Beloftenteams in de piramide

de waan

Well-known member
Waarom zou je een talent niet mogen doorschuiven? Wat daar goed aan is ontgaat me volledig.
 

bqandy

Well-known member
Als de kampioen uit de 2e Divisie een beloften team is en er zitten al 4 jong teams in de JL, dan zou ik het laagst geplaatste beloftenteam vervangen door de kampioen uit de 2e Divisie, of een beslissingswedstrijd laten spelen. Een kampioen kun je altijd belonen natuurlijk. Het is vooraf al bekend dus er kan onderling al een mooie strijd tussen de jong teams ontstaan in de JL. Wellicht zou je alleen de onderlinge wedstrijden tussen de beloften kunnen laten meetellen om te beslissen wie je laat degraderen.

Dus een competitie in een competitie. Is dat wenselijk? Ik ga daar nog eens goed over nadenken voordat ik daar een mening over geef.
 

De Groene Scout

Well-known member
Ik vind dat idee van een beslissingswedstrijd tussen de kampioen van de 2e divisie en de laagst geklasseerde in de JL (als het maximum bereikt is) tussen deze beide jong teams wel een aardige oplossing. Zo kun je in JL, 2e en 3e divisie vast houden aan een maximum aantal beloftenteams.

O ja, dit als het dan toch moet. Liever geen beloften uiteraard, maar dat is een gepasseerd station.
 

Hankie

Well-known member
Ja klopt alle omstandigheden moeten gelijk zijn. Gras, tijdstip, hoeveelheid spelers en weersomstandigheden.
 

SanMark.

Well-known member
En daarbij ik zie wel parallellen.
Bij die gevangeniswedstrijden heb ik meermalen gehoord dat spelers er met tegenzin 2 maal per seizoen heen gingen om " de gevangenen een plezier te doen ".
En bij de beloftenteams heb ik vertegenwoordigers van topamateurverenigingen horen zeggen dat ze niet zaten te wachten op die beloftenteams om eenzijdig aan de wensen van de BVO's tegemoet te komen.


Ik vond het wel een leuke ervaring om een enkele keer in de gevangenis te voetballen en zo dacht het hele team er wel over.
 

SanMark.

Well-known member
Waarom zou je een talent niet mogen doorschuiven? Wat daar goed aan is ontgaat me volledig.

Omdat het nu om jong teams gaat moet alles op de schop.

Vooral kleinere clubs zullen van deze regel de dupe worden omdat die geen A spelers meer mogen doorschuiven in tijden van krapte naar de eerste selectie.
 

SanMark.

Well-known member
De eerste keer was het wel een leuke en bijzondere ervaring, maar na enkele keren had ik het wel bekeken en van mijn teamgenoten waren er echt velen die om de genoemde reden er met tegenzin heen gingen en enkelen gingen gewoon helemaal niet mee, uit principe.

Mijn club zat niet eens elk jaar bij hun in de competitie dus wij zagen het probleem niet. Maar zoals ik op dit forum al zie, maak jij van elke mug een olifant. Dus dan snap ik wel dat je daar ook niet van hield.
 

Unregistere

Well-known member
Ondertussen stelt Jong Vitesse nog maar weer eens A-junior Alexander B?ttner op.

Dat is denk ik juist het grootste - en eerlijk gezegd misschien wel enige - probleem. Als ze veel husselen met beloften en A-junioren maakt dat denk ik niemand heel veel uit, maar het af en toe opstellen van bewezen eerste elftal spelers wel. Dus B?ttner en Dauda bij Vitesse, Drost en Mahi bij Groningen, Tankovic en M?hren bij AZ enzovoort.

Als ze de dispensatieregel zouden aanpassen, scheelt dat denk ik al veel. Dus alleen spelers van onder de 23 opstellen en geen oudere dispensatiespelers. Wel mogen talenten dan nog schipperen tussen 1 en 2 volgens de huidige regels, dus maximaal 15 optredens (of maak er 10 van). Maar dan voorkom je wel dat die 'namen' hun opwachting maken.

Lijkt mij prima werkbaar voor de belofteteams en ik geloof niet dat veel amateurclubs er dan nog een probleem mee hebben dat die teams af en toe met andere spelers aantreden.
 

SanMark.

Well-known member
Dat is denk ik juist het grootste - en eerlijk gezegd misschien wel enige - probleem. Als ze veel husselen met beloften en A-junioren maakt dat denk ik niemand heel veel uit, maar het af en toe opstellen van bewezen eerste elftal spelers wel. Dus B?ttner en Dauda bij Vitesse, Drost en Mahi bij Groningen, Tankovic en M?hren bij AZ enzovoort.

Als ze de dispensatieregel zouden aanpassen, scheelt dat denk ik al veel. Dus alleen spelers van onder de 23 opstellen en geen oudere dispensatiespelers. Wel mogen talenten dan nog schipperen tussen 1 en 2 volgens de huidige regels, dus maximaal 15 optredens (of maak er 10 van). Maar dan voorkom je wel dat die 'namen' hun opwachting maken.

Lijkt mij prima werkbaar voor de belofteteams en ik geloof niet dat veel amateurclubs er dan nog een probleem mee hebben dat die teams af en toe met andere spelers aantreden.

Daar zou een goede regel voor moeten komen.

Enige uitzondering zou voor de keeper moeten gelden.
 

Unregistere

Well-known member
Eens, de keeper kan inderdaad wel een status aparte krijgen. Ik denk dat als je dat zo zou invoeren, er al veel bezwaren weg zullen vallen.
 
Bovenaan