BeNeliga

Beneliga


  • Totaal aantal stemmers
    17

zwammy

Well-known member
Er zijn hele stukken proza geschreven over Ajax naar de Bundesliga, bijvoorbeeld op kluun.nl. Het is zeker niet zo dat alleen ik het wil.

Er zijn tegenstanders ja, maar die hebben hun prioriteiten niet helemaal scherp denk ik. Wat we laten zien, is al jaren niks, maar het enige dat die mensen willen is blijven vasthouden aan hun wedstrijdjes tegen NAC, VVV, NEC, Vitesse etc. in plaats van naar een plaats waar we beter voetbal kunnen spelen, spelers kunnen vasthouden etc? Dan ben je conservatief om het conservatief zijn.

Kluun en ElSimao zijn 2 personen. Iets te weinig om het door te zetten.

Ik heb vorig jaar bij Pauli-F?rth geopperd om NAC naar Hamburg te halen en mijn 3 reisgenoten waren het met mij eens. Dus eigenlijk moet dit topic worden: NAC in de 2e Bundesliga.
 

zwammy

Well-known member
Ik denk dat wij makkelijk 40.000 kaarten zullen verkopen. Ook qua stadgrootte is er niet zo'n groot verschil, de 9e stad van de 2e. Bundesliga. Maar omdat op Hamburg na de rest kutsteden zijn eigenlijk de 2e stad. En aangezien de eerste 2 promoveren zit er niets anders op om het nieuwe Bayern te worden :duim:
 

Max

Administrator
Forumleiding
Klinkt goed. Qua bieromzet zijn jullie toch nu al groter dan Bayern?
 

mamaroli

New member
Ik denk dat wij makkelijk 40.000 kaarten zullen verkopen. Ook qua stadgrootte is er niet zo'n groot verschil, de 9e stad van de 2e. Bundesliga. Maar omdat op Hamburg na de rest kutsteden zijn eigenlijk de 2e stad. En aangezien de eerste 2 promoveren zit er niets anders op om het nieuwe Bayern te worden :duim:

Ik denk dat de Tilburgse successupporters ook snel naar jullie overlopen, dan zit je zeker aan de 50 duizend!
 

Max

Administrator
Forumleiding
De RBC supporters zoeken ook onderdak en RKC is ook lekker afgegleden.
 

de Kok

Member
Misschien dat de DFB eens zou kunnen praten met de KNVB over het onderbrengen van de eredivisie in een Duitse regionaal liga?
 

De Wolf

Well-known member
Beneliga

De dames hebben het een tijdje gedaan.
Nu is de vraag, is het ook wat voor de heren?

Voorstelletje met 18 clubs (met huidige stand).

Nederland (10 clubs)

ADO Den Haag
Ajax
AZ
Excelsior
Feyenoord
SC Heerenveen
PEC Zwolle
PSV
FC Utrecht
Vitesse

Belgi? (8 clubs)


Anderlecht
Antwerp FC
Charleroi
Club Brugge
RC Genk
AA Gent
Kortrijk
Standard Luik
 

Pascallovic

Well-known member
De vraag is wat je er mee wilt oplossen. Als je denkt een financieel gaatje te kunnen dichten of je aanzienlijk te kunnen verbeteren richting concurrerende competities dan heb je hier helemaal niks aan. Als het gaat om aantrekkelijker te worden voor het aantrekken van spelers heb je er niks aan. Als het gaat om weerstand verhogen en meer wedstrijden tegen betere tegenstanders, dan is het zeker een overweging.
 

Kielse Rat

Well-known member
Op basis van de huidige verhoudingen tussen de beide competities, zie ik geen reden waarom Nederland meer clubs zou moeten hebben.
 

De Wolf

Well-known member
Tegen Engeland en Duitsland zal je niet kunnen opboksen, maar een markt met 28 miljoen inwoners is interessanter dan 17 miljoen.
 
Bovenaan