BeNeliga

Beneliga


  • Totaal aantal stemmers
    17

Makanaky

Well-known member
Een beetje een wilde gok, maar ik denk dat er zo'n 3.000 Nederlanders elke twee weken naar BMG gaan. Het is ook, op VVV na, de dichtstbijzijnde profclub voor deze regio, dus ook wel logisch. Ik loop al langer met het idee om dat een op te vragen, misschien toch maar eens doen. Verder heeft BMG over de hele wereld supporters(verenigingen), in Duitsland ook door het hele land. Wat dat betreft wel een beetje vergelijkbaar met Ajax.

Die redenering volgend kan BMG dus makkelijk de stap naar de Eredivisie zetten, als vervanging van Ajax.
Lekker derby's spelen tegen VVV.
 

Joost

Well-known member
Een beetje een wilde gok, maar ik denk dat er zo'n 3.000 Nederlanders elke twee weken naar BMG gaan. Het is ook, op VVV na, de dichtstbijzijnde profclub voor deze regio, dus ook wel logisch. Ik loop al langer met het idee om dat een op te vragen, misschien toch maar eens doen. Verder heeft BMG over de hele wereld supporters(verenigingen), in Duitsland ook door het hele land. Wat dat betreft wel een beetje vergelijkbaar met Ajax.

Ik denk dat je daarin gelijk hebt. In de jaren dat iedereen in Limburg een TV kon bekostigen werd BMG een grootmacht in Duitsland en de Bokelberg was vanuit Roermond nog zelfs fietsend te bereiken.
 

zwammy

Well-known member
Zie je met Pauli ook. Toen wij in Aachen waren had je er 1000 uit Hamburg mee en 3000 uit de rest van Duitsland en Europa. Bizar hoeveel volgers de clubs in Duitsland hebben.
 

De Wolf

Well-known member
Ajax en Feyenoord zijn hier landelijke clubs. Die krijgen waarschijnlijk zelfs de Euroborg vol ondanks de afstand.
 

De Wolf

Well-known member
Je gaat de afstanden vergelijken met Duitsland?

We zijn een klein landje maar ben een keer in Leer in een sportwinkel geweest vanwege mijn verzameling van voetbalsjaals. Bayern en Dortmund kom je overal wel tegen, maar zelfs HSV, BMG en Hertha kon je daar flink wat artikelen van kopen.
 

ElSimao

Active member
Dat wij naar de Bundesliga willen, is geen reden om Duitsland / Duitse clubs etc tot in het oneindige op te hemelen.
 

ElSimao

Active member

Er zijn hele stukken proza geschreven over Ajax naar de Bundesliga, bijvoorbeeld op kluun.nl. Het is zeker niet zo dat alleen ik het wil.

Er zijn tegenstanders ja, maar die hebben hun prioriteiten niet helemaal scherp denk ik. Wat we laten zien, is al jaren niks, maar het enige dat die mensen willen is blijven vasthouden aan hun wedstrijdjes tegen NAC, VVV, NEC, Vitesse etc. in plaats van naar een plaats waar we beter voetbal kunnen spelen, spelers kunnen vasthouden etc? Dan ben je conservatief om het conservatief zijn.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ajax in de Bundesliga + Verdeling TV gelden Topic

Ajax in de Bundesliga + Verdeling TV gelden Topic

Denk je niet dat een deel afhaakt als ze niet meer het Wij Zijn Ajax Wij Zijn De Beste kunnen handhaven? Je concludeert zelf al dat zeker Bayern te groot is en Dortmund in principe ook. Dan vertolk je in principe een rol als Feyenoord, FC Twente of AZ binnen de Bundesliga. Het is toch in de clubcultuur verankerd dat je om de haverklap met een schaal in de handen staat. Net als in Nederland zijn het maar drie clubs die nog een titeltje hebben mogen vieren deze eeuw.
 

ElSimao

Active member
Denk je niet dat een deel afhaakt als ze niet meer het Wij Zijn Ajax Wij Zijn De Beste kunnen handhaven? Je concludeert zelf al dat zeker Bayern te groot is en Dortmund in principe ook. Dan vertolk je in principe een rol als Feyenoord, FC Twente of AZ binnen de Bundesliga. Het is toch in de clubcultuur verankerd dat je om de haverklap met een schaal in de handen staat. Net als in Nederland zijn het maar drie clubs die nog een titeltje hebben mogen vieren deze eeuw.

Ik denk dat we heel eerlijk naar elkaar moeten zijn in de zin dat we in Nederland ook de beste niet meer zijn. Eeuwige tweede zo langzamerhand. Dus dat kan geen argument zijn.

Wel denk ik dat de potentie er opzich wel is. We kunnen denk ik zeker wel verbeteren en dan in Duitsland een zeer gevaarlijke outsider worden. Schalke zou op papier ook veel beter dan wij moeten zijn, maar we hebben die mannen simpelweg wreedaardig gedaan in de ArenA. Uit was wat minder , maar ok, dat even terzijde. Ben sowieso ook voor een nieuwe revolutie binnen de club, de idealen van de Cruijff revolutie zijn gewoon met de voeten getreden.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Mwa dat is niet door iedereen doorgedrongen en dat gaat pas gebeuren zodra PSV jullie qua landstitels inhaalt. Al hoewel, dan gaat men zich beroepen op internationale prijzen.

Schalke 04 is een FC Twente zonder titels.
 

ElSimao

Active member
Mwa dat is niet door iedereen doorgedrongen en dat gaat pas gebeuren zodra PSV jullie qua landstitels inhaalt. Al hoewel, dan gaat men zich beroepen op internationale prijzen.

Op een gegeven moment zal het gebrek aan succes dusdanig duidelijk worden dat je er niet meer omheen kan. Ik heb volgend seizoen ook al min of meer opgegeven.
 
Bovenaan