Beloftenteams in de piramide

JMD

Well-known member
De kermiskoers zit er ook in dat de KKD-clubs ook niet willen dat er gedegradeerd kan worden (even los van of 2e-divisieclubs willen promoveren)... Ja, wat mij betreft mag/moet er naar die Jongteams gekeken worden, maar de KKD-clubs mogen ook kritisch naar zichzelf kijken... Je kan niet de lusten van een bepaald model pakken maar niet de lasten.
 

Joost

Well-known member
In vijf minuten rondkijken op Transfermarkt. Pau Cubarsí, Héctor Fort, Marc Guiu en zelfs Fermín Lopez hebben allen zowel meerdere wedstrijden in Barcelona 1 als Barça B gemaakt. Nico Paz en Alvaro Rodriguez bij zowel Real Madrid 1 als Real B en bij Villarreal tel ik er in het eerste opzicht ook al 4. Meerderen van deze spelers hebben ook in Europese duels meegedaan dit seizoen. En ik zie bij meerdere spelers dat ze ook gewoon in februari meespelen nadat ze al geregeld meespeelden bij het eerste. Nog sterker; Jorge Pascual wisselde in de eerste seizoenshelft meerdere keren wedstrijden met het B-team achter elkaar af met Europa League en bekerduels met het eerste.

Tot zover het fabeltje over 'vaste selecties'.
Vaste selecties lijkt me ook geen doel op zich. Als we al eens zouden stoppen met beloftenteams op maandag te laten spelen waren we al een heel eind op weg.
 
Bovenaan