wel een plan voorbij dat neigt naar een BeNe-Liga

Tsja, er word niet echt over gesproken.


Resum? kunnen we wel vertellen dat het als een lul op een drumstel slaat.
 
Bovenaan