Deathprod
Well-known member
Zolang er vaste selecties zijn in de KKD vind ik het geen probleem
Het is wel iets beter geworden tov de beginjaren waar er soms wel 70 verschillende spelers werden gebruikt per seizoen,
nu zit het nog tegen de 50 waar de overige clubs zo rond de 30 zitten. Maar inderdaad nogsteeds veelste hoog om competitievervalsing uit te sluiten.
In Duitsland mogen trouwens ook III teams meedoen. Werder Bremen III is gepromoveerd vanuit Verbandsliga Bremen (6) naar de Oberliga Bremen. Want Werder Bremen II is dat jaar kampioen geworden van de Oberliga Bremen (5) en mag volgend jaar in de Regionalliga spelen (4). Anders had III niet mogen promoveren want max 1 per niveau. Behalve het laagste niveau daar mogen oneindig veel lagere elftallen van één club spelen. Op die niveau's zijn het alleen maar II, III en IV van amateurclubs. In de Regionalliga Nord spelen bijvoorbeeld ook HSV II, Sankt Pauli II, Holstein Kiel II en Hannover 96 II. Hannover 96 II kan nog promoveren naar de 3e Liga.
Dit lijkt allemaal prachtig maar ook in Duitsland is er al jaren veel discussie en tegenstand. Vooral toen er meer II teams waren in de 3e Liga. Nu is Freiburg II eruit gevlogen en als Hannover II het niet redt is er dus geen II team in de 3 hoogste liga's meer.
Ik vind zelf II teams ook helemaal niks, maar in Duitsland doen ze het tenminste wel eerlijk. In tegenstelling tot in Nederland.
In Scandinavische landen heb je volgens mij naast de Onder 21/23 ook nog de Onder 18/19 volgens mij in de reguliere competitie's die als een soort 3e team fungeren.